icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Dags att komma under 100 kilo!

Veteran
1063 inlägg
9 augusti 2011 09:16

Jag har cirka 4 kilo kvar tills jag är under 100 kilo.. Har än så länge inte kommit så långt på min viktminskning men känner nu att det är dags att komma under 100 nu så jag kan känna att jag kommer nånvart.. så nu söker jag andra som också vill komma under 100 kilo.. Behöver människor att prata med som är i samma situation hoppas ni finns o att vi kan hjälpa varandra!

• Veteran
    1063 inlägg
    22 augusti 2011 13:52

OM jag börjar på gym så är det mest motionen jag kommer satsa på men samtidigt behöver jag styrketräna med då jag jobbar i vården.. Och efter att ha jobbat denna sommaren känner jag att jag behöver bli lite starkare för att inte skada mig själv.. Riva tapeter å sånt är jobbigt.. Kommer ihåg när vi gjorde om vårt vardagsrum.. FY FAN va jobbigt de va :P När man tänker efter finns det en hel del saker man gör hemma som ger en del motion :P Nu ska jag sätta mig ner och kolla de sista detaljerna inför vår lilla minisemester.. :)

• Veteran
    1063 inlägg
    22 augusti 2011 18:19

Fattade ett dåligt beslut idag när jag var i affären.. Köpte en påse polly.. När jag kom hem öppnade jag den och började äta.. Zappade lite på tvn och först kom top model.. Sen efter en stund bytte jag och hamnade på biggest loser.. Plötsligt var polly inte så gott :P Efter en stund blev jag rastlös och tänkte att jag får väl gå en runda med hunden.. Sagt och gjort och under rundans gång kommer jag på mig själv med att jag håller ett rasandes högt tempo.. Så min lilla lugna promenad blev en tvättäkta power walk :P Var inte alls vad jag tänkt mig men sjukt skönt nu när det är gjort och jag kan säga att jag är riktigt svettig nu :P Visst nu åt jag polly idag så promenaden kanske inte gjorde någon nytta men mår så bra just nu :) Lite stolt över mig själv.. Hatar ju dessutom att vara ute och gå rundor själv.. FÖredrar att gå från punkt A till punkt B :P

• På gång
    26 inlägg
    22 augusti 2011 20:48

Jag hakar på ! Ska under 100 .... I våras vägde jag 96 kg. för någon vecka sedan 105 och nu väger jag 102.

• Veteran
    1063 inlägg
    22 augusti 2011 22:02

Välkommen hit :) Hur går du tillväga för att komma ner i vikt?

• Mycket engagerad
    316 inlägg
    30 augusti 2011 10:57

Hej! Jag är ny på matdagboken. Är det nån kvar i den här tråden? Jag har en del kvar till 100 kg men det är mitt första huvuddelmål.

• Veteran
    1063 inlägg
    30 augusti 2011 12:59

Jag är iaf kvar här :) Har varit iväg i helgen och denna veckan ska jag börja med mitt nya liv eller vad man ska säga.. Idag stod vågen på 104,3 kg så jag hoppas på att nå 100 eller mindre till den siste september.. Vilken metod kör du på för att lyckas med din viktminskning? BTW välkommen hit :)

• Mycket engagerad
    316 inlägg
    30 augusti 2011 13:13

Vad kul! Just nu kör jag med shakes för att få en liten start-push. Önskan vore att komma under 100 till jul, men får se hur det går. Jag har opererat ryggen så vet inte hur mycket jag kommer kunna motionera och det är alltid lättare med motion, i alla fall för mig. Hittills har det gått bra efter operationen, men det var min andra operation så det dröjer innan man kan säga säkert åt vilket håll det går. Men jag ska gå på behandling i höst på Överviktscentrum. Ingen kirurgi, utan kbt eller någon annan inriktning. Det ser jag fram emot för jag har tidigare lyckats gå ner i vikt, men inte lyckats hålla den. Så fort livet blir stressigt tappar jag all kontroll. Kör du med nåt speciellt? Tack!

• Nykomling
    9 inlägg
    30 augusti 2011 13:32

Hej jag hoppar oxå in här. Har nu kört GI/LCHF i en vecka och till min lycka -4 på vågen, vägdag är varje måndag, jag har oxå långt kvar till tvåsiffrigt, ca 30kg sen är vi framme vid mitt första mål.

• Utmärkt medlem
    657 inlägg
    30 augusti 2011 16:40

Tänkte va med........ har ca 11 kg kvar till 100...... bra när man kan dela lite med varandra...eller hur !!

• Mycket engagerad
    316 inlägg
    30 augusti 2011 16:41

Kul att det kom med flera :)