icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Dags att komma under 100 kilo!

Veteran
1063 inlägg
9 augusti 2011 09:16

Jag har cirka 4 kilo kvar tills jag är under 100 kilo.. Har än så länge inte kommit så långt på min viktminskning men känner nu att det är dags att komma under 100 nu så jag kan känna att jag kommer nånvart.. så nu söker jag andra som också vill komma under 100 kilo.. Behöver människor att prata med som är i samma situation hoppas ni finns o att vi kan hjälpa varandra!

• Veteran
    1063 inlägg
    30 augusti 2011 20:04

Ja väldigt roligt att det blir fart på tråden :) Jag kör ingen direkt diet eller så.. Lite sunt förnuft och motion.. Motionen är det största problemet för mig. Men på torsdag ska jag gå iväg och köpa mig ett gymkort. Velat det länge men inte vågat.. Har den senaste veckan haft mina tankar låååångt bort från viktnedgången... Men på torsdag ska jag köra igång på allvar så jag kommer igång nån gång.. Trött nu på att gå och önska att jag blev smal.. Sker ju inte av sig självt så ;)

• Utmärkt medlem
    657 inlägg
    30 augusti 2011 20:24

Javisst ä de kul när tråden hålls levande..... har "bantat i hela mitt liv nästan.....periodvis gått ner jättemycket för att sedan gå upp allt o lite till......kör nu LCHF och ja tycker att det passar mej,är inte såååå mycket för godis,snacks o fika men däremot mat av alla de slag,gärna massa ihoparört och det känns tillfredsställande med LCHF......så nu ä de bara att tuta o köra och hjälpa varandra(håller tummar o tår :-)

• Mycket engagerad
    316 inlägg
    30 augusti 2011 20:39

Yatzy Bra jobbat med gymkortet. :) Nej, tänk så skönt det vore om man bara behövde önska det. :P mumma Kul att du verkar trivas med LCHF, hur länge har du kört?

• Utmärkt medlem
    657 inlägg
    30 augusti 2011 21:22

ca.... 5 veckor

• Mycket engagerad
    316 inlägg
    30 augusti 2011 22:07

Kul! Jag har varit intresserad av det ett tag, men då jag opererat bort gallblåsan så klarar inte magen av fett. Men det är skönt när blodsockret ligger stabilt istället för att fara upp och ner som när man äter mycket kolhydrater.

• Utmärkt medlem
    657 inlägg
    30 augusti 2011 22:35

SandyC....äter du enligt nått..eller

• Mycket engagerad
    316 inlägg
    30 augusti 2011 22:43

mumma Just nu äter jag bara shakes för att få en kickstart, annars äter det väl ungefär tallriksmodellen som gäller. Jag har börjat en behandling på Överviktscentrum och får en massa riktlinjer om hur jag ska äta och det utgår väl mest från tallriksmodellen eftersom det är vad som rekommenderas i Sverige just nu. Tycker det har varit svårt för man blir så hungrig, varför jag provade LCHF, men som sagt, min mage kräver en fettsnål kost så det fungerar inte.

• Utmärkt medlem
    657 inlägg
    30 augusti 2011 23:10

Ja de är inte fel med kickstart,har ja också prövat men det ä inget man orkar hålla på med i lägnden....... man går ner en hal del men sen är det inte så himla lätt o hålla när man ska börja äta fast föda igen....... det ä sannerligen inte lätt det här med mat.... men man måste pröva sej fram det finns ju en djungel av olika dieter m.m

• Mycket engagerad
    316 inlägg
    31 augusti 2011 00:06

Ju snabbare man går ner desto snabbare brukar man gå upp igen. Men det är bara att fortsätta prova. Jag har inte gått upp tidigare direkt efter jag provat en shake-diet utan senare när livet krånglat till sig. Jag har opererat ryggen för andra gången nu, gått upp massor i vikt och vill verkligen få en ordentlig kickstart för att peppa mig att orka ta tag i allt. Det är inte lätt när man får nya rön varje dag om vilken kost som är bäst. Jag tror att man får prova tills man hittar den som passar en bäst personligen, tror inte vi alla mår bäst av exakt samma kost som Livsmedelsverket tror.

• Utmärkt medlem
    657 inlägg
    31 augusti 2011 00:14

Nej det är precis som du säger ,man får hitta det som passar en själv bäst... men en sak ä la bra o de ä att vi gör nått åt vår vikt.... pepp till oss:-)