Veteran
8263 inlägg
Våren 2026 innebär vägning onsdagar före kl 24 fr o m 7/1.
Finns plats för nya, anmäl er här eller på tråden "vikter Biggest looser våren 2026".
God fortsättning och Gott nytt år.
Min date med vågen visade helt klart på det faktum att kosten har större betydelse än motionen då man ännu har en hel del ballast kvar att tappa. Motionen har uteblivt nästan helt de två sista veckorna medan kosten höll sig inom gränserna. Detta faktum gav det planerade minuset på vågen - Me happy!
Förstår att Babs har fyllt år eller ska fylla år, så STORT grattis från mig.
babs2 tack för att du skrev in mig i tabellen. Upptäcker mer o mer här i MD.
Så roligt att få vara med och ytterligare en sporre att fortsätta och hålla fast till målet.
Idag 75.1 kg
Förstår att Babs har fyllt år eller ska fylla år, så STORT grattis från mig.
Tack, fyllde i torsdags
Babs, stort Grattis ❣️🌞
Hej allihop...
Den 1 Mars fick jag nog och bestämde mig när vågen visade
I dag står vågen på... - 1,8 kg.
Lycka till allihop ✌️
Varmaste Grattis till babs2..., 🌹🌹🌹🌹🌹
Super bra jobbat Bella! Jag är också nöjd med min siffra. Det går sakta men säkert nedåt. Mycket tack vare veckovisa planer, vilka innefattar dagliga mål.
Målen är inte alltid kopplade till kosten och ätandet, utan handlar också om att ex. lämna bort extra stressorer. Som exempelvis idag: Jag är medbjuden på en ganska så intressant föreläsning/taltur ikväll. Nu råkar det sig så att min arbetsdag innehåller minst 5 olika möten under vilka min hjärna behöver jobba 100%. Av erfarenhet vet jag med mig själv att då kvällen kommer är hjärnan som en svamp - lika ihålig och porös. Den behöver bara få ta igen sig och enbart utsättas för "no brain activities".
Så, för att inte belasta mig mera, och tillåta ett massivt kortisolflöde i kroppen, är min målsättning: "Jag meddelar den person som bjöd in mig den sanna orsaken till att jag inte kommer att hänga med ikväll."
Jag tror på att bra målsättningar och ärlighet för en snabbare mot det mål man har på sin viktresa. Vad tror du?
MAS63 ... absolut.
Man får välja sina "strider"... Vara sann emot sig själv & andra. Det kommer man längst med anser jag.
Grattis till nöjdheten efter dejten med vågen ... det sitter alltid fint framåt.
Nu kör vi 1dag... 1v till.✌️
Gör mig klar för en resa till affären. Förr for jag ofta bara iväg och handlade det jag tyckte jag behövde. Detta resulterade ofta i att halva kärran fylldes av bulk-föda...... Idag är jag noggrann med att göra en inköpslista och inhandlar enbart det som finns på denna. På så sätt finns det heller ingen trigger-food hemma i skåpen.
Dagens lista är viktig eftersom på denna skall stå något att mys-pysa med under Mello-finalen - något som inte får långvariga följder inför nästa date med vågen!
Några goda råd på mys-pys snacks för just detta ändamål?
När jag höll på som bäst var en sånt mys Brieost på Gurka... Eller paprika. Eller Philadelfiaost går också bra.
Cornichons, syltlök, ostkuber och ölkorv I mindre bitar tar lite tid att "spetsa" med en tandpetare eller liten gaffel.
Allt utan kex eller Finn crisp.