icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Chat Biggest Looser 2026

Veteran
8263 inlägg
26 december 2025 22:05

Våren 2026 innebär vägning onsdagar före kl 24 fr o m 7/1.

Finns plats för nya, anmäl er här eller på tråden "vikter Biggest looser våren 2026".

God fortsättning och Gott nytt år.

• Veteran
    4173 inlägg
    3 april 2026 21:39

Ha en fin Påskhelg allihop. 

🎼 Blåsippan ute I backarna står... 🎶 

• Utmärkt medlem
    513 inlägg
    Redigerad: 4 april 2026 09:03

Hälsningar från överätaren av chokladägg och påsk-princesstårta. Om ni som jag föll till föga igår eller kanske hamnar där under påsken kanske ni kan ha nytta av min personliga pepp till mig själv inför de kommande dagarna. Jag skrev den utgående ifrån att man, då bakslag kommer, liksom alltid tror att man måste börja om från början. Så är ju inte fallet utan:

Ruta ett på viktresans spelplan har du lämnat bakom dig för länge sedan. Fortsätt med dina goda strategier från den ruta du nu står på. Detta eftersom du är mitt i en processresa framåt där du lär dig, utvecklas och blir starkare – ruta för ruta.

Glad fortsättning på påsken!

Underbar vårbild Bella!

• På gång
    33 inlägg
    8 april 2026 06:58

Ohhh tack för uppmuntrande ord. Under påsken så blev det mycket matnjutning och besök av syster till mig samt Netflix filmer = jäst som en bulle 😮‍💨 

Nu får det bli nya tag igen och fortsätta med livsstilen gällande nyttig mat....häng på alla, ge inte upp 🥰

• Utmärkt medlem
    605 inlägg
    Redigerad: 8 april 2026 07:58

Har skaffat mig tre "favorit" siffror, jag hoppar mellan 66,0 66,6 och 66,9, känns som att jag rullat runt mellan de siffrorna i månader, men det är nog inte så illa, men det känns så. Idag gick jag upp på vågen efter att ha kissat och klätt av mig, 66,0. Sparkade in vågen under skåpet och drog på mig trorsorna, men då fick jag en ide, kanske jag kommer under 66 och jag plockar bort min scrunchie. Så fram med vågen, startar upp den och släpper ut håret, och utslipper ett 'va faaan', jag har gått upp 1 hekto bara av att få en ide... Ser då att jag tagit på mig trosorna, så av med dem och jag är tillbaka på 66 blankt. Undra om det skulle göra minst ett hekto om jag rakade huvudet?

Ska nog också erkänna att jag tvekade att gå upp på vågen i morse, för jag åt helt fel saker igår. Funderade på att skippa invägningen till idag, men tog mig i kragen och sa att det blir inte bättre för att jag sticker huvudet i sanden. Då hade det varit bättre att stoppa huvudet i sanden igår, så att det hade varit omöjligt att moffa i mig både godis och chips.

• Veteran
    5247 inlägg
    8 april 2026 10:37

+ - 0 Ja, det har ju varit påsk så det är kanske bäst med att vara nöjd med det resultatet. :D 

• Utmärkt medlem
    513 inlägg
    8 april 2026 20:20
    klaraelv skrev den 8 april 2026 07:58

Har skaffat mig tre "favorit" siffror, jag hoppar mellan 66,0 66,6 och 66,9, känns som att jag rullat runt mellan de siffrorna i månader, men det är nog inte så illa, men det känns så. Idag gick jag upp på vågen efter att ha kissat och klätt av mig, 66,0. Sparkade in vågen under skåpet och drog på mig trorsorna, men då fick jag en ide, kanske jag kommer under 66 och jag plockar bort min scrunchie. Så fram med vågen, startar upp den och släpper ut håret, och utslipper ett 'va faaan', jag har gått upp 1 hekto bara av att få en ide... Ser då att jag tagit på mig trosorna, så av med dem och jag är tillbaka på 66 blankt. Undra om det skulle göra minst ett hekto om jag rakade huvudet?

Ska nog också erkänna att jag tvekade att gå upp på vågen i morse, för jag åt helt fel saker igår. Funderade på att skippa invägningen till idag, men tog mig i kragen och sa att det blir inte bättre för att jag sticker huvudet i sanden. Då hade det varit bättre att stoppa huvudet i sanden igår, så att det hade varit omöjligt att moffa i mig både godis och chips.

Tack för den visionen! Den gjorde min vägning så mycket roligare. Det tog verkligen imot att stiga på fanskapet idag efter en påsk med för mycket allting. tack och lov så gav den mig litet minus i alla fall, så jag behöver inte starta självpeppnings, självmotiverings och "stå-på-dig" fasonerna ännu.....

• Utmärkt medlem
    513 inlägg
    8 april 2026 20:22
    Thyndra skrev den 8 april 2026 10:37

+ - 0 Ja, det har ju varit påsk så det är kanske bäst med att vara nöjd med det resultatet. :D 

Absolut! Påsken är nog, precis som julen, den svåraste för oss som vaktar vikten. För många dagar på raken med för mycket frestelser!

• Veteran
    8263 inlägg
    9 april 2026 21:10

Finns det någon som vill ta över registrering och rapportering?

• Veteran
    5247 inlägg
    15 april 2026 08:08
    babs2 skrev den 9 april 2026 21:10

Finns det någon som vill ta över registrering och rapportering?

Tyvärr så är jag inte rätt man för jobbet, men jag hoppas verkligen att det finns någon frivillig. Tack babs för allt arbete som du gör :D 

• Veteran
    1503 inlägg
    15 april 2026 16:17

Ha en härlig vårvecka allihop 🌱💐🌞