Veteran
8263 inlägg
Våren 2026 innebär vägning onsdagar före kl 24 fr o m 7/1.
Finns plats för nya, anmäl er här eller på tråden "vikter Biggest looser våren 2026".
God fortsättning och Gott nytt år.
Har nu under ett par dagar nästan blivit kär i min våg, den blir bara snällare och snällare för varje dag, har verkligen gått från klarhet till klarhet sedan jag valde att köra i diket när vi var på kryssning. Nu väger jag mig inte bara på morgonen, utan hoppar upp på den titt som tätt, och börjat hoppas att det ska stå 66,x förhoppningsvis innan invägningen på onsdag.
Jippi, behövde inte vänta längre nu på morgonen säger vågen 66,9, Så om jag tappar ett hekto till så är jag back on track från kryssningen, precis som att haveriet aldrig hänt.
Till Zaga, ett tips som hjälper mig från att småäta på kvällen. Borsta tänderna.
På något sätt så hjälper det mig från att äta mer, när jag borstar tänderna på kvällen så är det mycket lättare att acceptera att det är slutätet.
Nu är veckans vikt inskriven. 84,4 det betyder minus 0,5 kg.
Har märkt att jag gärna skriver in veckans vikt på tisdagar. Det känns mentalt bättre att veta att det finns en dag till att rätta till dåliga siffor.
Nu är det ju fettisdag och årets första och sista semla ska njutas av.
Tack Thyndra! Det var nytt men ska absolut testas!
Efter en vecka med alldeles för mycket att göra och med en inte så balanserad kost var jag orolig för vilket humör min våg var på denna morgon. Stress ( och därigenom kortisol) brukar inte fungera tillsammans med en kostregim för mig. Under denna vecka har den gamla inbyggda kaloriräknaren och fd. Points-räknaren,trots allt fungerat. Det blev minus trots allt. Fick en pusch av detta att bättre ha koll över vardagen så att prioriteringarna blir rätt: hälsan först och jobbet sedan.
Jag väger ju mig bara på BL-vägdagen ( eller dagen före BL-vägdag) alltså 1 gång/vecka. Motivering till detta är att jag vet att vikten fluktuerar under veckans dagar och jag har svårt - helt mentalt - att ta ett enda litet plus ( vilket kan ju vara flera under en vecka ). Så inför veckans vägning kan jag bygga upp en styrka att ta ett eventuellt plus - som jag nu gjorde då jag visste att det kanske kan vara så + att framgången känns ännu sötare då den sedan visar sig - som denna morgon. Hur gör du då det gäller samkväm med vågen - och varför just så?
Nu iväg till pendeln och en lång, arbetsstinn dag - men - lätt i sinnet trots detta!
Jag önskar er alla positiva fiilisar på vågen idag - och - om inte idag så i alla fall nästa vecka.
Kämpa på alla BL:are!
Jag är glad att vågen fortsätter vara snäll med mig, 66,8 och mitt klavertramp är raderad. Mitt vecko mål är avklarat med råge. Hoppas nästa vecka går lika lätt, både med intaget av mat men främst med träningen.
Jag har mera lust att kasta ut min våg i snön
Skriver upp vad jag äter och kroppen värker av kylan svårt att sova om nätterna och vågen visar typ samma vikt
Har inte ätit något socker bakverk eller sånt på flera månader och kämpar men det är bara stor suck
Hur gör du då det gäller samkväm med vågen - och varför just så? frågade MAS63. Just nu när jag är på hugget så väger jag mig varje dag (och även fler gånger, bara av ren nyfikenhet). Anledningen till att jag väger mig dagligen är för att kunna korrigera direkt om jag ätit något tveksamt så kan jag korrigera dagen efter med att vara restriktiv. Typ som en gång när jag ätit sushi, vilket jag tänkte skulle vara helt ok, men ack vad jag bedrog mig, tog två dagar att få bort extra vikten. Jag vet med mig om jag inte kollar mig själv så kan jag mycket väl trycka i mig mycket som inte är bra för mig, då skjuter kilona snabbt i höjden.
Just nu är vågen och jag bästa kompisar, men jag vet med mig att det kan komma dagar när jag inget högre önskar än att arekubusera den i gryningen.
Jag har mera lust att kasta ut min våg i snön
Skriver upp vad jag äter och kroppen värker av kylan svårt att sova om nätterna och vågen visar typ samma vikt
Har inte ätit något socker bakverk eller sånt på flera månader och kämpar men det är bara stor suck
Usch då! Du har det verkligen jobbigt just nu och som du beskriver det hela verkar det som om du skulle ha hamnat på en platå av något slag. Varför vill inte kroppen ge avkall på ballasten? Har du alls någon susning om vad det hela kan bero på?
För min egen del handlar det ofta om olika orsaker då jag kan märka att inget händer bl.a. , jag äter inte tillräckligt utan tror att jag kan dra in på allt möjligt och på så sätt gå ner i vikt - tyvärr baksparkar detta alltid. Detta handlar också om att jag inte håller mig till min matregim och de rekommendationer som är kopplade till detta + att sen då jag äter stoppar jag i mig för stora portioner och har litet skygglappar då jag registrerar maten.....
Det som nu hjäpt mig en hel del med dessa dilemman är att jag infört ätfönster. Kanske något för dig att prova på ifall du inte redan har ett sådant? Att införa detta var jobbigt i början men det tog inte länge före det hela blev rutin.
Viktresan skall ju inte vara "bara en stor suck" utan också inhysa hoppa om bättre tider och kännas meningsfullt. Hoppas du snabbt hittar tillbaka till meningen med att vara på en viktresa! Styrkekramar