Veteran
8085 inlägg
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
Hej på er
Som svar på dodas fråga "hur gör man för att går ner 8-9 kg på en månad" så gjorde Utter en väldigt bra sammanställning och så här har jag gjort...👍
Mosley 800 kcal per dag, strikt med kolhydrater. Äter bara grönsaker ovan mark osv. Äter mellan 12.00- 19.00 resten av dygnets timmar enbart fasta. Dricker enbart vatten och svart kaffe, ingen alkohol och inga undantag, inte ens ett sockerfritt tuggummi trots att andedräkten stinker aceton. Fjärde dagen gick jag in i ketos och från femte dagen så ligger jag på högsta intervallet, mörkt lila, på ketostix. Mäter, väger allt och går aldrig över 800 kcal. Kommer köra 12 veckor på kickstart och sedan öka antalet kcal.
Jag slutade med nicotin i december (storkonsument) och var rädd för att gå upp i vikt då jag redan var tung så bestämde mig för Mosely och började efter årsskiftet med att gå med här. Nu har jag varit nicotinfri i två månader och gått ner 9,2 pannor på en månad. Nu hoppas jag på att februari och mars ska ge ett strålande resultat.// hälsningar Jenny🤩👍
Grattis till nedgången och till nikotin stoppet
Jag äter lchf 16:8 och har tappat 5,7 kg på ca en månad, hoppas att det ska fortsätta på den vägen. Grattis igen och fortsätt kämpa 
Tack så mycket och stort grattis till din viktnedgång. Vi kör på👍
Psykologen på Psykosvård ringde äntligen så nu ska jag få börja med KBT terapi för min ångest. Det känns både skrämmande och intressant på samma gång och jag hoppas att det hjälper för jag kan knappt gå utanför dörren pga av ångesten och social fobi. Men som sagt, det ska bli intressant
Fredags snasket idag blir ädelost och ostpuffar, lchf vänligt och bra
Hej på er
Som svar på dodas fråga "hur gör man för att går ner 8-9 kg på en månad" så gjorde Utter en väldigt bra sammanställning och så här har jag gjort...👍
Mosley 800 kcal per dag, strikt med kolhydrater. Äter bara grönsaker ovan mark osv. Äter mellan 12.00- 19.00 resten av dygnets timmar enbart fasta. Dricker enbart vatten och svart kaffe, ingen alkohol och inga undantag, inte ens ett sockerfritt tuggummi trots att andedräkten stinker aceton. Fjärde dagen gick jag in i ketos och från femte dagen så ligger jag på högsta intervallet, mörkt lila, på ketostix. Mäter, väger allt och går aldrig över 800 kcal. Kommer köra 12 veckor på kickstart och sedan öka antalet kcal.
Jag slutade med nicotin i december (storkonsument) och var rädd för att gå upp i vikt då jag redan var tung så bestämde mig för Mosely och började efter årsskiftet med att gå med här. Nu har jag varit nicotinfri i två månader och gått ner 9,2 pannor på en månad. Nu hoppas jag på att februari och mars ska ge ett strålande resultat.// hälsningar Jenny🤩👍
Grattis till nedgången och till nikotin stoppet
Jag äter lchf 16:8 och har tappat 5,7 kg på ca en månad, hoppas att det ska fortsätta på den vägen. Grattis igen och fortsätt kämpa 
Tack så mycket och stort grattis till din viktnedgång. Vi kör på👍
Tack för svar och info.Beundrar dig och säger stort Grattis.
Då förstår jag bättre, så strikt och kontrollerande skulle jag aldrig klara av. Det får nog ta sin lilla tid för mig eftersom helgerna för mig är extra svårt. Och faller väldigt lätt när frestelser komer i min väg. Men huvudsaken jag går ner något varje vecka. Jag får försöka kämpa på lite bättre 
GRATTIS till oss alla som gått ner i vikt. 2 kg på en månad och det inte utan jobb. Så ni som gått ner 9 kg och 8 kg helt otroligt grattis till er.Men en fråga hur gör man/ni för komma ner 8-9 kg på en månad !!!!! Vill gärna ha lite tips. Hade jag kommit ner 9 kg på en månad då hade jag nått mitt mål och målvikt och varit överlycklig...men tyvärr har jag lång väg kvar att vandra innan jag kommer till målet,
Grattis själv till att vara 2 kilo lättare!
