icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Chat Biggest Looser våren 2024

Veteran
8081 inlägg
2 januari 2024 17:27

har tagit bort namnlistan, för den är så inaktuell.

• Mycket engagerad
    105 inlägg
    9 juni 2024 15:49

Den 27/5 gjorde jag en viktoperation, får jag fortfarande vara med i gruppen? Vet inte alls hur fort eller hur mycket jag kommer gå ner, kirurgen pratade om 4 kg i månaden men har redan gått ner 5.5 kg sen 27/5.

Kanske inte är rättvist, eftersom ja har fått vissa fördelar av operationen. 

Kan avsäga mig priser till den som kommer tvåa i ledet. Vad säger ni? 

Det är ju inga garantier att man kommer fortsätta gå ner, är nog allra mest nu i början tror jag?. 

• Veteran
    8081 inlägg
    9 juni 2024 22:18
    Yummy23 skrev den 9 juni 2024 15:49

Den 27/5 gjorde jag en viktoperation, får jag fortfarande vara med i gruppen? Vet inte alls hur fort eller hur mycket jag kommer gå ner, kirurgen pratade om 4 kg i månaden men har redan gått ner 5.5 kg sen 27/5.

Kanske inte är rättvist, eftersom ja har fått vissa fördelar av operationen. 

Kan avsäga mig priser till den som kommer tvåa i ledet. Vad säger ni? 

Det är ju inga garantier att man kommer fortsätta gå ner, är nog allra mest nu i början tror jag?. 

Vad jag hört av folk som gjort denna operation, måste man anstränga sig ändå. Vi har ju ingen "tävling" förränvecka 32. Tycker att Yummi23 ska få vara med och som hon föreslår lämna vinsten till 2-an

Vad tycker ni andra??

• Veteran
    4094 inlägg
    10 juni 2024 09:09

JAG är inte här för nån högstavinst... så har egentligen ingen åsikt om detta. 

MIN vinst är över mig själv... hela vägen... till mitt eget mål. 

Såklart respekterar jag andras åsikter i saken. 

• Veteran
    1220 inlägg
    10 juni 2024 09:18

Jag håller med Bella. Jag tävlar mot mig själv och har egentligen inte tänkt att gå ned mest på kortast möjliga tid, utan "tvärtom". Stabilt och långsamt för resten av livet. Somliga har ju annan medicinsk hjälp förutom operation så vad är skillnaden? Jag har nog heller ingen åsiikt i frågan utan respekterar vad ni än kommer fram till. Hälsningar från BirtheX och Bibi. 🐶🙋🏼‍♀️

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    10 juni 2024 09:49

Skillnaden är nog att de som inte gjort operationen och har annan hjälp kan äta och kanske till och med kan överäta medans någon som gjort en operation inte har mycket eller ingen magsäck beroende på operationstyp vilket gör att de blir väldigt snabbt kan minska i vikt framförallt den närmsta månaderna men vid framförallt sleeve kan magsäcken töjas ut så resultat i längden för oavsett operation innebär ingen viktminskning eller uppgång vilket för mig innebär att de behöver detta minst lika mycket som resten av oss i längden  då vi är här av en anledning och vi gör detta främst för oss själva med en 🥕 så det blir kanske inte rättvist med tanke på eventuella viktras.

Jag tycker hon ska få stanna precis som babs säger kanske skippa eventuell första plats till andra och sedan utvärdera inför hösten .

• Veteran
    2175 inlägg
    10 juni 2024 10:59

Jag tycker att förslaget från Yummi och Babs låter bra. 

• Mycket engagerad
    105 inlägg
    12 juni 2024 06:45

Okej va ja förstår så får ja vara med? 

Trots operationen så har ja de tufft 

Första veckan noll viktminskning, nästa vecka 5.5kg, idag noll viktminskning.. så ja kommer nog inte rasa som de flesta gör när de gjort operation... 

Har ju problem med min sköldkörtel o äter medicin för det.. så kan "svälta" mig själv o inte minska ett gram. Ja hade höga förhoppningar på denna operation. Men har börjat väga mig för ofta så psyket hälsan tar stryk!  Vi får väl se vad ja väger 26/6. Hoppas ja kan låta bli vågen nu tills dess. 

Och de är inte den lätta vägen att gå som många tror. Man måste följa ett strikt schema för vätska mat och vitaminer. Just nu har jag 26 larm om dagen med dryck mat vitamin paus alarm. Hoppas ja kan låta mig snart utan alarm... För alarmen känns som en tjatig mamma som ger order. laugh 

Hoppas ni andra får en fin dag! 

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 12 juni 2024 08:44

Yummy23.....Nej, den operationen är ingen " quick fix" ....man har ju ändrat i kroppen...och allt sånt tar tid att läka 

Ta det med ro...stressa INTE över vikten...den kommer visa sig.

Under op får man så mkt medikamenter och dropp att det var inte alls konstigt att du " stod still".

Jag hade nog tom trott på ett plus ...om nåt. 

Håll dig borta från vågen...och låt inte de siffrorna " stressa dig" i onödan. 

Du har ju ett helt "nytt liv " att lära dig och förhålla dig till.

Pepp från mig...

• Veteran
    4094 inlägg
    12 juni 2024 08:43

Önskar er alla en bra dag i Nuet 

• Veteran
    1244 inlägg
    12 juni 2024 12:26

Yummi23,

Naturligtvis ska du vara med- Du behöver också stöttning i arbetet med att få till allt!

Först ska du återhämta dig från operationen. Sedan ska du ta itu  med ditt  nya liv och leverne.

för att hitta den berömda balansen i allt som hör livet till❣️

LYCKA TILL😁