icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Gå 205 mil under 2023

Utmärkt medlem
861 inlägg
1 januari 2023 18:57

Jag gillar utmaningar, någon som vill hänga på? Blir i snitt lite drygt 5 km per dag, hur man lägger upp det hela och hur långt man själv vill gå per dag avgör man själv och när man går i mål under året beror på dig själv.
Här peppar vi varandra att promenera/vandra i vår egna takt och nivå. vi delar med oss regelbundet hur långt vi kommit och visar med bilder våra promenader för inspiration.
Jag kommer fortsätta rapportera varje månad så som jag gjorde under förra året då vi gick mellan Smygehuk upp till Treriksröset. 

Bilden är tagen utmed Årstaviken på Årstasidan. 

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    2 augusti 2023 08:54

Juli blev 240,96 km trodde inte det skulle bli så mycket. 

Bild tagen i Söndagskväll från krogen Patricia där vi dansade in Pride 🏳️‍🌈

• Veteran
    7560 inlägg
    2 augusti 2023 11:23

Härligt foto, Digitalis, och bra jobbat!

För mig har det blivit väldigt varierande vad gäller promenader, allt mellan 14,7 och 5,8 km på en dag. Totalt fick jag ihop 285 km.

Jag är uppe i 189 mil detta år.

Fotot är från ett besök på Skansen med äldsta barnbarnet.

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    3 augusti 2023 09:29

Gittan bra jobbat vi kämpar på 👟

• Veteran
    7560 inlägg
    5 augusti 2023 14:41

Det är skönt när det inte är något tvång utan att vi går för att vi mår bra av det. smiley

I går hakade jag på vår grannpromenad, som är ungefär 4 km.
    När jag kom hem vände jag i stort sett i dörren och traskade iväg till Tygvaruhuset ett par kilometer från oss. En rundsticka jag hade hoppats på skulle komma med posten låg inte i brevlådan och för att slippa rulla tummarna ändå till på tisdag så handlade jag en där i stället. Jag lär nog nästan vara klar med barnbarnets tröja innan stickan anländer. Det är ju många fotbollsmatcher som jag kan sticka till wink

Sedan visade det sig att laddaren till mobil hade gjort sitt, så det vara bara att traska lite till, totalt 13,4 km.

På tal om att sticka tröjor så får det nog bli en till mig också om man ska tro på vad mycket rönnbär innebär.

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    8 augusti 2023 09:04

Håller med inget tvång, i lördags trampade jag runt på stan för att se Pride paraden, fick ihop 14,29 km då gick vi in till stan fån Gröndal. 

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    1 september 2023 00:10

Under augusti månad blev det 251,55 km, nu får jag min efterlängtade semester. 

• Veteran
    7560 inlägg
    1 september 2023 09:56

Hoppas att du får en bra semester, Digitalis! Blir du kvar hemma i Sverige, eller åker du någonstans?

Jag fick ihop 282 km och totalt i år har jag promenerat 2169 km, så jag är ju egentligen i mål, men hänger kvar här i alla fall.
    Det blev ett snitt på 9 km/dag, både i juli och augusti, men nu väntar en hel del tid med 2 av barnbarnen så promenaderna blir nog färre och kortare framöver.

Förutom promenader så har jag tillbringat mycket tid på Brukshundsklubben och tränat Nisse inför vår debut i Lk2, som gick av stapeln förra torsdagen. Att få springa efter en tennisboll är en stor belöning i Nisses ögon, och har man möjlighet så kan man ju ta 2 på en gång. laugh

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    1 september 2023 11:25

Gittan låter härligt kul att du hänger kvar, annars hade jag blivit väldigt ensam.

Jag är hemma fram till 15 september då åker jag upp till Sundsvall och efter det vidare till Umeå under 2-3 dagar för att fredagen den 22 september åka vidare till Luleå för en Riksstämma för Folkdansringen. Både i Sundsvall och Umeå kommer det bli vandringar, men även innan finns planer att gå runt här i Stockholm. Arbetade på Söder förra veckan nere vid Nytorget och insåg att det var länge sedan jag gick runt i dom kvarteren, så några stadsvandringar ska det bli men även ut i skogen. 🥾🍁🍂🌲🍄

• Veteran
    7560 inlägg
    1 september 2023 19:27

Ja, det är lite trist att så många bara uteblir efter att ha varit aktiva i början. Några har ju berättat varför de kliver av, men de flesta bara uteblir, vilket jag tycker är så trist.

Om du kan/vill så skulle vi kunna ta en promenad runt Säbysjön här i Järfälla. Det är cirka 10 km smiley
    Hör av dig  via "mail" här i MD i så fall.

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    2 september 2023 09:33

Ja gärna återkommer med några datum efter helgen, nu är det finnkampen som gäller.