Gällande 8 kg/månad... mycket enkelt:
1. Börja med att vara 22 kilo tyngre än de som går ner lite mindre i veckan.
2. Tappa ca 2-4 kg vattenvikt de 1-2 första veckorna.
3. Räkna kalorier och utöva någon form av motion som sammantaget leder till ca -1000 kcal per dag. De dagar jag varit lite hugrigare och ätit mera har jag motionerat mera och de dagar jag varit stillasittande har jag ätit kalorimedveten mat med mycket fiber/volym som sallader, soppor, etc som är goda och mättande med mycket valuta för kalorierna.
Så, tyvärr är svaret både tråkigt och glädjande på samma gång: jag har ganska många kilon kvar innan jag närmar mig att vara 9 kilo från min målvikt och därmed större förbränning (och det går till synes "snabbare"). Du som däremot är så "nära" din målvikt har kanske en mindre summa kalorier i din BMR (Basic Metabolic Rate) och bränner då antagligen i vilande tillstånd färre antal kalorier än någon som är större och har mer kalorier i sin budget. Så jag vänder på myntet och säger grattis till att vara så nära ditt mål och heja med att hyvla av de sista kilona som kan vara lite mera envisa.
Tack för svaret från er båda. Först stort Grattis jag beundrar er så ståndaktiga .
Tyvärr är väl felet där för min del ,jag faller väldigt snabbt när frestelser kommer i min väg. Trots jag väger och räknar kcal för det mesta
Som du säger jag har inte så mycket att gå ner i vikt ,men dom kilona sitter hårt.Kanske beror lite på åldern och att jag inte kan träna på grund av dålig rygg och fotskada. Dock går jag med min hund 3 gånger dagligen. Jag får nog vara glad att jag går ner även om inte så mycket i veckan.Målet är satt till augusti men men....Vet ju att min förbränning är långsam. Och lite avis på er som är så duktiga.
Lycka till i fortsättningen.
De där ostpuffarna jag la ut recept på blev rena katastrofen, blev inte puffigt alls utan flöt ut som en stor slibbig pannkaka
Vet inte om det är min gamla mikro eller osten som var problemet. Nåväl, jag åt lite ädelost istället och festade till med Cola Zero. Idag vet jag inte om jag ska äta nåt extra eller bara enligt dagboken, vi får se om/när lusten faller på. Kan göra fejk chokladmousse (vispad grädde, kakao och sötströ) men vi får se som sagt var. Nu blir det OS för hela slanten, kram alla 
lördag blir som vanligt som övriga dagar. Försöker göra lite smårens. Men energi inte där. Men solen skiner.
Här är vi trötta idag. Var vaken till rätt sent men har sovit skapligt men trött ändå. Blir bara att ta det lugnt, äta det jag ska och inget mer. Imorgon ska jag till sjukgymnasten med arm och knän få se vad hon säger. Det blir väl några övningar jag ska göra hemma antar jag.Jag ska även FÖRSÖKA ta mig ut på en liten promenad, jag får se hur jag mår annars får det bli ett litet lätt zumba pass här hemma. Ha en fortsatt skön söndag
Jag vaknade med jordens panikångest imorse så jag avbokade sjukgymnasten. När jag mår så så finns det inte en chans att jag kan gå utanför dörren. Jag få boka en ny tid helt enkelt. Och så får det bli lite lätt zumba här hemma, så har jag rört LITE på mig i alla fall
natten var bra. Får se vad de blir för känsla resten av dagen. Jag styrs av att ha rätt känsla i allt.
natten var bra. Får se vad de blir för känsla resten av dagen. Jag styrs av att ha rätt känsla i allt.
Bäst så att följa sin egen känsla i stället för att tvinga fram/sig själv till saker