Veteran
8085 inlägg
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
God morgon
Gått ner 1,4 kg sen förra veckan och 7,1 kg allt som allt sen i Januari så det är jag glad och nöjd med
Är i förmodad ketos så jag mår lite si så där just nu men det tar jag och det är ju övergående. Ha en bäst dag alla 
Just nu funkar ingenting, jag behöver rutiner och det funkar inte just nu. Beror mest på jobbets oregelbundna tider och inget mönster utan väldigt hoppigt schema och en massa utlåningar.
Vad mycket som hänt hos er alla under veckan som gått!
Ett jättestort GRATTIS till alla som krympt och även till övriga som kämpar, kanske inte bara med vikten❣️
Min lilla nedgång sedan sist gläds jag åt. - Desto mer som jag inte förstår den alls. Inga mirakelkurer,
bedrägligt mycket frukt ( som inte är bra f blodsockret heller). Även onödigt mkt bröd. Motion obefintlig om jag bortser
från sjukgymnastiken för axeln. Den har blivit så pass mycket bättre att jag rör den bättre och den gör inte riktigt lika ont.
En av mina doktorer ringde i fredags kväll om senaste provresultaten.
- njurvärdet böttre och på rätt sida så ingen remiss till njurenheten än. Skönt det.
- blodtrycket mycket sämre, vi tog ju bort en tablett som vi sätter tillbaks nu igen. ( jag vill inte börja med någon ny sort än )
Tog mitt blodtryck igår morse. Var redan på läkarens målvärde. Gäller bara att det håller sig när jag ska lämna ner om 1 månad.
om 3 månader nytt tryck, urinprov, blodprov. Däremellan borde vi träffas ang diabeteskoll.
idag ska jag till LAS för gruppträning hos sjukgymnasten, apoteket får gubben ordna med under tiden, sedan till lägenheten för att hålla liv i växterna. Sedan hem till lunch med gårdagens rester av kyckling.
Fortsatt bra dag idag❣️
Vad tror ni om att alla pandemiregler (nästan) skrotas idag? Ändrar ni era liv?
Jag fortsätter att leva försiktigt så länge smittan är så stark. Jag och 2 väninnor har i alla fall bokat några lunchteatrar och några em-fikor med teater under våren.
Fick ett kraftigt epilepsi anfall igår efter träning på spinning cykeln så det blev ambulans och akuten igår hela kvällen
Mår skit och svårt att gå och sårig tunga
Så får vänta med träningen och hoppas det blir bättre Pepp alla
Fick ett kraftigt epilepsi anfall igår efter träning på spinning cykeln så det blev ambulans och akuten igår hela kvällen
Sköt om dig Lena
Blev som väntat uppgång!
Nu Måste jag skärpa mig!!!!!!!
Oj oj då får du ta hand om dig ordentligt
Vad tror ni om att alla pandemiregler (nästan) skrotas idag? Ändrar ni era liv?
Jag fortsätter att leva försiktigt så länge smittan är så stark. Jag och 2 väninnor har i alla fall bokat några lunchteatrar och några em-fikor med teater under våren.
Jag kommer nog inte ändra så mycket i mitt liv ännu. Arbetar i vården och har träffat patienter med ganska jobbiga postcovid problem. Och har tidigare under pandemin jobbat på äldreboende och varit mitt uppe i covidvården med allt vad de innebär med skyddskläder och att försöka stötta de med ångest, ta hand om anhöriga som ibland inte kunnat vara med i livetsslutskede och stötta alla hyfsat friska som delvis haft ångest över att kanske få covid och egen ångest över risken att smitta någon. Pandemin är inte över, många är fortfarande sjuka. De blir en annan vardag så småningom, men spåren av bra och mindre bra erfarenheter kommer nog alltid vara kvar.
Ta hand om dig