icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Gå 205 mil under 2023

Utmärkt medlem
860 inlägg
1 januari 2023 18:57

Jag gillar utmaningar, någon som vill hänga på? Blir i snitt lite drygt 5 km per dag, hur man lägger upp det hela och hur långt man själv vill gå per dag avgör man själv och när man går i mål under året beror på dig själv.
Här peppar vi varandra att promenera/vandra i vår egna takt och nivå. vi delar med oss regelbundet hur långt vi kommit och visar med bilder våra promenader för inspiration.
Jag kommer fortsätta rapportera varje månad så som jag gjorde under förra året då vi gick mellan Smygehuk upp till Treriksröset. 

Bilden är tagen utmed Årstaviken på Årstasidan. 

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    4 mars 2023 17:26

Tyvärr inga fina bilder. Igår och idag har jag gått långpromenad med en god vän.smiley 1 februari och fram till idag har jag gått 18,8 mil. Än så länge i år har jag gått ihop 35,8 mil! 

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    9 mars 2023 19:37

Idag var det kanonväder i Stockholm blev en kort sväng, har fortfarande ont men börjat cykla hemma som komplement och se om jag blir mjukare i operationsområdet. 

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    1 april 2023 10:38

Ökade rejält under mars månad jämfört med februari, blev 219,41 km även kommit igång med min motionscykel 

Önskar Er Alla En Trevlig Påsk 

• Veteran
    7560 inlägg
    1 april 2023 14:49

Hmm, tyckte jag skickade i väg mitt inlägg för en stund sedan, men vet inte var det hamnade, för inte var det här i alla fall…

Jag och hunden Nisse tog oss ut på en härlig runda i det underbara vädret idag.

I Järfälla byggs det väldigt mycket och här har hus vuxit upp på ett fält där jag tidigare lagt många spår till hundarna.

Under dessa 3 första månader på året har jag fått ihop 83 mil på mina rundor och nu kommer jag förhoppningsvis att öka takten lite när jag tar fram mina pumpstavar och lägger in några kortare rundor i veckorna. Planen är också att ta en längre runda, med eller utan stav, i veckan.
    Finns det ett bättre sätt att möta våren på än ute i naturen?! smiley

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    1 april 2023 18:28

Ja du Gittan håller med finns inget bättre sätt att möta våren. Var är det där, är det vid Järva fältet? I onsdags insåg jag hade det hänt massor där ute var i Järfälla kyrka på begravning. 

• Veteran
    7560 inlägg
    2 april 2023 07:09

Nej, Digitalis, detta är vid Ormbackavägen, åt Skälbyhållet.

Ja, det har ju vuxit upp en ny stad vid kyrkan och det förbereds för att förlänga tunnelbanan dit också.

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    2 april 2023 09:46

Gittan ja då är jag med Skälby vet vad jag det ligger, annars är norra sidan stan en vit fläck för mig.

• Veteran
    2214 inlägg
    15 april 2023 21:21

Jag har varit lite seg och trött i mars eller mest i slutet på mars så det blev många dagar med 0 steg eller jag räknar inte om jag inte ens kommer upp i över 1000 steg på en dag. Där för blev jag förvånad nu när jag räknade ihop allt och ändå klarade 5 km som ett medel. Nya tag nu och har börjat cykla till jobbet då cykelbanan tinat fram, det känns  så skönt.

Det här har jag gjort i påsk, och kört skoter så min aktivitetsklocka har registrerat det som crosstrainer.

• Veteran
    7560 inlägg
    27 april 2023 11:48

Ibland brukar jag ställa mig på balkongen en stund innan jag går och lägger mig. För några kvällar sedan var det en vacker himmel som visade sig. Solen hade gått ner och nymånen lyste så fint, med Venus vid sin sida.

Avståndet till månen är cirka 385 000 km. Själv har jag tillryggalagt 1071 km i år smiley
    När jag stod där och tittade på månen så kände jag en väldig tacksamhet för att mina ben fortfarande orkar bära runt mig, att vikten ligger ganska stabil och att även blodsocker och trycket gör det.

Visst kan man reta upp sig på ungdomars buskörning med mopeder, men vi behöver inte lyssna efter flyglarm. Och även om vissa hyllor står tomma på ägg mm ibland och allt blivit dyrare så har vi i alla fall mat på bordet.

Själv har jag vuxit upp i trygghet men nu tar jag inget för givet och min känsla är att mycket förändrades i samband med Covid och kriget i Ukraina.
    Det enda jag känner att jag kan göra är att försöka få mina dagar så bra som möjligt efter de förutsättningar jag har och hitta glädje och trygghet i de små detaljerna.

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    27 april 2023 20:52

Jag har följt er och era härliga framsteg. Själv har jag dock tappat bort mig på vägen. Jag har fortsatt med promenader till och från. Men har för mycket annat som fokus behöver läggas på. Så jag kommer att lämna denna lilla utmaning och måste försöka tänka i nya banor. Kämpa på allihop, pepp pepp!