Veteran
8263 inlägg
Våren 2026 innebär vägning onsdagar före kl 24 fr o m 7/1.
Finns plats för nya, anmäl er här eller på tråden "vikter Biggest looser våren 2026".
God fortsättning och Gott nytt år.
Idag så är jag sams med vågen. Det har släppt lite och vågen var under 85 idag. 84,9 vilket betyder att jag har gått ner 40 kg, 80 smörpaket, 2 ½ pellets säckar sedan maj förra året. Så härligt, så underbart. WOWlar va bra !!!
Helt otroligt - 40 kg!!! Kan bara lyfta på hatten och buga ödmjukt framför en sådan bedrift. Det hela har säkert ändra på en hel del i din vardag, kan jag tänka. Garderoben är säkert utbytt, eller?
Idag så är jag sams med vågen. Det har släppt lite och vågen var under 85 idag. 84,9 vilket betyder att jag har gått ner 40 kg, 80 smörpaket, 2 ½ pellets säckar sedan maj förra året. Så härligt, så underbart. WOWlar va bra !!!
Helt otroligt - 40 kg!!! Kan bara lyfta på hatten och buga ödmjukt framför en sådan bedrift. Det hela har säkert ändra på en hel del i din vardag, kan jag tänka. Garderoben är säkert utbytt, eller?
Tack !!! Eftersom jag har jojo-bantat så många gånger så har jag en hel del kläder. De kläder som blivit för stora har jag gett bort. För det ska kosta att gå upp i vikt. Däremot så har jag sparat kläder med mindre storlek så jag har inte behövt köpa så mycket. Nu så har jag tagit mycket längre tid på att gå ner i vikt och det är bra. Hoppas på att kroppen ska vänja sig vid vikten och inte sträva efter att gå upp igen. Jag mår så mycket bättre och klarar av att jobba halvtid och vara halvtids pensionär utan problem nu. Jobbar på hemtjänsten och det höll på att bli riktigt jobbigt när jag vägde som mest.
Grattis och bra jobbat, när man går ner så mycket så har man sedan svårt att förstå hur man orkade gå med all den vikten. Jag gick ner som mest 32 kg, jag fyllde två vattenbehållare med 16 kg vardera, sedan provade jag att gå runt med dem, gå i trappor mm. Det var inte lätt.
BRA JOBBAT.
Thyndra,
STORT GRATTIS!
Grattis thyndra
Tack ALLIHOP!!!!
Så står vi, medsystrar i BL, inför en ny vecka och bara några dagar kvar till vår veckoträff med vågen. Hoppas det rullar på som det ska för er alla? Här är det utmaning med orken just nu men det blir säkert bättre så småningom. Hur orkar du hålla dig på den smala vägen?
Gokväll alla kämpar!
Här har ni en som inte klarar av att hantera framför allt kvällarna. Det är gömt godis som smusslas fram, letas efter något ätbart så snart resten av familjen sover. Hur gör man? Hur gör man för att klara det? Vad är era tricks? Hur ska jag lyckas med denna resa om jag inte kan sluta med denna skit?
Jag vill verkligen lyckas men känner bara misslyckad just nu...
Gokväll alla kämpar!
Här har ni en som inte klarar av att hantera framför allt kvällarna. Det är gömt godis som smusslas fram, letas efter något ätbart så snart resten av familjen sover. Hur gör man? Hur gör man för att klara det? Vad är era tricks? Hur ska jag lyckas med denna resa om jag inte kan sluta med denna skit?
Jag vill verkligen lyckas men känner bara misslyckad just nu...
Stor igenkänning här! Jag känner så väl igen dessa skåpätar fasoner. Där står man i skafferiet och smyger in en munsbit då ingen ser eller mumsar i sig ensam i bilen på vägen hem från affären. Att äta i smyg under en viktresa är mycket vanligare än man tror. Det handlar sällan om brist på karaktär — oftare om stress, skam, regler som känns för strikta eller att kroppen upplever underskottet som hotfullt. Om man dessutom kan frångå att se detta beteende som att man fuskar, har åtminstone hjälpt mig.
För mig har detta med för snäva planer, regler restriktioner triggat detta beteende. Jag tror personligen att om planen är så strikt att du måste gömma mat för att orka följa den, är planen problemet — inte du.
Det jag då brukar fråga mig själv: Är jag för hungrig eller för begränsad?
En liknande fråga jag nu ställer mig i förhållande till mina planer kring motionen: " Har jag tillräcklig motivation för motion just nu eller följer jag bara strikt ambitioner andra satt kring hur man borde motionera och känner mig tvingad?
Både mat och motion ska vara frivilligt och kännas som att man själv har koll på dessa. Då klarar man av att stå emot både skåpätare och "snälla flickan synsdromet"
Vet inte om detta hjälpte dig Zaga, hoppas något gav dig lugn -> vi är fler och vi får alla kämpa ibland!
Tack MAS63!
Igenkänningsfaktorn är ibland en hjälp men är också svår. När det kommer till motion har jag sällan ett motstånd utan snarare en glädje och längtan! Men maten är värre 😵💫 Jag har inne satt någon plan eller strikta linjer mer än att försöka hålla gottegrisen i schack om bara äta ibland. Funderar om jag äter för lite, dock går jag enbart ner i vikt om jag struntar i frukosten (men så har vi ju också kvällarna....). Men frågan om jag äter för lite vad behöver jag äta mer av för att lättare sitta lugnt på kvällarna?
Många funderingar som kanske finner ett svar framöver.
Tack för svaret och stöttningen ❣️