icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Dags att komma under 100 kilo!

Veteran
1063 inlägg
9 augusti 2011 09:16

Jag har cirka 4 kilo kvar tills jag är under 100 kilo.. Har än så länge inte kommit så långt på min viktminskning men känner nu att det är dags att komma under 100 nu så jag kan känna att jag kommer nånvart.. så nu söker jag andra som också vill komma under 100 kilo.. Behöver människor att prata med som är i samma situation hoppas ni finns o att vi kan hjälpa varandra!

• Veteran
    1063 inlägg
    14 augusti 2011 21:31

Det var en lustig våg :P Fast jag tar vågen lite med en nypa salt mest som liten riktlinje.. Har varit dum och inte mätt mig så har bara den att gå¨på.. Men även om inte vågen har visat så mycket minus har jag märkt skillnad på kläderna.. Så ibland undrar man vad som händer med kroppen :P Har varit dålig nu några dagar på att röra på mig.. Men ikväll tog jag mig ut på en promenad och det kändes underbart :) Känns alltid så skönt när man väl kommer iväg.. Önskar bara att det skulle kännas lättare innan man kommit iväg..

• På gång
    12 inlägg
    14 augusti 2011 23:22

Min sambo liknar mig med ett barn när det gäller biten att komma iväg. Han måste vissa dagar putta ut mig för att jag ska gå ut och sedan får han tjata och dra för att få in mig igen ^^ Jag är inte heller bästa på att mäta eller väga så jag har mina gamla kläder som riktlinjer :) har ca tre cm kvar tills jag kan knäppa mitt första mål. Hur lång blev promenaden?

• Veteran
    1063 inlägg
    15 augusti 2011 10:54

Jag har kvar massor med gamla kläder, är väl egentligen bara mina gamla jeans som jag kommer använda sen men roligt att ha något att jämföra med.. Min promenad blev ca 4 kilometer.. Inte så lång men blev iaf bättre än att ligga inne på soffan ;P Hade planerat att jag skulle ut och gå en runda idag innan jobbet men regnar och blåser en del så tror jag får ta tag i städandet istället :P

• På gång
    12 inlägg
    15 augusti 2011 18:00

Jag brukar dammsuga i högklackat. Tränar vaderna och låren väldigt mycket. Behöver inte vara de högsta klackarna heller. Emellanåt får man även träna balansen ^^ I helgen har jag syndat. Hade massa folk över och jag åt tre havreflarn... Inte så nyttigt men väldigt gott. Undrar varför allt onyttigt ska vara så förbaskat gott?!

• Veteran
    1063 inlägg
    15 augusti 2011 20:52

Ja varför är det så? Hade varit bättre om det nyttiga varit godare än det som är onyttigt ;P Men vaddå då? Man ska väl få unna sig något gott ibland? Jag känner lite som så att om jag inte kan hålla mitt sötsug i schack och hålla mig till en liten mängd ibland hur ska jag då klara av att göra det när jag nått min målvikt? Blev bara diskat igår så tog tag i städandet idag.. Började storstäda köket.. Hann två skåp och köksfläkten innan det var dags för jobbet.. Att det var så svettigt att skura lite :P Sen på jobbet blev jag lite försenad då några pensionärer var besvärliga så har fått ränna hit och dit i ett rasande tempo för att hinna med allt ikväll.. Så ska bli underbart att få slänga upp benen på soffan nu :)

• Veteran
    1063 inlägg
    17 augusti 2011 12:22

Usch känner mig sådär opepp.. Gjort några dagar.. Inte haft den där riktiga lusten till att orka ta mig ut på promenad eller att starta upp nån dvd.. Har dessutom börjat komma in lite smått i mina gamla vanor med att gå och småäta.. Måste rycka tag i mig själv nu! Det positiva är att jag inte gått upp något i vikt iaf.. Ska man fortsätta såhär så kommer man ju aldrig under 100..

