icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

BIGGEST LOSER Tävling 2012!

Veteran
6814 inlägg
28 december 2011 19:26

Nu drar vi igång Biggest Loser Tävling 2012! Vi tävlar i lag, antal personer i varje lag varierar! Varje vecka nya utmaningar! Lämna in vikten senast på onsdag här i tråden! Hjärtligt Välkomna till Biggest Loser 2012! https://sites.google.com/site/biggestlosertaevling2012/: Till Hemsidan! Där står allt, resultat mm.

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    6 januari 2012 13:59

MIn första stora utmaning ligger framför mig, första helgen sen jag startade viktminskningen, Jag ser fram emot den med skräckblandad förtjusning faktiskt. Ska bli spännande och se om jag kan stå emot alla saker som inte passas så bra in i viktminskningslivet just nu. Fest i kväll, ska hoppa över allt vad alkohol heter, inte alkoholen som gör festen utan folket och de kan jag ju umgås med lika bra med som utan vin och drinkar. Ha en underbar helg alla.

• Engagerad
    57 inlägg
    6 januari 2012 14:27

Lena444 : Det tog mig ca 8 månader...slutet av augusti 2010 till april 2011. Sen stod jag på en platå hur länge som helst, tappade lusten och motivationen totalt, måste verkligen rycka upp mig nu, vet ju att jag kan ;-) Dessutom har äntligen motivationen infunnit sig igen =) Skönt att ha den här tråden =)

• Utmärkt medlem
    528 inlägg
    6 januari 2012 14:30

Hallå Cisselala det går sakta nedåt men jag hoppas hostan och halsonda är över till nästa vecka så jag kan börja träna för då brukar det bli lättare :o) WOW ellle 50kg det är ju jätteduktigt, är vad jag behöver gå ner, hur lång tid tog det för dig? Massa pepp till mina lagkamrater och till er andra också!

• Veteran
    2753 inlägg
    6 januari 2012 14:36

oj elle vad du har varit superduktig!!!!!!! hur gjorde du mycket motion eller hade du kaloriberäkning med lchf berätta gärna . jag kör lchf också och har gått ner 14 kg förut men tyärr halkade jag ur spåret och gick upp nästan allt igen =( är sockerberoende och kolhydratkänslig. jag skulle behöva gå ner 25-30 kg men får ta ett steg i taget. har precis varit ute på promenad nu 30 minuter. och ska sätta mig i en varm bastu och njuta. /Lena

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    6 januari 2012 14:39

Läst i kapp lite i tråden, wow ELLLE vilken inspiration du är, 50 kilo viktnedgång är väldigt imponerande, hatten av verkligen. Jag känner mig förresten som ett litet barn i väntan på tomten inför måndagens vägning, har inte vägt mig något nu under veckan utan vill låta måndagarna ha spänningen på hur veckan har gått, det är dock inte alltid lätt att låta blir att studsa upp på vågen, den liksom skriker på mig ibland hehe. Men hittills har jag lyckats motstå frestelsen. Mina lagkamrater i lag grå, hur går det för er?

• Engagerad
    57 inlägg
    6 januari 2012 15:08

Tack nysommar och Lena444, vad gulliga ni är =) Är också kolhydratkänslig så när jag hittade lchf blev det verkligen räddningen för mig. Jag valde att göra allt för att gå ner i vikt, var så trött på att vara tjock, jag åt en blandning av gi och lchf då jag antagligen åt mer protein än vad lchf tillåter, på det räknade jag kalorierna, vägde och mätte allt. Det där med att man ska äta tills man är mätt funkar inte riktigt på mig för jag kan helt ärligt äta hur mycket som helst, så jag ville ha koll på hur mycket mat som var bra för mig. Åt 1300 kalorier/dag. Planerade allt, visste jag att det skulle bli utgång på kvällen så åt jag väldigt restriktivt under dagen, mätte tom de alkoholhaltiga dryckerna jag drack ;-) Det funkade för mig och det är nog så jag får gå till väga nu också. Jag säger alltid att man måste hitta det som funkar för just dig, men jag vet att alla de åren jag var "stor" så ljög jag för mig själv. Jag hade inte koll på alls hur mycket jag verkligen stoppade i mig, var den som alltid sa att jag inte ens kunde titta på en bulle utan att gå upp i vikt...Det var ju inte sanningen dock ;-) Jag tror ju att viljan är det bästa verktygen man kan ha. Jag köpte under min viktnedgång lite mindre kläder, då en stor sporre var att få gå till den "vanliga" storleks-sektionen. Jag köpte kläder som var kanske 1-2 storlekar för små och målet var ju att komma i det. Tipset är att inte köpa FÖR små kläder för då kan målet kännas så långt borta och det är lätt att då tappa den där livsviktiga motivationen =) Hoppas att mitt luddiga inlägg kan hjälpa något =)

• Mycket engagerad
    333 inlägg
    6 januari 2012 15:13

ellle, tack så mycket för dina råd, det är verkligen inspirerande att läsa sånt här när man själv kämpar som bara den! :) Förra våren tror jag det var, så köpte jag kläder i samma storlek som jag hade innan jag gick upp i vikt, och tänkte ha det som en morot att gå ner i vikt så de passade på sommaren. Tyvärr blev det inte så :( Nu har jag ju lite mer tid på mig, är det möjligt för mig att kläderna passar till sommaren?? De är så himla fina och jag har aldrig kunnat använda dem...

• Engagerad
    57 inlägg
    6 januari 2012 15:23

Vad glad jag blir att jag kunde ge er lite inspiration Michiko och Rocker66 =) Jag är inte plusmedlem så jag kan inte kolla på andra medlemmars sidor eller skicka meddelanden =( Michiko jag vet inte hur mycket du har kvar att gå ner, men om de där efterlängtade sommarkläderna är väldigt för små så rekommenderar jag att köpa något som en "delmorot" (nyskapande ord här =D ) Perfekt nu när det är mycket rea överallt =) Som jag sagt tidigare, självklart klarar vi detta, så roligt att dela den här resan med andra tycker jag =)

• Mycket engagerad
    333 inlägg
    6 januari 2012 15:27

Jag har 14kg att gå ner på 20 veckor, det borde vara rimligt tycker jag... Jag har ett annat plagg som jag heller aldrig använt, det är lite större än de andra sommarplaggen jag har, men är fortfarande för litet. Så det får vara min första "delmorot" (bra ord det där!!) :D

• Engagerad
    57 inlägg
    6 januari 2012 15:33

Michiko: Det låter bra tycker jag =) Har du 14 kg kvar till målvikt? Själv kom jag ju aldrig ner till målvikt förra gången så jag har hela 21 kg kvar, men det ska jag fixa =) Är bara 156 lång, så en målvikt på 59 känns väldigt realistiskt, får se om det blir några till då jag väl är där :-)