icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Dags att komma under 100 kilo!

Veteran
1063 inlägg
9 augusti 2011 09:16

Jag har cirka 4 kilo kvar tills jag är under 100 kilo.. Har än så länge inte kommit så långt på min viktminskning men känner nu att det är dags att komma under 100 nu så jag kan känna att jag kommer nånvart.. så nu söker jag andra som också vill komma under 100 kilo.. Behöver människor att prata med som är i samma situation hoppas ni finns o att vi kan hjälpa varandra!

• Utmärkt medlem
    657 inlägg
    31 augusti 2011 00:15

Du behöver inte svara men vet inte alls din vikt men det bestämmer du helt själv om du vill berätta

• Mycket engagerad
    316 inlägg
    31 augusti 2011 00:26

Visst är man duktig så länge som man inte ger upp. :) Jag vägde 116,6 idag.

• Utmärkt medlem
    657 inlägg
    31 augusti 2011 06:53

Hej igen...... vet inte om det är svårare på nått sätt med åren.... kroppen ändras ju en del(men din ålder vet inte ja) men nu kämpar vi vidare...eller !! nu väntar jobbet,en rad lite senare....ingen som vet:-)

• Veteran
    5155 inlägg
    31 augusti 2011 08:55

Skyll inte på åldern mumma !!! Det fungerar inte, du kan nå din ideal vikt ändå!! Och vad det är skönt att det är så !!

• Veteran
    1063 inlägg
    31 augusti 2011 08:58

Det där med vad man ska äta för att gå ner i vikt är så svårt.. Vissa säger en sak andra säger något annat och sen läser man nått som säger motsatsen :P Svårt att kunna bestämma sig ;) Att prova sig fram är bra, för man lär sig hela tiden vad som passar en. Jag provade cambridge, men blev sjukt illamående av det så efter tre dagar var jag tvungen att lägga ner det.. Gick ner i vikt och hade gärna fortsatt om jag inte blivit illamående. Har också provat att räkna kalorier, det blev jag väldigt matfixerad av. Om vi åt borta t.ex hos mamma fick jag panik när jag inte kunde räkna ut kalorierna så la ner det. Har en mage som är ganska känslig för stress med så. Jag har provat nu att äta allt med måtta ett tag och det fungerar väldigt bra så fort jag väl får in motionen. Så ska bli spännande nu att komma igång med träningen ordentligt :) Och förhoppningsvis kommer det gå lite lättare nu när min sambo också ska träna, är inte mycket för att gå ensam när jag är hemma själv hela dagarna :P Ja att man bara har insett att man vill och måste förändra är ju en otroligt bra sak :) Redan där har man kommit långt.

• Mycket engagerad
    316 inlägg
    31 augusti 2011 09:19

yatzy Jag har provat att räkna kalorier flera ggr de senaste åren, men varje gång gick jag upp i vikt istället för jag blev så stressad. Bra att din sambo ska med, det brukar vara lättare att få det gjort när man är två. :)

• Veteran
    5155 inlägg
    31 augusti 2011 09:30

Jag räknar kalorier och är så glad över att matdagboken räknar ut allt åt mig :) Det har fungerat toppen !!

• Mycket engagerad
    316 inlägg
    31 augusti 2011 09:32

Det är väl därför man måste hitta sitt egna sätt, för att det fungerar olika för alla. :)

• På gång
    26 inlägg
    31 augusti 2011 09:37

Har varit duktig i en månad nu . Har gått ner 4 kilo efter någon dag visade våen att jag gått upp 2 kilo....Blir tokig fattar ingenting. Har däremot tappat 6 cm i midjan. I natt var jag uppe och syndade åt 2 bananer , det kostade mig 46 kolhydrater inte klokt. Jag kör LHCF och GI fas 1 . Just nu känner jag mig seg och trött ...USCH

• På gång
    26 inlägg
    31 augusti 2011 09:58

Jag glömde skriva att jag vägt 105 kilo , nu väger jag 102 . I våras vägde jag 96 kilo.....