icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad 2022 våren Biggest Looser

Veteran
8085 inlägg
26 december 2021 20:47

Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    9 februari 2022 20:27
    babs2 skrev den 9 februari 2022 11:11

Vad tror ni om att alla pandemiregler (nästan) skrotas idag? Ändrar ni era liv?

Jag fortsätter att leva försiktigt så länge smittan är så stark. Jag och 2 väninnor har i alla fall bokat några lunchteatrar och några em-fikor med teater under våren.

Jag kommer fortsätta som nu men så redan hhur mycket av respekten försvunnit från omvårlden. Jag kommer umgås utan kramar med avsånd (inget plåsterumgånge) för även om den ska vara mildare så vet man aldrig och jag har redan haft skiten i början av pandemin och inga planer att frösöka ha det en gång till. Träffade en gammal lärare till min yngsta dotter idag och insåg hur lätt det kan vara att få det då personen de i julas fick det av hade inga symptom men alla firare utom hennes 90- åriga mamma hade åkt dit på en gång.

• Veteran
    1245 inlägg
    Redigerad: 10 februari 2022 08:37
    Lena444 skrev den 9 februari 2022 11:21

Fick ett kraftigt epilepsi anfall igår efter träning på spinning cykeln så det blev ambulans och akuten igår hela kvällen 

Mår skit och svårt att gå och sårig tunga

Så får vänta med träningen och hoppas det blir bättre Pepp alla

Är det en ny diagnos du fått eller hänger den med sedan tidigare? Medicinerar du? 
    själv fick jag diagnosen våren 1968, upptäcktes vid undersökningar efter en bilolycka. Men kom ifrån ärrbildning efter hjärninflammation några år tidigare. 
    Men det går att leva med, att jobba, att ha familj och fritid. Körkortet har jag kvar som leg men har inte kört på minst 20 år. Lovat att inte sitta bakom ratten. 
    jag har under mer än 20 års tid varit aktiv i både Läns och Lokalföreningar. Mina medlemmar hade väldigt olika erfarenheter i sin diagnos. 
    - ta tio med diagnosen, trots samma diagnos har de inte samma symptom eller mediciner. Pga av att alla är så olika och unika.

Tyvärr har många en mindre lyckad relation med sin läkare, vågar inte fråga, komma med egna funderingar var osv. Men det har ju att göra med hur vi är som personer. 
    Mina stora anfall har oftast kommit i samband eller efter en jobbig period med mycket stress/aktivitet. Men tack och lov aldrig i samband med 

fysisk aktivitet eller vid bilkörning. 

hoppas att du , om du inte fått det förut, får en lyssnande läkare och bra medicinering! Önskar dig styrka och vila några dagar så är du tillbaks !

motion, bra kost och sömn samt möjlighet till lugn och ro/egentid/avslappning  är viktiga hörnstenar vid behandlingen av många diagnoser bl.a. 

epilepsi❣️

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    10 februari 2022 09:49

Körde lätt "zumba" nu på morgonen, ett 10 min program jag hittat på you tube. Är så pass stor och har varit stillasittande så länge så jag blir anfådd för minsta lilla men huvudsaken jag gör nånting. Blir nog hemma resten av dagen för jag stinker aceton ur munnen och ketossvett, spelar ingen roll om jag borstar tänderna eller tvättar mig. Men det ska väl gå över på några dagar. På eftermiddagen har jag telefonmöte med min socialassistent, bara en avstämning om hur jag mår och sånt så det ska gå ganska snabbt. Sen är det inget mer denna veckan så jag kan slappna av. Nästa vecka börjar KBT:n hos psykologen, få se vad det kan tillföra. Ha en bra dag allihop heart

• Veteran
    2322 inlägg
    10 februari 2022 10:08

nu är de fritt säger dom.  Här har man levt som corona  funnits i många fler år.   Så  här känner man ingen skillnad.   Sen när kroppen inte orkar då blir de mycket hemma.  heart

• Veteran
    8085 inlägg
    10 februari 2022 11:36

Resultaten finns nu på "vikttråden" Kolla att jag skrivit in rätt! Många bra resultat! Pepp till oss alla!

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    10 februari 2022 13:41

Tog en keto sticka och jag ligger på det högsta. Jag både njuter och lider av symptomen laugh

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    11 februari 2022 00:14

Det är inte mycket som fungerar här, har fått nästan 39 i feber och den enda symptom jag har en djävulskt ond fot (inget trauma) som jag redan kontaktade vården om i början av veckan. Jourcentralen som min vårdcentral skickade mig till blev inte speciellt glada då även feber är ett symptom på covid och misstanken finns trots nada symptom från luftvägarna men de vill att vårdcentralen förljer upp under fredagen pga. tidigare rosinfektioner så jag inte drabbas av blodförgiftning igen.
    lite mycket "tycka synd om mig själv" inom kosten men haft en vegetarisk dag idag med vegetarisk chili con carne.

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    11 februari 2022 07:59
    Bariatri skrev den 11 februari 2022 00:14

Det är inte mycket som fungerar här, har fått nästan 39 i feber och den enda symptom jag har en djävulskt ond fot (inget trauma) som jag redan kontaktade vården om i början av veckan. Jourcentralen som min vårdcentral skickade mig till blev inte speciellt glada då även feber är ett symptom på covid och misstanken finns trots nada symptom från luftvägarna men de vill att vårdcentralen förljer upp under fredagen pga. tidigare rosinfektioner så jag inte drabbas av blodförgiftning igen.
    lite mycket "tycka synd om mig själv" inom kosten men haft en vegetarisk dag idag med vegetarisk chili con carne.

Hoppas det blir bättre snart och ta hand om dig heart

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    11 februari 2022 14:08

Jag är så trött i kroppen men inte i huvudet. Försökte vila middag men jag ligger bara och halvlurar. Ingen zumba eller rörelse överhuvud taget idag, bara ta det lugnt och låta ketosen ha sin gång. Jag fick andra tabletter för ångesten utskrivna idag i alla fall och de fungerar bra faktiskt. Inga attacker så jag kippar efter luft som en fisk på torra land smiley

• Veteran
    8085 inlägg
    11 februari 2022 18:16

Beamaria har varit magsjuk. Jag blir så glad att vi inte "tappat" någon!