icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad 2022 våren Biggest Looser

Veteran
8085 inlägg
26 december 2021 20:47

Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.

• Veteran
    4095 inlägg
    16 februari 2022 07:59

Det beror på hur man ser det.....

för jag går ner varje vecka oavsett vad vågen visar på vägdagen. 

Senaste veckan från högsta noteringen 74,8 - tills idag 73,9 ...på 2 dagar dessutom ! 

Ligger ganska ” stabilt” ....precis det man önskar. Häpp ✌️😂

Den oro vi känner för vår Elsa just nu , skulle förr givit mig återfall grande i fel ätande...men jag har blivit starkare med känsloätandet.

Hon har troligtvis fått en hjärnblödning och är nu blind... sorgligt att se henne sån.

Hon fyller 17 år i april.

• Veteran
    1245 inlägg
    16 februari 2022 08:08

❤️  Förstår så väl hur du känner nu när en familjemedlem har drabbats!❤️

• Veteran
    2322 inlägg
    16 februari 2022 08:40

här går de inte värst bra med vikten. Tror de är mycket sköldkörtels som ställer till. Tycker jag äter ganska bra men de är klart  de blir nån macka .    Just nu känns de lite som jag inte är så på allert.  Men jag kämpar på i mitt broken heart

• Mycket engagerad
    367 inlägg
    16 februari 2022 08:56

Styrkekram  BELLA till er och er lilla kisekatt...Även vår lilla katt har plötsligt också blivit blind sedan några månader tillbaka. Hon klarar sig ganska bra lärt sig hitta men är ju bara innekatt. Men så tråkigt och ledsamt men så länge hon klarar sig till mat och låda får hon vara med.Svårt när dom börjar bli lite äldre, heart

• Veteran
    8085 inlägg
    17 februari 2022 15:21

såja! Nu finns resultaten på plats! Kolla att jag skrivit in rätt siffror!

Jag tog liten sovmorgon idag och sen for vi till Hjälpmedelscentralen och fick min lilla rullator fixad, den ligger i bilen och är bra att ta till om jag ska gå i affär eller på Bibliotek.

Kram till er alla heart

• Veteran
    2322 inlägg
    17 februari 2022 16:37
    babs2 skrev den 17 februari 2022 15:21

Jag tog liten sovmorgon idag och sen for vi till Hjälpmedelscentralen och fick min lilla rullator fixad, den ligger i bilen och är bra att ta till om jag ska gå i affär eller på Bibliotek.

Kram till er alla heart

jag  använder min när jag är ute. Den är ens bästa vän heart

• Veteran
    8085 inlägg
    17 februari 2022 19:50
    pralin skrev den 17 februari 2022 16:37
    babs2 skrev den 17 februari 2022 15:21

Kram till er alla heart

jag  använder min när jag är ute. Den är ens bästa vän heart

Jag har en röd KarlOskar, kallad porschen som jag har ute när det inte är snöföre som nu.

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    18 februari 2022 09:05

Igår kväll blev jag helt plötsligt så sugen på ägg och räkost, fin kombination cheeky så jag satte i mig 4 ägghalvor, en bit kassler och lite gräddost på det. Det var ju till att överäta en smula men huvudsaken att det inte blev så många kolisar. Fredag idag och jag har för övrigt en förkylning på gång så jag ska bara ligga på soffan och halvsova till dåliga skräckisar.Kram till er alla och ha en bäst fredag heart

• Veteran
    1245 inlägg
    18 februari 2022 11:36

Min Carl-Oscar står på vinden just nu. Röd metallic.

Lyckats träna bort den i två omgångar. Behåll den för framtida bruk sa arbetsterapeuten när jag ville lämna tillbaks den. 
    Den kom till användning några år senare. Lyckades åter träna bort den. De senaste åren har jag använt mig av en vandringsstav, som följt mig troget vid längre utflykter eller resor. Går att vika ihop så den får plats i handbagaget/kasse. Skulle nog gå utmärkt t smuggla något i. 
    i varje fall trodde säkerhetskontrollen det på Roms flygplats. Trodde nästan de skulle ta sönder den för mig. Annars räcker det med att den åker samma väg igenom som handbagaget.  Utan den hade jag inte klarat av att resa! Hoppas det dröjer innan rollatorn behöver fram igen. Vi har trappor i massor , bara för att komma ut från huset och för att komma ut från tomten. Ej anpassat vid rörelsehindrade. Men vem tänkte så långt för 40 år sedan? Inte jag iaf!

• Veteran
    1245 inlägg
    18 februari 2022 11:41

Tittade på resultatet nu. Vad har jag sagt tidigare ? Berg och dalbanan sviker inte!

Grattis ni som är på rätt väg och hittat er väg❣️

❣️vi som av olika anledningar inte hittat rätt- heja oss iaf- vi ger inte upp❣️