icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Gå 205 mil under 2023

Utmärkt medlem
860 inlägg
1 januari 2023 18:57

Jag gillar utmaningar, någon som vill hänga på? Blir i snitt lite drygt 5 km per dag, hur man lägger upp det hela och hur långt man själv vill gå per dag avgör man själv och när man går i mål under året beror på dig själv.
Här peppar vi varandra att promenera/vandra i vår egna takt och nivå. vi delar med oss regelbundet hur långt vi kommit och visar med bilder våra promenader för inspiration.
Jag kommer fortsätta rapportera varje månad så som jag gjorde under förra året då vi gick mellan Smygehuk upp till Treriksröset. 

Bilden är tagen utmed Årstaviken på Årstasidan. 

• Veteran
    1622 inlägg
    Redigerad: 1 januari 2023 19:27

Även jag gillar utmaningar. det kommer bli en sporre att vara med i denna tråd 2023.

Jag kommer rapportera 1 gång per månad hur långt jag vandrat / promenerat.
    Är det vackra vyer under våra promenader lägger jag in bilder här i tråden. 

Ett av mina mål 2023 är att gå 5 km per dag. 

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    1 januari 2023 21:07

Bra med en utmaning för att peppa mig själv till mer rörelse!smiley 

Mitt mål är att fortsätta hålla mitt snitt på 5km/ dag med hopp om att öka upp det till 6km/dag.

Blir kul med ett till år med stegutmaning!smiley

• Veteran
    7560 inlägg
    1 januari 2023 22:32

Jag har egentligen inga speciella mål vad gäller avverkade kilometer. Det verkar som jag har etablerat en god vana att röra mig ca 10 km/dag, men det förutsätter att jag mår bra och att mina knän håller.  Men jag hakar på i alla fall, för det ska bli kul att få ta del av foton från olika delar av landet och se hur årstiderna växlar beroende på var vi bor. smiley

• Utmärkt medlem
    907 inlägg
    2 januari 2023 12:03

Jag hänger också på.Roligt att få se bilder från olika delar av landet. Jag har som mål att promenera varje dag. Mellan 2 km och 7 km. Snittet blir nog 5 km om dagen..

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    Redigerad: 2 januari 2023 15:27

Rolig utmaning! Behöver en uppmuntran att promenera mer.

• Veteran
    2214 inlägg
    2 januari 2023 17:21

låter skoj, men måste tänka lite på hur jag ska räkna, om jag ska räkna det jag går på jobbet och fritiden eller om jag bara ska räkna det jag går på fritiden så blir det lite, eller mycket mindre för går man upp mot 10 000 steg på jobbet en normal dag så händer det att jag inte orkar så mycket på fritiden. vill ha ett lite utmanande mål som ändå är realistiskt

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    2 januari 2023 19:02
    SuperK skrev den 2 januari 2023 17:21

låter skoj, men måste tänka lite på hur jag ska räkna, om jag ska räkna det jag går på jobbet och fritiden eller om jag bara ska räkna det jag går på fritiden så blir det lite, eller mycket mindre för går man upp mot 10 000 steg på jobbet en normal dag så händer det att jag inte orkar så mycket på fritiden. vill ha ett lite utmanande mål som ändå är realistiskt

Jag räknar alla steg jag går på en dag dvs jobb och fritid. smiley Känner du att du skulle behöva komma ut efter jobbet kanske ett tidsmål skulle kunna funka? Ex gå en promenad på minst 30 min utöver jobbet. Jag tänker att jag ofta får energi av att gå en promenad utanför jobbtid. Och om jag då redan fått ihop många steg på jobbet så tar jag en extra promenad ändå. Går raskt om jag orkar eller bara går i den takt jag känner för för att må bra. smiley

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    2 januari 2023 21:31
    SuperK skrev den 2 januari 2023 17:21

Jag räknar alla steg, men går jag under 5 km på en dag hoppar jag över den dagen. Dagar jag arbetar så är jag uppe runt 7-9 km och går jag extra blir det mer. 

• Veteran
    7560 inlägg
    3 januari 2023 08:50

Jag räknar också alla steg (kilometer) eftersom det är enklast och eftersom det faktiskt visar hur mycket jag rört på mig.

För att inte tala om att det är enklast, enligt mig. Jag får ut informationen från min Garminklocka så jag behöver inte tänka själv.

Jag tänker att det kanske inte är så viktigt hur vi räknar, utan mer att vi faktiskt rör på oss laugh

• Veteran
    1622 inlägg
    3 januari 2023 10:17

God förmiddag

En bild från morgonen promenad med ledarhunden. 
    Ha en bra dag