Veteran
8263 inlägg
Våren 2026 innebär vägning onsdagar före kl 24 fr o m 7/1.
Finns plats för nya, anmäl er här eller på tråden "vikter Biggest looser våren 2026".
God fortsättning och Gott nytt år.
Nu är det mycket "tröstätning" för mig. Sambon visar tydliga tecken på början yill demens. Jag gat äntligen fått tillstånd att kontakta vården för hans viktnedgång och fläcken vid tinningen (seborroisk keratos) borttagen 2 el 3 gggr men kommer igen, och att han tappar ord. VC skulle återkommer a med tid, men inget har hänt.
Igår emkom ett SMS från Billo, som påstod sig sakna en inbetalning från mig. De ville att jag skulle ringa omedelbart. Jag googlade lite och fann en hel del uppgifter om att det var ett företag som var godkänt av finansinspektionen och att de hade samarbete med Klarna. Kändes inte bra så jag ringde 114 14 och fick vänta över 40 min, blev bra bemött och fick beröm för att jag ringde. Jag ska INTE göra något.
Mitt upp i allt detta var jag lika dagvill som sambon,så det blev ingen vägning. Nu vet (tror) jag i alla fall att detär torsdag.
Har verkligen hamnat mellan stolarna. Vårdcentralen säger att vi ska ringa 112 och boka ambulans. Då gjorde jag det och ambulansen kom och vi fick gå ombord, men bilen stog kvar och sambon undersöktes och de hittade inget akut, så de hänvisade till att kontakta vårdcentralen för att få en tid för minnesutredning och borttagning av märket vid tinningen, ambulanspersonalen ringde vårdcentralen, men när jag några minuter senare fick kontakt ned vårdcentralen hävdade chefen där att en läkare ändå bedömt att han skulle åka ambulans till sjukhuset, HÄPP!!!! Trots att ambulanspersonalen, som undersökt honom sa tvärtom.
Det blir ingen rapport denna vecka utan en 2-veckors nästa vecka.
Så dåligt när man får olika besked av de olika fingrarna på samma hand! Och det är ju inte bara struntsaker det handlar om när det gäller vården... 😩
Idag var jag övertygad om att det var onsdag - och jag blev väldigt brydd när det var tomt i dosetten...
Jag skriver varje vecka upp återkommande sysslor, till exempel att väga mig och rapportera till Biggest Loser på onsdagar.
Det är dock ingen garanti för att det ska funka...
Ta det lugnt Babs... Tänk på dig och sambon först och främst. Kram ❤️
Det blir ingen rapport denna vecka utan en 2-veckors nästa vecka.
Bra att du prioriterar det som nu är viktigt! På detta sätt ger du oss alla en möjlighet att visa oss på styva linan nästa vecka.
Håller alla tummar för att det hela lugnar ner sig och att det blir ordning på allting i vardagen. Fungerar inte vardagen så fungerar nog inte så mycket annat heller! Styrkekramar
Ett stöttande nätverk har betydelse för hur man lyckas hålla sig på den smala vägen. Viktnedgång behöver inte vara en ensam resa.
Ett stödjande och bejakande nätverk stärker motivationen, skapar ansvar, minskar risken för bakslag och gör hälsosamma val lättare att upprätthålla. Framför allt bidrar det till att förändringen blir hållbar – inte bara ett tillfälligt projekt, utan en ny livsstil.
BL ger alla möjligheter att vara ett sådant nätverk. Så hör av dig kring dina funderingar här i chatten så kan vi tillsammans bli det nätverk du behöver för att orka hålla ut - vecka efter vecka
Så börjar en ny arbetsvecka och de sista dagarna inför onsdagens milstolpe - att umgås med vågen och hoppas på att den är på gott humör. Kämpa på alla medsystrat här på BL - dags för slutspurten.
Ja vi kämpar...men jag var så trött på att stå stilla i 3 veckor så tog en 4 dagars Flygvärdinna diët och den fungerar om man följer den helt strikt. Gick ner 2.5 kg på 4 dagar ..nu 76.2 idag och fullt peppad att ta nya tag igen med LCHC 16:8.
Bs196391, LCHC? Är det något som jag missat? Eller menar du LCHF eller LCHP eller LCLC? Bra att det lossnade, brukade testa med ägg ett par dagar när jag hamnade på platåer.