Jag gillar utmaningar, någon som vill hänga på? Blir i snitt lite drygt 5 km per dag, hur man lägger upp det hela och hur långt man själv vill gå per dag avgör man själv och när man går i mål under året beror på dig själv.
Här peppar vi varandra att promenera/vandra i vår egna takt och nivå. vi delar med oss regelbundet hur långt vi kommit och visar med bilder våra promenader för inspiration.
Jag kommer fortsätta rapportera varje månad så som jag gjorde under förra året då vi gick mellan Smygehuk upp till Treriksröset.
Bilden är tagen utmed Årstaviken på Årstasidan.
Skulle vilja vara med, men känner redan nu att jag inte kommer kunna snitta på 5km/dag.
Bra jobbat av er andra :)
Skulle vilja vara med, men känner redan nu att jag inte kommer kunna snitta på 5km/dag.
Haka på neaco
och var med.
Själv går jag efter mina förutsättningar.
Förra året nådde jag inte målet på 205 mil, men det blev en sporre för mig att gå mer och mer.
Ja kom inte fram till målet förra året, men de motiverade mig hela året.
Alla hänger vi på utifrån våra egna förutsättningar.
jag tänkte idag när jag var ute och åkte skidor att jag ska försöka röra mig 5 km per dag i snitt. vissa dagar blir det mer och andra mindre. Jag tänkte räkna stegen på jobbet och sedan all cykling, promenad, springa, simmning eller vad jag hittar på.
känner jag att det blir mycket fel och jag rör mig mer efter någon vecka kan jag öka målet.
Häng på en då, alla gå efter sin förmåga.
Här har starten på året varit seg. Hemma med en förkyld dotter och har mest varit hemma och kommit ut på kortare promenader. Har lyckats gå ca 4000-5000steg/ dag i alla fall de tre senaste dagarna. Imorgon åker hon till sin pappa så då hoppas jag på årets första långpromenad och förhoppningsvis någon fin fotovy!
Pga kaos på jobbet så har jag sprungit fram och tillbaka mellan hyllorna och kunderna. Kommit upp till 7-9 km per dag fast jag inte hunnit ta någon promenad, nu ledig helg och åker till Örebro på en musikfestival. Ska försöka komma ut och gå lite också...
Igår var det extra personal på jobbet vi inte räknat med blev det lugnare än vanligt. så jag fick inte så många steg som vanligt.
Idag tog jag mig en tur med skidorna idag.
enligt mitt kalkylark, lite nördig ja, så har jag snittat på över 5 km hittils så jag hoppas jag kommer att kunna öka i februari när all förkylning är glömd och ingen är sjuk på jobbet. Nu försöker jag lura någon...
Nu har jag trampat igång årets långpromenader.
Igår slutade dagen på ca 1 mil och än så länge idag har jag kommit upp i ca 8km. Ev blir det en kvällspromenad efter middagen.
Lite bilder från igår och idag!
Så härligt Waza79 att du kommit igång. Jag går vanligt nu och får komma igång efter min operation som sker på tisdag.
I helgen i slasket traskade jag runt lite i Örebro.