icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad 2022 våren Biggest Looser

Veteran
8084 inlägg
26 december 2021 20:47

Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.

• Veteran
    1245 inlägg
    28 januari 2022 10:21

Strålande solsken, vajande träd och översvämmad å, visst är det vackert?

En riktigt TREVLIG HELG önskar jag ! För oss alla🌞

• Mycket engagerad
    387 inlägg
    28 januari 2022 10:22

Hej Babs2! När delas första etapp-priset ut för BL? Är det rullande eller först när hela tävlingen är avslutad? smiley

• Veteran
    8084 inlägg
    28 januari 2022 10:56
    utter skrev den 28 januari 2022 10:22

Hej Babs2! När delas första etapp-priset ut för BL? Är det rullande eller först när hela tävlingen är avslutad? smiley

Vecka 5 dvs till veckan är det dags för första etapp-prset, sen var fjärde vecka.

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    28 januari 2022 20:22

Haft min "ätardag" idag och ätit choklad, delicato bollar och tortilla chips. Första bollen var god, sen blev det bara mer och mer äckligt surprise Hälften är kvar och det ska jag få gubben att äta upp eller ge bort, ingen choklad får finnas kvar imorgon när jag ska återgå till rutinerna. risk för att man får nåt ryck och äter fast man inte vill ha frown Hoppas på en god natts sömn så är jag tillbaka på banan imorgon igen. Ha en fortsatt fin kväll allaheart

• Veteran
    2322 inlägg
    29 januari 2022 08:42

lördag morgon sitter med mitt kaffe startar upp dagen,   Vad den blir vet jag inte.  De jag måste tänka är inget FIKA O SÅNT SOM INTE ÄR BRA FÖR MIN KROPP.   Men de är inte lätt, heart

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    29 januari 2022 11:25

Gick upp tidigt imorse och drack fettkaffe. Sen lade jag mig på sängen och funderade och till sist tog jag mig i kragen och började STÄDA! Varit på tapeten länge nu men har vare sig haft vilja eller ork. Jag dammtorkade och gubben dammsög och torkade golv så det gick snabbt bara vi kom igång och nu är det så skönt att det är gjort laugh Snart dags för en smörpannkaka till lunch och sen ska jag ta en stund på eftermiddagen för egenvård (dusch, naglar etc) heartheartheart

• Veteran
    4094 inlägg
    29 januari 2022 13:22

Hej alla kämpar. Hoppas ni är rädda om er därute. ✌️

Det blir inte ofta jag skriver här...men allt går i sin vanliga lunk på fjället...och jag går mina stavrundor dagligen.

Idag fick jag med mig gubben till vår nya veterinärklinik...på gångavstånd. Inte dumt alls. 

Ingen är sjuk här och det är nåt att vara tacksam för.

En väninna var här i tisdag för lite umgänge och hårvård...nu ligger hon sjuk sedan igår med covid. 😲

Vi har ju  haft det i år , så än så länge känner vi inga symtom . 

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    30 januari 2022 09:22

Det har varit blåsväder här igår kväll och inatt, blåser fortfarande och det är det värsta jag vet angry Hoppas det lugnar ner sig under dagen. Imorgon bitti bär det av till vårdcentralen för att lämna lithiumprov, det ska göras var 3e månad men nu var det ett tag sen så det är dags. Annars går det bra med maten efter den misslyckade "snaskardagen" i fredags. Nästa gång får jag fundera på ett annat upplägg för detta fungerade då rakt inte. Kanske äta lchf godis istället så slipper jag få så ont i kroppen och må illa. Vi får se vad det blir. Ha en bra dag nu allihop heart

• Veteran
    2322 inlägg
    30 januari 2022 09:50

här har vi ingen kontakt med nån människa kanske därför vi klarat oss.   Kan vara så att man inte är motaglig,vem vet.  Får vara glad för de iaf. Här forsätter rensning av pärmar o papper för att se vad vi lagt ut på huset.  Hoppas snart kunna ta hit för värdering.  Jag har inte ätit nåt skräp bara vanlig mat.   heart

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    30 januari 2022 15:06

Blåsigt ute så jag har hållt mig inne. Ska ut en sväng lite senare, känner att jag behöver lite frisk luft. Har tagit mig tid att städa igenom och möblerat om lite i dotterns rum. Stökade i hennes rum i nästan 3 h... Sjukt jobbigt när jag inte håller efter, men skönt när det är klart! Känner mig grymt nöjd och får se det lite som vardagsmotion. smiley Hoppas bara att det uppskattas av dottern när hon kommer tillbaka till mig. heart
    Försöker att få tillbaka lite hemma känsla, har känt mig lite rotlös ett tag. Försöker också vara snäll mot mig själv och ta hand om mig själv och känner att jag börjar komma på rätt spår igen. 
    I morgon börjar en ny vecka med nya möjligheter!