icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

BIGGEST LOSER Tävling 2012!

Veteran
6814 inlägg
28 december 2011 19:26

Nu drar vi igång Biggest Loser Tävling 2012! Vi tävlar i lag, antal personer i varje lag varierar! Varje vecka nya utmaningar! Lämna in vikten senast på onsdag här i tråden! Hjärtligt Välkomna till Biggest Loser 2012! https://sites.google.com/site/biggestlosertaevling2012/: Till Hemsidan! Där står allt, resultat mm.

• Mycket engagerad
    106 inlägg
    6 januari 2012 12:09

Jag reagerade inte ens på att det var felstavat, bara man har med rätt bokstäver så brukar det inte spela någon roll i vilken ordning dom står ;)

• Mycket engagerad
    168 inlägg
    6 januari 2012 12:11

Ja, i och för sig...grönska stavar är väl ungefär samma sak :-). Grönska som grönska, det tillhör ju växtriket oavsett!

• På gång
    20 inlägg
    6 januari 2012 12:11

Jag var på släktkalas igår, då togs det fram ölkorv och ost istället för choklad och godis.. Perfekt för mig! Ölkorven var de bara 1 g kolhydrater i! Trevlig helg allihop!!

• Engagerad
    57 inlägg
    6 januari 2012 12:14

snotra: Jag kör oxå lchf, har gjort det tidigare och gått ner 50 kg, men nu lagt på mig 13 av dem igen =( Började om för 4 dagar sen, femte dagen idag och sockerabstinensen börjar ge med sig men det är fortfarande tufft =( Men vet ju att jag mår bra av det så det är ju bara att ta sig igenom den här abstinensen =) Hur länge har du kört lchf?

• Mycket engagerad
    106 inlägg
    6 januari 2012 12:25

Ellle - Oj va duktig du är!! 50 kg det är verkligen inte illa! då klarar du lätt dom 13 du gått upp =) även fast det är jobbigt i början! men vi får alla stötta varandra! Jag kör inte LCHF, Jag räknar kalorier mest, jag äter inte pasta, ris och mjukt bröd å så men äter hårt bröd och special K (flingor) som det är just nu och Grönsaker/rotfrukter/vanliga frukter.. Men jag ska nog börja med LCHF om ett tag, jag har beställt hem en bok som jag vill läsa innan jag sätter fart =) Jag har kört GI-noll förut och jag mådde så himla bra av det (förutom att jag blev så fruktansvärt yr, i flera veckor)... Äter du inga bär eller nån frukt?

• Engagerad
    57 inlägg
    6 januari 2012 12:52

Tack snotra =) Nej, så här i början är jag väldigt benhård, jag är en sådan personlighet som inte klarar av att unna mig lite, det triggar bara igång mitt sockerberoende och gör att jag bara vill ha mer...Så därför funkar det bäst för mig att låta bli =) Men alla är ju olika och det gäller ju att komma på vad som funkar för just dig =) Jag blir oxå yr i början, men för min del beror det oftast på att jag druckit alldeles för lite vatten, helt ärligt glömmer jag ofta bort att dricka vatten överhuvudtaget, något jag måste bli bättre på =/ Satsar nu helhjärtat på att få igång de rätta matvanorna sen tänker jag börja promenera, för jag är tyvärr lat av mig ;-)

• Mycket engagerad
    106 inlägg
    6 januari 2012 13:05

Ellle - Jo jag vet hur det där är, jag kan heller inte äta något annat än det jag valt att äta nu i början för jag slinker dit direkt! Om du hade ätit bär hade jag haft ett bra tips ;) När jag blir jätte sugen på sötsaker brukar jag ta en fryst jordgubbe och suga på, funkar jätte bra tycker jag =) Jag var jätte dålig på att dricka vatten förut med, jag har ju varit eller är en coca cola missbrukare, men när jag slutar med det dricker jag bara vatten och på helgen brukar jag unna mig en bonaqua päron, jag kan inte dricka något med socker i eller med "låtsas socker" för då åker jag dit direkt, utan att jag hinner tänka har jag köpt mej en colaflaska... men jag häller upp vatten i en flaska och har med mig hela tiden, så nu går det av bara farten, dricker ca 2-2,5 liter vatten om dagen... Det kommer gå bra med promenaderna tror jag! Första promenaderna är skitjobbiga att ta sig ut på, men det känns ju så himla bra efter åt och sen blir det en vana oxå, då kommer det kännas dumt att inte gå =) Det här fixar vi!! =)

• Engagerad
    57 inlägg
    6 januari 2012 13:09

Tack snotra för dina råd =) Självklart klarar vi det här! Och dessutom är vi i god tid till sommaren ;-) Nu är det ju bara att köra på, HEJA OSS! =)

• Veteran
    2753 inlägg
    6 januari 2012 13:49

wow 50 kg helt otroligt hur lång tid tog det?

• På gång
    15 inlägg
    6 januari 2012 13:55

Vad jag har förstått ska man lämna den nya vikten på måndag den 9:e, ska man skriva den här då? Kul att ha fått 2 gå ner i vikt kompisar som jag hoppas på att få drag hjälp av. Hej på er CHICO & EVVE