icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Gå 205 mil under 2023

Utmärkt medlem
860 inlägg
1 januari 2023 18:57

Jag gillar utmaningar, någon som vill hänga på? Blir i snitt lite drygt 5 km per dag, hur man lägger upp det hela och hur långt man själv vill gå per dag avgör man själv och när man går i mål under året beror på dig själv.
Här peppar vi varandra att promenera/vandra i vår egna takt och nivå. vi delar med oss regelbundet hur långt vi kommit och visar med bilder våra promenader för inspiration.
Jag kommer fortsätta rapportera varje månad så som jag gjorde under förra året då vi gick mellan Smygehuk upp till Treriksröset. 

Bilden är tagen utmed Årstaviken på Årstasidan. 

• Veteran
    2214 inlägg
    9 januari 2023 20:51

Snöstorm, oplanerad styrketräning med att skotta loss bilen och skotta snö.Idag fick vi igen alla dagar vi varit extra på jobbet med att gå kort, men det är som det är. Planen var att jag skulle springa mitt första pass i löpgrupp idag men kom hem med migrän så jag har sovit i soffan i 4 timmar nu och ska snart börja om. 

Med alla steg idag ser det ändå bra ut och jag håller mig inom snittet får hoppas det blir bra i morgon så jag kan ta ett pass skidor eller löpning då. Eller minst jobba utan problem. Får skicka varma tack till alla i snösvängen som håller igång samhället och våra leveranser så bra som det går här.

• Veteran
    8081 inlägg
    9 januari 2023 23:29

Åh den som har kunde vara med,men det är inte att tänka på, men när  halkan är över måste jag  börja gåtträna!

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    10 januari 2023 08:32
    babs2 skrev den 9 januari 2023 23:29

Åh den som har kunde vara med,men det är inte att tänka på, men när  halkan är över måste jag  börja gåtträna!

Omtanke gör det du orkar 🥰

• Veteran
    8081 inlägg
    10 januari 2023 11:27

Tänk om jag åtminstone kunde motionera motionscykeln  lite!

• Veteran
    2214 inlägg
    10 januari 2023 19:41

Idag klarade jag 10 000 steg på jobbet och sedan kännde jag att jag behövde varva ner så det blev första passet i min springkurs. det blev 5 cm bakåt i snömodden för varje steg fram men jag känner mig stolt över att jag tog mig ut. 

• Veteran
    7559 inlägg
    15 januari 2023 11:37

Halva januari har passerat, redan?! I Stockholmsområdet har vi haft snö vid några tillfällen under vintern, men det har försvunnit rätt snabbt. På förmiddagens promenad var det rena vårvädret och fåglarna sjöng intensivt.

Bra gjort att ta dig ut trots det vädret, SuperK!

Jag tränar mina knän och höfter (när jag kommer ihåg) för att de ska orka bära mig runt länge än. När jag summerar den första halvan av januari kan jag konstatera att jag avverkat 117,5 km, ett snitt på 9 km/dag. Den här bilden kommer nog att följa med mig genom året.
    Det är en del på väg till en av brukshundsklubbana jag är medlem i och där jag brukar träna några gånger i månaden.

• Veteran
    2214 inlägg
    15 januari 2023 11:43
    gittan52 skrev den 15 januari 2023 11:37

Halva januari har passerat, redan?! I Stockholmsområdet har vi haft snö vid några tillfällen under vintern, men det har försvunnit rätt snabbt. På förmiddagens promenad var det rena vårvädret och fåglarna sjöng intensivt.

Bra gjort att ta dig ut trots det vädret, SuperK!

Jag tränar mina knän och höfter (när jag kommer ihåg) för att de ska orka bära mig runt länge än. När jag summerar den första halvan av januari kan jag konstatera att jag avverkat 117,5 km, ett snitt på 9 km/dag. Den här bilden kommer nog att följa med mig genom året.
    Det är en del på väg till en av brukshundsklubbana jag är medlem i och där jag brukar träna några gånger i månaden.

Även här i Umeå-trakten har vi haft nästan alla väder i januari. Snöstorm som direkt avlöstes med regn och ishalka. men det gäller att ha rätt kläder och skor om man ska vara ute. Men dagens snöväder får vara ute utan mig för jag fick ont i foten efter senaste äventyret med handling inne i stan.

• Veteran
    7559 inlägg
    15 januari 2023 11:51

Vår ene son flög till Umeå i onsdags och då var alla flygbussar inställda pga halkan.

Vad har hänt med din fot?

• Veteran
    2214 inlägg
    Redigerad: 15 januari 2023 13:36
    gittan52 skrev den 15 januari 2023 11:51

Vår ene son flög till Umeå i onsdags och då var alla flygbussar inställda pga halkan.

Vad har hänt med din fot?

Min chef ringde i onsdags och bad mig ordna så vår vikarie som åker buss fick ta sig hem, hon fick åka med en som skulle förbi där hon bor. Jag fick även order om att beställa broddar så han som gick till jobbet skulle kunna hämnta innan han gick hem och klara benen. Det var ett fruktansvärt väglag då.

Jag stukade den i höst och tar jag det inte försiktigt och har rätt skor så får jag ont i den, men om jag tränar lite försiktigt och har rätt skor så brukar det gå bra. men den här gången hade jag inte rätt skor när jag handlade och sedan avslutade jag med att åka skidor lite så det blev nog förmycket. det brukar gå över på någon dag så jag tror inte det är någon fara.

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    15 januari 2023 14:14

SuperK hörde att ni fick ösregn i veckan. Ska upp till Umeå i slutet av februari hoppas ni bjuder på bra väder.