icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad 2022 våren Biggest Looser

Veteran
8084 inlägg
26 december 2021 20:47

Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    1 februari 2022 21:21
    kikaro27 skrev den 1 februari 2022 19:29

Vägdag imorgon! Pepp pepp allihop heartheartheart

Pepp pepp!😊

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    2 februari 2022 06:54

Den här veckan hade jag varit nöjd om vågen stod på plus minus noll. Men den överraskade mig och visade - 0.2. Med tanke på hur senaste veckan varit så är jag förvånad över att den inte visade plus. Nu blev jag lite extra peppad att försöka äta lite bättre. smiley

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 2 februari 2022 07:59

26/1....73,8.... BL-rapport...gick före bilen i 34 min.

27/1....73,5.... trots cafe´-besök &  friflygning. Gick före bilen i 45 min

28/1... 73,7.... Stavrunda 55 min , vi firade in ”Nyår” med bubbel.

29/1....74,2...  gick till nya veterinären. Stavgång 55 min 

30/1....74,7...  stavrunda 55 min

31/1.... 75,1.... för många p-kakor 😲😡stavrunda 65 min.

1/2....  73,9...   stavrunda 45 min

2/2...  74,0....  BL-rapport .....går före bilen idag c:a 30 min.

det kunde varit värre . 👍

• Veteran
    2753 inlägg
    2 februari 2022 08:59

Har tränat många timmar och ätit rätt hela januari

Men kroppen har tydligen inte samma vilja att gå ner som jag tänkt

Står på typ samma som när året började suck 😥

Får så här konstigt med vikten och vätska ibland så ska försöka kämpa på igen 

Och inte ge upp pepp alla 

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    Redigerad: 2 februari 2022 09:12

Jag hade gått ner 2,1 kg den här veckan och förra var det över 2 kg så jag får vara nöjd. Inte kommit igång med nån motion ännu men det kommer. Jag fick bra besked från doktorn ang knäna, ingen synlig artros på röntgen laugh Ska till sjukgymnasten på måndag så får jag nog några övningar att göra. Kämpa på allihop heart

• Veteran
    2322 inlägg
    2 februari 2022 09:09

de blir ta denna viktvecka med då.  De är inte mycket annat.  Men ett steg i taget..heart

• Utmärkt medlem
    869 inlägg
    2 februari 2022 11:43

Upp 0,4 kg den här veckan då jag inte "skött" kosten alls, så inte så konstigt. 

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    2 februari 2022 17:16

Jag hittade ett recept på Ostpuffar, istället för ostbågar cheeky Gott till helgen.

Gör så här:

Använd en ganska hård brieost som är färdigpackad i kyldisken. Det fungerar oftast inte med vilken brie som helst utan det är enklare att få till det med en färdigpackad trekant. Varför vet jag inte, kanske det är för att den är hårdare? Jag använder Brie President.

Skär osten i kuber, 1-2 cm stora beroende på hur stora ostpuffar du vill ha.

Lägg kuberna på ett bakplåtspapper direkt på tallriken i micron. Du kan också lägga dem på en tallrik eller i en form men se då till att den är platt och inte lutar, då rinner osten iväg och du får inga puffar.

Sätt in i micron. Jag använder full effekt (900 watt) och kör i 2-3 minuter beroende på hur stora kuber jag har gjort. Håll koll på hur de ser ut:  de ska bli puffiga och få färg, då är de klara.

Låt svalna. Ät som de är eller med någon god dippsås.De är krispiga, lite salta och supergoda.

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    3 februari 2022 00:43

Ännu ett lchf recept som jag äter dagligdags,

Fettpannkaka

Ingredienser
    3 ägg
    50 g smör
    1 msk fiberhusk

1 msk sötströ

Gör så här:
    1. Smält smöret och låt det svalna något. Vispa ner resten av ingredienserna.

2. Stek i en klick smör tills pannkakan är gyllenbrun på båda sidor. Servera gärna med smör blandat med kanel och lite sötning.

Jag brukar blanda lite kakao och strösötning med en klick smör och ha på pannkakan ifall man vill byta ut kanelen.

• Veteran
    1245 inlägg
    3 februari 2022 08:06

Godmorgon i stugorna - denna första torsdag i februari!

Mulen morgon bådar för mer nederbörd. -3,4 just nu. 
    Synd att det inte var onsdag morgon nu för jag hade gått ner lite, till 105 jämnt.  Jag får glädjas på hemmaplan och hoppas att det inte

blir uppåt nästa onsdag- men det brukar det bli.

frukost med kaffe,chia god (Hattings)- en fantastisk god och saftig smörgåsbulle. Med skinka och paprikaringar på. Plus vatten.

och mediciner. Nu kom tidningsbudet in också. 
    Ändrad postgång/utdelning till varannandags. Så idag är det vår tur, om det blir något.

Hoppas det blir en bra dag för alla😄