• På gång
    12 inlägg
    18 augusti 2011 07:36

Det har jag också varit, opepp alltså. av någon anledning känns det som om jag har en stor spärr i huvudet och jag kommer ingenstans. Suttit och ätit en massa godis och andra onyttigheter... Igår var jag i alla fall duktig nog att promenera nästan en mil i högt tempo. Dock tog det ut sin rätt i andnöd när jag väl stannade. Fast det var skönt. Känna att jag gjorde något. Imorgon ska jag förhoppningsvis ta mig till gymmet och träna bort en del av det goda men ack så onyttiga kakor och godisbitar jag stoppat i mig. Kanske skulle skaffa en annan variant på "svär-burken" (varje gång man svär får man lägga ner en fem-krona). Skulle kunna vara så att varje gång man åt en chokladbit, godisbit, kaka eller liknande får man lägga ner fem kronor om det inte är större, då kostar det en tjuga ^^

• Mycket engagerad
    285 inlägg
    18 augusti 2011 07:49

Kliver in med lite pepp. Jag startade ju på 120 kg så jag vet vad tufft det är. I början hatade jag träningen, även en vanlig rask promenad gav mig smärtor i benen, träningsvärk och allt annat plågsamt. Men kämpa på och ta er över tröskeln, det vänder sedan. Idag njuter jag av mina promenader och jag blir irriterad om jag inte får ta dem, det är då jag rensar tankarna och bara njuter av det faktum att hela jag känner hur kroppen svarar på träningen. Konditionen är bättre, jag får aldrig ont när jag tränar eller något. Idag kör jag minst sex kilometer om dagen och det är verkligen skönt. Bara för några månader sedan trodde jag aldrig att jag skulle tycka att träningen var skön. Ska ge mig ut nu om en liten stund och det är med ett leende på läpparna. Så pepp till er, ni fixar detta!

• Veteran
    1063 inlägg
    18 augusti 2011 09:01

Ja en "svärburk" kan vara rätt intressant om man verkligen stoppar i pengar varje gång man äter något onyttigt :P Idag har jag bestämt mig att från och med den första september ska jag gå tillbaka till mina "nya" vanor.. Endast lite lite lite godis eller nån kaka på lördagen.. Helst bara varannan lördag.. Det håller inte att hålla på som jag gör för tillfället... Men vet att jag inte kommer kunna börja direkt då en tant på jobbet fyller 93 och ska bjuda på tårta, sen nästa helg ska jag och sambon på minisemester och då tänker jag inte vara orolig över vad jag stoppar i mig även om jag inte tänkt kränga massa onyttigt men ändå.. Så första september tar jag tag i maten igen.. Men redan nu måste jag komma igång att gå mer.. Igår var jag och sambon ute och gick ca 1 ½ timme.. Skulle bara upp ett snabbt ärende på affären i byn men de hade inte det jag skulle ha så fick gå till en annan som ligger en bra bit bort :) Så motionen fick jag iaf igår.. Det är det där med att få in en rutin som är så svårt.. Jag vet vart jag vill komma med mina promenader för innan jag gick upp all vikt var jag ute och gick ungefär 1½ mil om dagen och det var varken jobbigt eller tråkigt bara underbart.. Så nog vet jag att promenader och träning är beroende framkallande..

• På gång
    12 inlägg
    18 augusti 2011 22:37

Jag satt och räknade på det innan idag. Om man räknar 5:-/bit så skulle det kosta 140:- att äta en 200 grams kaka. Har inte räknat på 100 gram då jag inte har någon koll på mängden bitar där. Tänk om det hade varit så dyrt att köpa chokladen från början. Man hade inte gått runt och småätit eller stoppat ner i kundvagnen precis innan kassan. Så jag kom fram till att det är billigare att sluta helt. Tänkte att jag ska försöka ersätta mitt sötsug med vatten och/eller tuggummi. Får bara hoppas att jag var diciplinen till det. Kanske skulle ta och maila alla som jobbar med sötsaker och tvinga dem att höja priset ^^ Vad härligt det låter med en minisemester. Det skulle jag också vilja ha. Bortsett från mina promenader och en liten vända till Skåne för min systers bröllop har jag varit "instängd" i lägenheten :(