Jag gillar utmaningar, någon som vill hänga på? Blir i snitt lite drygt 5 km per dag, hur man lägger upp det hela och hur långt man själv vill gå per dag avgör man själv och när man går i mål under året beror på dig själv.
Här peppar vi varandra att promenera/vandra i vår egna takt och nivå. vi delar med oss regelbundet hur långt vi kommit och visar med bilder våra promenader för inspiration.
Jag kommer fortsätta rapportera varje månad så som jag gjorde under förra året då vi gick mellan Smygehuk upp till Treriksröset.
Bilden är tagen utmed Årstaviken på Årstasidan.
Kom hem igår från sjukhuset, får börja om från noll med promenad runt kvarteret och sakta öka på.
Idag är jag glad för det blev promenad på timma.. Jag har haft problem med en fot och höft ett tag som som även gjort att min rygg bärjat strejka. Så har fått gå kortare svängar än vad jag vill.. Men varje km räknas även om de inte blir sammanhängande. Hoppas det ger med sig.. Men jag går på och är så glad att jag har mina fyrfota vänner annars hade jag nog varit mera stilla..
SuperK hörde att ni fick ösregn i veckan. Ska upp till Umeå i slutet av februari hoppas ni bjuder på bra väder.
Ja jag tror vi haft alla vädervarianter i år och är på dag 15. Jag hoppas det blir bra väder nu i fortsättnignen.
Igår blev det en underbar skogspromenad på morgonen med solsken. Solsken är inte det vi är vana vid den senaste tiden. Här har varit regn och regn och blåst.
Hittills har jag hunnit med att gå 65 km. Jag knalla på i min takt med mina förutsättningar. Har stor hjälp av ledarhunden.
Äntligen efter 10 år har jag hittat skidspåret efter älven jag hört talas om. Det går att åka olika långt, jag tog en sväng på 1.3 mil men det var med 2 olika extra rundor. Inte gick det fort men det var inte det som var planen. Jag ville vara ute och se hur det ser ut där så jag åkte bara så länge jag trode jag skulle orka hem.
Jag har varit fruktansvärt trött senaste månaderna men nu har min läkare och jag en plan som började med prover på min hypotyreos vilket inte visade sig vara problemet men jag har troligen järnbrist eller nått annat konstigt i blodet då jag haft dåliga värden i 25 år minst. Så nu har vi tagit tag i det och hoppas att jag får känna mig bättre snart.
jag håller mig enligt min plan på mina steg och sträckor så det känns bra. Det blir som ni märker inte 5 km alla dagar men snittet blir runt 5 km för vissa dagar måste jag vila mer och andra har jag bättre energi.
Ingen skogspromenad idag, men kom ut 25 min på lunchen.
De blev en tuff månad och jag har haft ont i ena hälen, ev hälsporre. Så mina promenader har blivit lidande och psyket lika så av att inte komma ut och gå bland annat. Januari har i alla fall tagit mig 170km framåt.
I helgen hoppas jag på att kunna gå långpromenad igen!
Nu är januari slut och jag har gått 138,8 km. 4,5 km i snitt per dag. Januari började lite trögt men sista veckan har jag öka både längd och fart. Nu har solen kommit tillbaka och det är riktigt härligt väder. Känns positivt. En kort promenad i morse sedan blir det vattengympa.
Jag fick ihop 148,57 km under januari trots operation. Pepp till alla och glöm inte bort bilder från era promenader.
Jag och ledarhunden har gemensamt gått 131,57 km under januari.
Jag hade som mål 5 km per dag under januari.
Detta mål har jag ej nått upp till alla dagar på grund av väderlek och då är det halkan som har hindrat oss. När inte ens broddar hjälper. Har lite skräck för halka efter som jag halkat och brutit höger handled 2 ggr.
Min förhoppning är att gå mer under februari.
Kommer mer foton under februari.

Pep till oss alla