Veteran
8263 inlägg
Våren 2026 innebär vägning onsdagar före kl 24 fr o m 7/1.
Finns plats för nya, anmäl er här eller på tråden "vikter Biggest looser våren 2026".
God fortsättning och Gott nytt år.
Grattis Linus ... Du är veckans BL 👏👏🌹
Tack Bella, offensiven har gett fint resultat. Nu blir det lite knepigare över helgen och början av veckan för jag behöver käka lite mer/oftare eftersom jag ska ta medicin tre gånger om dagen "vid måltid".
Men det ska väl gå det med!
Inte många dagar kvar till nästa vägning/registrering - så håll ut!
Att hålla sig till en matregim som leder till viktminskning kräver tålamod, och det är okej att det känns kämpigt ibland. Varje bra val du gör är ett steg framåt, även de dagar då motivationen sviktar.
Du gör detta för din hälsa, din styrka och ditt välmående – och det är värt ansträngningen.
Fortsätt, håll ut och lita på processen: små, konsekventa handlingar ger stora resultat över tid.
Vi gör detta - vi samlar vikter som visar på mindre siffror i tabellen - eller hur?
Grattis Linus, vi är många som jagar dig nu

Tack klaraelv!
Det lär ju inte kunna fortsätta i samma rasande tempo, men jag är så himla glad åt min flygande start 🙏
För mig är det som vanligt- upp och ner som vanligt.
kommer inte på den röda tråden för just mig.
men håller mig kvar iaf och försöker .
IGÅR hade jag en stund då jag kom på att det inte gjorde ont när jag gick inne.
Så jag högg soppåsen i ena näven och vandringsstaven i den andra. Knatade uppför den långa gången till garaget där de nya fyrfackskärlen står och slängde.
Andades djupt in de. Friska frostiga luften , stod en stund och såg ut över de av kvarvarande snölagret och frost vita gräsmattorna.
med staven i stadigt grepp tog jag mig fram och tillbaka ett par gånger förbi Hundhagen. Klarade mig helskinnad in igen. det var skönt!
Seger!
IDAG har jag lyckats nå mitt dagsmål att stryka 3 plagg. Det blev precis, sista stunden inte helt smärtfri men det gick iaf.
VI har ett gemensamt mål: MÅ BÄTTRE, med hjälp av viktminskning. Som vi lyckas med olika. Vi har ju olika förutsättningar med olika bakgrund vad gäller t.ex. hälsan i övrigtmed kanske rörelsehinder, multisjuka , läkemedel mm.
Vi kämpar på efter bästa förmåga. Gläds åt framgångar och puffar på igen😄❣️
Tusen tack 52Stinas för ditt inlägg! Det gav mig en verklig motivationsboost - så peppande, fullt av positiv energi och framåtanda. Just så skall det vara - nu köööör vi!
Weekenden är här och efter en kväll tillsammans med arbetskolleger och en tre rätters middag mår man tjockt. Nu är det skäl att blicka framåt. Svänga tankarna och förbereda sig på de utmaningar som kommer - obönhörligt efter en utsvävning - och bygga strategier för att hålla sig på den smala vägen. Hoppas ni alla här på BL är med mig! Pepp till alla - och till mig själv också....
Det vi gör nu lägger grunden för framtiden. Varje insats, varje val. Varje dag vi fortsätter framåt bygger upp oss och ger oss bättre hälsa och välmående längre fram. Vägen vi är på leder någonstans – även om resultaten inte alltid syns direkt. Fortsätt hålla blicken framåt och ge inte upp, för vi är alla mitt i en förändring som kommer att göra skillnad på sikt. Välj den förändring som för dig mot det mål du vill uppnå!
Kämpekramar till alla inför lördag, söndag, måndag och tisdag - på onsdag väntar vågen igen!
Halloj medsystrar och bröder här på BL - det är så 🤫 tyst här på chatten, så jag tänkte hojta till ett varv. Hur går det? Rullar det på eller finns det hinder på vägen?
Det jag gärna skulle chatta om är bra sätt att visa modell för kommande generationer då det gäller ätandet. Detta emedan jag hade barnbarnen hos mig och efter ett par måltider frågade den yngre: "Fammo , varför äter du ingen riktig 🥘 mat?" Med det menade hon varför jag inte tog potatis och till det prinskorv utan åt enbart sallad med räkor, ägg och salladsost. Ja, bästa BL medlemmar, hur ska man svara, hur ska man vara modell för ett allsidigt ätande?
Hej Alla !! Det går riktigt bra. Är så glad över att ha klarat jul och nyår så pass smärtfritt som det gick att önska.
Det går neråt, sakta men säkert. Lycka till alla bröder och systrar :D