Jag gillar utmaningar, någon som vill hänga på? Blir i snitt lite drygt 5 km per dag, hur man lägger upp det hela och hur långt man själv vill gå per dag avgör man själv och när man går i mål under året beror på dig själv.
Här peppar vi varandra att promenera/vandra i vår egna takt och nivå. vi delar med oss regelbundet hur långt vi kommit och visar med bilder våra promenader för inspiration.
Jag kommer fortsätta rapportera varje månad så som jag gjorde under förra året då vi gick mellan Smygehuk upp till Treriksröset.
Bilden är tagen utmed Årstaviken på Årstasidan.
jag klarade nästan 200 km under januari. det blev lite mer än 6,4km per dag. Vissa dagar har jag rört mig mer och andra inte alls. De senaste veckorna har jag nästan haft svårt nog att klara jobbet men jag försöker ändå. Hoppas orken kommer med ljuset. Idag var det ljust när jag åkte hem från jobbet, det känndes så skönt.
En skidtur i januari. Hoppas på fler i februari
Igår blev det cykling då jag hittat min reservnyckel, den rätta ligger på ett säkert ställe som jag inte minns var det är.
Idag blev det skidor i solen, nästan milen
Så vackert med den fina snön, saknar snön.
Ibland undrar jag hur jag hann med allt när jag arbetade. Nu har jag ju hela dagarna för mig själv och det kan vara knepigt att få till det ändå.
Vilken härlig bild från din skidtur, SuperK!
I Stockholmstrakten hade vi nästan barmark för en vecka sedan, men sedan kom ett bakslag så vissa skogsvägar är snötäckta.
De 2 senaste gångerna jag varit på min brukshundsklubb, dit jag behöver bilen, så har jag peppat mig själv att gå en runda på 5,5 km efter träningen. Risken är annars stor att jag bara åker hem och hamnar i fåtöljen.
Dels får hunden Nisse springa av sig och det går ju alltid att få in någon aktivitet under vägen, som här där jag gömt min vante i riset. Dels får jag min välbehövliga promenad.
Fram till idag har jag traskat runt i drygt 40 mil
Månades rapport kommer i mitten av veckan. Men i helgen blev en fantastisk promenad med sol ☀️ och mängder av snö ❄️ Som Stockholmare har jag inte sett mycket av snö i vinter.

Foto: Umeå älv
Det här går bra hittils, håller mig strax över 5 km per dag i snitt. Vissa dagar mer och andra inte alls beroende på väder och mående. Här i Umeälvens delta så har vi snö och tö men än håller intern tack och lov sott grepp. Jag börjar leva ipp iställetför att överleva den här tiden när solen lyser över gnistrande snö. Så jag hoppas det håller i sig mars ut. sedan ska jag på semester så jag får garanterat bra väder med sol och snö.
Under februari fick jag ihop 120,97 km det har inte kunnat gå så mycket under den här perioden fortfarande stel efter operationen.

Bild från början av februari i Stockholm
Underbara vinterbilder, SuperK!
Skönt att du ändå kommer ut på promenader, Digitalis. Hoppas att stelheten ger med sig, men jag gissar att det kan kännas lite osäkert att gå då, med risk för att halka. Det har ju varit ganska halt på sina ställen.
Härligt med alla vårtecken! I går morse vaknade jag klockan 5 och hörde koltrasten. Hackspettarna trummar på från olika trädstammar och jag stod och lyssnade på 2 som verkligen ”pratade” med varandra på det sättet för några dagar sedan. Ekorrarna far omkring och på läsidan, i solen, börjar snödroppar titta upp.
En härlig promenad i frisk, kylig, vind blev det idag.
Garminklockan fick mäta sträckan, som blev drygt 10 km och jag hade en medelpuls på 128 bpm.
Nu har jag avverkat ungefär 60 mil.
Det blåste kraftigt på Mälaren (i bakgrunden syns Kungsängen)