icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Dags att komma under 100 kilo!

Veteran
1063 inlägg
9 augusti 2011 09:16

Jag har cirka 4 kilo kvar tills jag är under 100 kilo.. Har än så länge inte kommit så långt på min viktminskning men känner nu att det är dags att komma under 100 nu så jag kan känna att jag kommer nånvart.. så nu söker jag andra som också vill komma under 100 kilo.. Behöver människor att prata med som är i samma situation hoppas ni finns o att vi kan hjälpa varandra!

• Veteran
    1063 inlägg
    19 augusti 2011 13:11

Jäkla va dyrt de skulle bli om man syndade lite för mycket :P Men är hopplöst att godis och sånt alltid är precis vid kassan går inte att undvika det då.. Så i perioder låter jag min sambo sköta handlandet bara för att det inte ska komma godis eller liknande innanför vår tröskel.. Jag klarar inte av att förbjuda mig helt att äta godis eller nått annat så för jag blir nästan besatt av det och sen när jag äter de så blir jag alltid så besviken på mig själv.. Så försöker med lite lite ibland helst bara på lördagen om det går :p Har lagt upp en liten plan nu på att försöka komma under 100 kg till den siste september.. Får se om det går.. :P Ja det ska bli härligt att få komma iväg.. Har mer eller mindre bara jobbat hela sommaren och jobbat varje fredagskväll och varannan helg så har knappt träffat min sambo mer än på nätterna så blir så otroligt skönt att få komma iväg några dagar och bara få vara :)

• På gång
    12 inlägg
    19 augusti 2011 22:09

Ohh en plan? Nu blev jag nyfiken. Får man ta del av den? Min sambo tyckte att vi skulle börja veckohandla för att ha koll på pengaflödet nu innan vi gifter oss (håller på att spara) Jag förklarade då för honom att om vi skulle göra så desto mer skulle jag köpa hem onyttiga saker. Ju mer sällan jag är i en affär ju bättre anser jag. Snäll som han är gick han med på månadshandling så att vi båda ska kunna bli så nyttiga som möjligt :)

• Veteran
    1063 inlägg
    20 augusti 2011 13:01

Har bestämt mig för att göra ett allvarligt försök under september månad där jag väger in mig den förste september, tar kort och mått då.. Sen väger jag mig en gång i veckan som blir torsdagar eftersom den förste är en torsdag och sedan har jag en slutvägning den siste september där jag tar mått igen och nytt kort.. Jag har tänkt att jag ska äta vanlig mat som jag gör nu fast inte ta om och tänka mig för lite mer innan jag stoppar nått i munnen.. Jag ska försöka avstå godis och liknande onyttiga ting men om jag är verkligen verkligen sugen får det blir lite lite på lördagen.. Och sen till detta ska jag försöka röra på mig på något vis minst 45 minuter helst 5 gånger i veckan.. Och sen försöka få in så mycket vardagsmotion som möjligt.. Egentligen inga stora förändringar utan mest att få en rutin på det hela.. Är ju det som är svårt.. :P Så får vi se hur det går.. Har tydligen öppnat ett nytt gym på orten med så skulle gärna vilja prova de men får se om jag har några pengar kvar efter vår lilla resa ;P Jag skulle vilja veckohandla men vi har så litet skafferi och kylskåp och frys för den delen så det går inte.. Kan max handla var tredje dag.. Och då blir det knökat överallt =/ Men sen är jag rätt dålig på att planera med maten med så :P Vad kul med ett bröllop :)

• På gång
    12 inlägg
    20 augusti 2011 19:19

Vi har också väldigt liten kyl och frys. Kylen är dock väldigt sällan full då vi knappt äter här hemma. Frysen å andra sidan är full nästan jämt :/ Din plan låter väldigt bra. Om du inte misstycker så kör jag på samma :) Vad är det för gym som öppnat? Stort eller litet?

• Veteran
    1230 inlägg
    20 augusti 2011 20:02

Skriver ett inlägg ändå yatzy det är bra du inte kör nån diet, är sånt jag själv vill eller gör på sätt och vis men inte som du dieter behövs egentligen inte men för vissa är det väl det enda sättet nu finns det massa tidningar med dieter, gå ner 5 kilo med det, 3 kilo med nästa har tagit kort på min mage och ben, olika mått som görs en gång i månaden, lägger då in före och efter nästa gång det ska in nya mått Kan inte förbjuda heller, går att ta godis m.m fritt men det går inte bra jämt Att äta bättre, inte ta om, mindre onyttigt sätta kanske bara vid födelsedagar, njuta på fest, samt träning och motion så klarar det sig Går sakta ner men ändå ner Jag är en jojo Hoppas det löser sig för dig och Enior

• Veteran
    1230 inlägg
    20 augusti 2011 20:04

ja abett med

• Mycket engagerad
    101 inlägg
    20 augusti 2011 20:44

Jag vill också ned under 100 men jag har 20 kilo dit. Var startade du yatzy? Håller tummarna för att du ska fixa det under september. jag startar så smått imorgon men drar igång på allvar på måndag. Ska titta igenom matförslagen och handla det jag behöver inför första veckan imorgon.

• Veteran
    1063 inlägg
    20 augusti 2011 21:49

Som mest har jag vägt 108,5 kilo så de få kilon jag lyckats gå ner har tagit rejält med tid men samtidigt har jag inte gått upp dem så :P

• Veteran
    1063 inlägg
    20 augusti 2011 21:51

Vet knappt hur stort gymmet är men tror det är ett ganska litet.. är tre rum eller nått sånt.. Men de verkar samtidigt har rätt så bra med utrustning så.. Och det gamla gymmet här är endast inriktat på att bygga muskel så är inte så roligt att gå dit..

• På gång
    12 inlägg
    22 augusti 2011 11:44

Satsa på motion på gymmet om du går dit. Bygga muskler kan vi ju syfta med någon gång i framtiden ^^ Igår syndade jag stort. Åt en hel pizza :S Fast å andra sidan hade jag rivit tapet och slipat väggar i 4 timmar så förhoppningsvis gick det på ett ut. Det är tur att det finns saker att göra i hemmet som innebär motion och träning utan att man tänker på det. Är man som jag har man väldigt svårt att få tummen ur om något låter minst jobbigt att göra.