icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Chat Biggest Looser 2026

Veteran
8263 inlägg
26 december 2025 22:05

Våren 2026 innebär vägning onsdagar före kl 24 fr o m 7/1.

Finns plats för nya, anmäl er här eller på tråden "vikter Biggest looser våren 2026".

God fortsättning och Gott nytt år.

• Utmärkt medlem
    605 inlägg
    21 april 2026 10:37

Lämnar min vikt idag, för jag tror inte att den kan falla så mycket mer till i morgon. Idag är jag inte överviktig längre 65,4... Nu gäller det bara att hålla sig på rätt sida om 65,5 och helst snabbt ner några hekto så att man har marginal att joja på innom. Nästa delmål blir nu 60, har inte haft några belöningar för de olika målen den här gången, känner att viktnedgången är nog som belöning. För kläder i alla olika storlekar finns ju redan. Kanske blir ett stort hopp med 5 och ett halvt kilo till nästa delmål, får fundera mer på det, det är ju roligt att känna att man presterar något.

• Utmärkt medlem
    605 inlägg
    22 april 2026 09:20

Jag hade fel, men fråga mig inte hur, men vågen visar 65,1 idag. Helt sjuk vecka, från att ha stampat på 66,x i flera flera veckor så rasar det nu.

• Veteran
    1503 inlägg
    22 april 2026 15:17

Tusen tack för den här tiden babs2 ❤️ 

Och välkommen till rodret klaraälv 😀 tack för att du vill fortsätta så att vårt BL får leva kvar, en sporre att skriva in sig här 1 gng/vecka 🥰

• Utmärkt medlem
    513 inlägg
    Redigerad: 24 april 2026 06:21

Att gå ner i vikt är ju inte enbart en fysiologisk process det är i hög grad en beteendeförändring där det blir viktigt att inte bara tänka och skriva ut sitt mål utan också se till att man gör de handlingar i sin vardag som leder dit. Inom forskningen om hälsobeteenden framhålls målsättning (goal setting) och kontinuerlig uppföljning som två centrala mekanismer för att skapa långsiktig förändring. Målsättning är en av drivkrafterna för att få en beteendeförändring till stånd men det räcker inte att tänka att man skall nå dit man behöver också göra något för att så skall ske (Barrett et.al 2020)

Om forskarna säger så - hur ser detta med målformulering och agerande ut i din BL-vardag?

Källa:

Barrett, K. V., Savage, P. D., & Ades, P. A. (2020). Effects of behavioral weight loss and weight loss goal setting in cardiac rehabilitation. Journal of Cardiopulmonary Rehabilitation and Prevention, 40(6), 383–387. https://doi.org/10.1097/HCR.0000000000000510 

• På gång
    33 inlägg
    24 april 2026 06:31

För min del med mål och handling:

Matplan

Träningsplan

Egentidsplan

Det är inget som funkar utan en tydlig plan.

• På gång
    33 inlägg
    26 april 2026 06:37

Mas63 läser igen och ser att det viktigaste är inte bara planen utan själva genomförandet också samt efterkontroll på det hela. 

Ja det är som med försäljning: after sales kunduppföljning så man kan behålla sin kund i längden....

Bästa service = bästa resultat. 

• Utmärkt medlem
    513 inlägg
    28 april 2026 19:13

Lite pepp-talk till oss alla här i BL gruppen:

Du gör inte det här för att det är lätt, du gör det för att det är viktigt. Varje gång du väljer rätt, även när det tar emot, bygger du styrka och disciplin som ingen kan ta ifrån dig. Resultat kommer inte över en natt, men varje litet steg räknas. Håll fokus, lita på processen och kom ihåg: du är närmare ditt mål idag än du var igår. 

Så fortsätt framåt trots motvindar och hinder på vägen. Du kommer fram - förr eller senare.

• På gång
    33 inlägg
    29 april 2026 06:09

Tackar för peppen...så välbehövligt. Lycka till du också. 💐

• Veteran
    5247 inlägg
    29 april 2026 15:17

Stillestånd på viktminskningsfronten. Jag har börjat på Friskis och Svettis, dit har friskvårdsbidraget gått i år. Så med promenader och jympa ska väl vågen röra på sig igen hoppas jag. Ha en trevlig valborg nu Alla !!! Kram och spark i baken !!!

• Veteran
    2672 inlägg
    30 april 2026 08:24

Tack klaraelv för att du tar över, jag har fullt förtroende för dig, och du har börjat bra! 👏

Nu gäller det att ha koll på onsdagarna så att man inte missar rapporteringen, själv har jag lagt in det i min veckolista, varje onsdag är markerad.

NU KÖR VI!!!