icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Dags att komma under 100 kilo!

Veteran
1063 inlägg
9 augusti 2011 09:16

Jag har cirka 4 kilo kvar tills jag är under 100 kilo.. Har än så länge inte kommit så långt på min viktminskning men känner nu att det är dags att komma under 100 nu så jag kan känna att jag kommer nånvart.. så nu söker jag andra som också vill komma under 100 kilo.. Behöver människor att prata med som är i samma situation hoppas ni finns o att vi kan hjälpa varandra!

• Nykomling
    2 inlägg
    9 augusti 2011 10:25

Jag har lite längre kvar tills jag är under 100, står just nu på 109,6. Innan sommaren så följde jag lchf och tränade bra och gick ner några kilo, som jag sen gick upp igen tyvärr. Så nu är det nya tag som gäller! Och den här gången tänker jag inte ge mig hur motigt det än må vara!

• Veteran
    5098 inlägg
    9 augusti 2011 11:27

Bra delmål, det fixar ni! Pepp!!

• Veteran
    1063 inlägg
    9 augusti 2011 16:33

abett: Detta ska vi fixa! Jag började på 108 kilo har gått ner lite men har ju ca 4 kilo kvar.. Jag har prövat cambridge, klarade inte av smaken på möget.. Så la av efter nån dag.. Har försökt räkna kalorier men blir lite besatt av att jag måste ha kontroll och veta precis allt jag stoppar i mig så känner att jag inte kan leva normalt, bara som att äta hos mina föräldrar gav mig lite ångest.. Så nu försöker jag äta med lite sunt förnuft och röra på mig mer.. Sen jag började med att röra på mig mer å äta lite vettigt har jag gått ner till min nuvarande vikt. Vilket känns skönt :) Visst det går inte speciellt fort men hellre ner sakta än ner fort och sen fortare upp i vikt igen :P

• På gång
    12 inlägg
    11 augusti 2011 09:28

Jag har också fyra kilo kvar tills jag är under 100. Provade modifast, helt okej smaker. Men mitt problem är att jag inte äter om jag måste äta själv och då mannen jobbar till 18 varje dag blir det max ett mål mat tillsammans/dag. Klarade en vecka. Tappade dock 5 kg på den veckan. Nu tränar jag minst två gånger i veckan och kämpar för att äta "normalt"

• Veteran
    1063 inlägg
    11 augusti 2011 14:11

Hoppas vi kan följas åt för att komma ner de där kilona till tvåsiffrigt.. Vad tränar du?

• På gång
    12 inlägg
    11 augusti 2011 20:17

Jag har fastnat för cirkelträning. Brukar värma upp med cykling i 20-30 minuter på ca 50 km/h. Efter det blir det cirkelträning i ca 30 minuter. Önskar att jag kunde ha längre pass men astma kan ställa till det. Tränar du något speciellt?

• Veteran
    1063 inlägg
    11 augusti 2011 21:01

Nä inte direkt.. Blir mest promenader med hunden, har nu i dagarna även bestämt mig för att försöka träna hemma efter olika dvder.. Har inte samlat mod ännu till att ta mig till gymmet, simhallen eller liknande :P Försöker dessutom få in mer vardagsmotion och låta bli att ta bilen överallt :P Har varit väldigt stilla sittande och försoffad de senaste 1½ året då jag studerat på distans..

• På gång
    12 inlägg
    12 augusti 2011 11:28

Jag har två tränings-dvder, men känner mig som en klumpig elefant när jag studsar runt framför tvn så jag tar iPoden och försvinner in i min egna värld på gymmet. En av de största anledningarna till att jag går dit (förutom träningen) är för att få en paus från stöket hemma med barn och disk och städning... Gällande att inte ta bilen överallt kommer göra mycket tror jag :) Håller tummarna att dvderna kommer funka för dig :)

• Veteran
    1063 inlägg
    12 augusti 2011 21:10

Haha känner mig också som en klumpig elefant när jag stuttsar runt framför tvn :P Så drar alltid för alla fönster så ingen ska kunna se mig :P Men är roligt annars så och förhoppningsvis ska man ju bli lite mindre och lite smidigare med tiden :) Jag vill gärna gå på gym eller friskis eller liknande men känner mig helt fel placerad när jag kommer dit och kan inte koncentrera mig alls på vad jag ska göra.. Men jag hoppas att det kommer att ändras när jag kommit en bit på vägen :P Jag har inga barn så kan inte riktigt sätta mig in i känslan av att fly hemifrån och få egen tid men kan ändå tänka mig att det kan vara välbehövligt :)

• På gång
    12 inlägg
    14 augusti 2011 18:09

Nog känner man sig malplacerad på gymet... Men jag har inget val då jag inte klarar av att träna med en bebis i famnen. Tyvärr. Igår upptäckte jag att jag inte kan lita på vågen jag har. Enligt den har jag ökat 5 kilo på inte ens en vecka. Under denna veckan har jag inte ätit mindre än jag brukar och tränat lika mycket. Dessutom varit sjuk. Måste skaffa en bättre våg verkar det som :/