Veteran
8084 inlägg
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
så var de ny dag. De blir forsätta med plocket. Men de går inte fort. Kroppen vill inte så mycket,men lite varje dag så ska de väl bli slut nån gång. Om man inte nu krachar,för mycket är de. Sen när vi är olika i våra tänk o styrka (gubben o jag)
Igår kväll var det en smula turbulent här hemma. Gubben hade varit ute och druckit (det händer att jag gör det också men väldigt sällan numer), taxin släppte av honom på fel ställe och han gick vilse i pannkakan. Men han kom hem till slut och sen blev det fyllesvammel som jag är SÅ less på. Jag har levt med alkoholister hela livet, föräldrar, pojkvänner, you name it + att jag är nykter alkoholist själv. Till slut somnade mannen i alla fall så det blev lugnt och tyst i huset. Idag var han inte lika pratglad, ångest och mår dåligt så jag gav honom en Imovane så nu snusar han sött en stund till
Annars går det bra med maten, skriver in allt jag äter så det inte blir för mycket eller för lite av allt. Ha en fortsatt fin dag alla 
Är sen idag men resultat kommer!
maevisol och MIKA84 har inte visat sig på hela året, så de är ute.
Selfvare var inne på MDB 15/1 men har inte levererat vikt på 3 veckor
Patzy har inte lämnat vikt på 2 veckor.
Alla 4 är nu ute!
Hoppet om en manlig deltagare har dött. Fast kanske lika bra, herrar går ju ner lättare i vikt
Är sen idag men resultat kommer!
maevisol och MIKA84 har inte visat sig på hela året, så de är ute.
Selfvare var inne på MDB 15/1 men har inte levererat vikt på 3 veckor
Patzy har inte lämnat vikt på 2 veckor.
Alla 4 är nu ute!
Hoppet om en manlig deltagare har dött. Fast kanske lika bra, herrar går ju ner lättare i vikt
Tack babs du är en pärla
Har aldrig varit med om maken till tjorv. Vet inte om jag måste kosta på mig det riktiga Excell. Libre som jag har nu gör allt möjligt konstigt. Kolla ordentligt att era siffror blivit rätt!!!
GRATTIS till oss alla som gått ner i vikt. 2 kg på en månad och det inte utan jobb. Så ni som gått ner 9 kg och 8 kg helt otroligt grattis till er.Men en fråga hur gör man/ni för komma ner 8-9 kg på en månad !!!!! Vill gärna ha lite tips. Hade jag kommit ner 9 kg på en månad då hade jag nått mitt mål och målvikt och varit överlycklig...men tyvärr har jag lång väg kvar att vandra innan jag kommer till målet,
GRATTIS till oss alla som gått ner i vikt. 2 kg på en månad och det inte utan jobb. Så ni som gått ner 9 kg och 8 kg helt otroligt grattis till er.Men en fråga hur gör man/ni för komma ner 8-9 kg på en månad !!!!! Vill gärna ha lite tips. Hade jag kommit ner 9 kg på en månad då hade jag nått mitt mål och målvikt och varit överlycklig...men tyvärr har jag lång väg kvar att vandra innan jag kommer till målet,
Grattis själv till att vara 2 kilo lättare!
Gällande 8 kg/månad... mycket enkelt:
1. Börja med att vara 22 kilo tyngre än de som går ner lite mindre i veckan.
2. Tappa ca 2-4 kg vattenvikt de 1-2 första veckorna.
3. Räkna kalorier och utöva någon form av motion som sammantaget leder till ca -1000 kcal per dag. De dagar jag varit lite hugrigare och ätit mera har jag motionerat mera och de dagar jag varit stillasittande har jag ätit kalorimedveten mat med mycket fiber/volym som sallader, soppor, etc som är goda och mättande med mycket valuta för kalorierna.
Så, tyvärr är svaret både tråkigt och glädjande på samma gång: jag har ganska många kilon kvar innan jag närmar mig att vara 9 kilo från min målvikt och därmed större förbränning (och det går till synes "snabbare"). Du som däremot är så "nära" din målvikt har kanske en mindre summa kalorier i din BMR (Basic Metabolic Rate) och bränner då antagligen i vilande tillstånd färre antal kalorier än någon som är större och har mer kalorier i sin budget. Så jag vänder på myntet och säger grattis till att vara så nära ditt mål och heja med att hyvla av de sista kilona som kan vara lite mera envisa.
Grattis till oss alla, som kämpar med vikten.
Min våg visade ett minus, inte så stort denna veckan.
Jag ser alla minus som ett framsteg, små som stora.
Ett litet minus är bättre än inget minus ☺
Vi får klappa oss på axeln och berömma oss, för att vi forsätter kampen mot hälsosamare liv. Vi är duktiga 🤗
Hej på er
Som svar på dodas fråga "hur gör man för att går ner 8-9 kg på en månad" så gjorde Utter en väldigt bra sammanställning och så här har jag gjort...👍
Mosley 800 kcal per dag, strikt med kolhydrater. Äter bara grönsaker ovan mark osv. Äter mellan 12.00- 19.00 resten av dygnets timmar enbart fasta. Dricker enbart vatten och svart kaffe, ingen alkohol och inga undantag, inte ens ett sockerfritt tuggummi trots att andedräkten stinker aceton. Fjärde dagen gick jag in i ketos och från femte dagen så ligger jag på högsta intervallet, mörkt lila, på ketostix. Mäter, väger allt och går aldrig över 800 kcal. Kommer köra 12 veckor på kickstart och sedan öka antalet kcal.
Jag slutade med nicotin i december (storkonsument) och var rädd för att gå upp i vikt då jag redan var tung så bestämde mig för Mosely och började efter årsskiftet med att gå med här. Nu har jag varit nicotinfri i två månader och gått ner 9,2 pannor på en månad. Nu hoppas jag på att februari och mars ska ge ett strålande resultat.// hälsningar Jenny🤩👍
Hej på er
Som svar på dodas fråga "hur gör man för att går ner 8-9 kg på en månad" så gjorde Utter en väldigt bra sammanställning och så här har jag gjort...👍
Mosley 800 kcal per dag, strikt med kolhydrater. Äter bara grönsaker ovan mark osv. Äter mellan 12.00- 19.00 resten av dygnets timmar enbart fasta. Dricker enbart vatten och svart kaffe, ingen alkohol och inga undantag, inte ens ett sockerfritt tuggummi trots att andedräkten stinker aceton. Fjärde dagen gick jag in i ketos och från femte dagen så ligger jag på högsta intervallet, mörkt lila, på ketostix. Mäter, väger allt och går aldrig över 800 kcal. Kommer köra 12 veckor på kickstart och sedan öka antalet kcal.
Jag slutade med nicotin i december (storkonsument) och var rädd för att gå upp i vikt då jag redan var tung så bestämde mig för Mosely och började efter årsskiftet med att gå med här. Nu har jag varit nicotinfri i två månader och gått ner 9,2 pannor på en månad. Nu hoppas jag på att februari och mars ska ge ett strålande resultat.// hälsningar Jenny🤩👍
Grattis till nedgången och till nikotin stoppet
Jag äter lchf 16:8 och har tappat 5,7 kg på ca en månad, hoppas att det ska fortsätta på den vägen. Grattis igen och fortsätt kämpa