icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Chat Biggest Looser 2026

Veteran
8263 inlägg
26 december 2025 22:05

Våren 2026 innebär vägning onsdagar före kl 24 fr o m 7/1.

Finns plats för nya, anmäl er här eller på tråden "vikter Biggest looser våren 2026".

God fortsättning och Gott nytt år.

• Utmärkt medlem
    513 inlägg
    7 mars 2026 09:44

Tack Bella! heart Du fick mig inspirerad - det blir plockmat/ostbricka med minimala mängder kolhydrater. 

• Utmärkt medlem
    513 inlägg
    9 mars 2026 16:40

Bra val varje dag i små steg,
    lite mer rörelse, lite mer kneg.
    Vatten i glaset och färg på fatet,
    så minska det inre gnatet.

Sov när du kan och stressa ner,
    ta trappan upp, gå ut lite mer.
    Små kloka val, igen och igen —
    så når du ditt mål till slut, min vän. 💪🌱

• Utmärkt medlem
    843 inlägg
    10 mars 2026 08:42

Tack för din fina vers, så bra råd heart

• Utmärkt medlem
    513 inlägg
    11 mars 2026 17:38

Jag har börjat inse att viktminskning inte är ett projekt där man trycker på en ON-knapp och automatiskt får ett super positivt resultat efter en tid.

NEJ! 

Det är mer som att försöka styra ett gammalt segelfartyg genom ett hav där vinden byter riktning varje kvart, besättningen diskuterar kollektivavtalet vilket inte är till din fördel och kartan ritades av någon som mest gissade. Kroppens metabolism sitter i maskinrummet och justerar hastigheten efter eget humör. För det mesta är metabolismen sjuklig och föredrar att ta igen sig. Hormonerna springer runt på däck och drar i olika rep. Hungern står i fören med en megafon och ropar att provianten snart är slut trots att skafferiet är fullt. Och vågen? Vågen står på kajen som en syrlig hamnkapten och ropar kommentarer varje morgon. Många inte så trevliga....

Vissa dagar seglar skeppet faktiskt åt rätt håll. Vinden ligger rätt, besättningen samarbetar och kartan verkar åtminstone delvis föreställa verkligheten. Andra dagar känns det mer som att ro en badanka uppför en flod..... men med mycket arbete, flås och svett går det ju framåt i alla fall....

Någonstans mitt i allt detta märker man något märkligt: trots strejker bland besättningen, dramatiska vågar som inte inser att provianten räcker till, förrädiska vindar och hormonella hamnkaptenar börjar skeppet långsamt, nästan motvilligt, glida i rätt riktning.

Lita på att du kan vara den kapten som kan styra skeppet framåt!

You can do it!

• Veteran
    4173 inlägg
    12 mars 2026 08:54

Åh, så bra liknelse. Tack MAS63 🙏

• Utmärkt medlem
    513 inlägg
    14 mars 2026 07:30

Pepp till alla medsystrar här i BL med tanke på nästa invägning.

Läs detta gärna högt. På så sätt går budskapet in på djupet och innebörden blir mera etsad i dina processer:

Idag tar jag ett steg framåt.
    Jag gör mitt bästa, och det räcker.
    Varje bra val jag gör idag hjälper mig närmare mitt mål.
    Jag ger inte upp – jag fortsätter, ett mål i taget, en dag i taget.
    Jag blir starkare, friskare och mer stolt över mig själv för varje steg jag tar.

Lycka till! 

• På gång
    33 inlägg
    14 mars 2026 09:44

klaraelv  Ursäkta mig...menar givetvis LCLC.

Tack för bra tips med ägg..inte hört talas om. Är det många ägg om dagen och olika beredningssätt? 

• Utmärkt medlem
    605 inlägg
    14 mars 2026 10:18

Bs196391, finns recept här på MD för hur man kan göra en äggfasta Äggfasta - Så här gör du - Matdagboken. Men jag som inte tycker om LCHF, för jag klarar inte av allt fett brukar köra min egen variant. Den innebär att jag äter mellan sex-åtta ägg om dagen, utspridda över frukost lunch och middag, kan vara två kokta ägg på morgonen till en kopp kaffe, lunch en omelett på tre ägg och lite ost, middag två eller tre stekta ägg och en apelsin. Två eller tre dagar brukar räcka för att kicka igång nedgången när man hamnat på en platå.

• Utmärkt medlem
    513 inlägg
    21 mars 2026 10:17

Efter en vecka på tjänsteresa med ett ätande som inte hjälpt mig att optimalt kunna vakta vikten skall jag nu återgå till bättre rutiner. Vilka råd skulle du ge mig då det gäller att bryta ett inte så destruktivt ätande? Vilka har dina framgångsfaktorer varit i en sitauation som denna ? Hjälp!

• På gång
    33 inlägg
    23 mars 2026 06:28

klaraelv   tack för ditt tips! Visste inte om att det fanns här på MD. Är precis som du lite känslig för fett och det är ganska mycket kalorier/dag...men dem kanske verkar på något annat sätt med kroppen och vikten. 

Ska kanske testa iallafall. Tack igen och undrar hur länge du nu står på din vikt för att hålla den? Det känns som att det blir svårare och svårare framöver om man vill gå ner ytterligare i vikt. 

Mas63  Att bryta och börja om handlar nog mycket om viljan till det. Vilja lär ju vara så starkt att det kan förflytta berg..(talesätt)

Sedan planering för matintag 

Sedan utförande..bara göra det en dag i taget. 

Lycka till. "Fighting" 💪