icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

~GET FIT ~ 2011 ~

Veteran
2381 inlägg
31 augusti 2011 09:23

Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag. Kolhydrater max 100g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Redskap 1: Redskap 2: - Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!

• Veteran
    2381 inlägg
    17 oktober 2011 08:00

Andra redskapet uppdaterat. As jobbigt att vara sjuk, är så förkyld så det finns inte. Men hoppas det är sista och att på onsdag få komma igång igen!

• Veteran
    3541 inlägg
    17 oktober 2011 22:29

I´m back! Jag tillbringade nästan hela dagen på gymmet igår... och njöt. Så underbart att vara frisk och tillbaka med träningen igen! Jag förstår att du lider Troxii, och hoppas även du snart är tillbaka frisk och kry med nya tag. Jag har skött armhävningarna och maten (någelunda i alla fall). Men jogging? Är det inte fel säsong för det? Det blir mörkt så snabbt på kvällarna nu, eller är tanken att man ska ta det på gymmets löpband? Räcker det med en gång i veckan då? Ja, det står inga antal, bara min.tid ser jag. Bra. :-)

• Veteran
    2381 inlägg
    18 oktober 2011 08:30

Åååh låter underbart Mait, jag saknar verkligen gymmet, det har ju varit som mitt andra hem... :( Jag var inte lika täppt och jävlig i natt och det brukar betyda förbättring. :) Så hoppas! Och tack! Härligt att du gjort armhävningar, det har jag gjort hemma när jag nästan klättrat på väggarna trots sjuka. Inte så jobbigt så ;) Uppdaterat ang joggingen, jag missade tydligen det, dålilgt av mig. :P Löpband går utmärkt, men det är ganska skönt att jogga ute nu, kan vara lite mörkt dock om man vill göra det kvällstid.

• Veteran
    3541 inlägg
    18 oktober 2011 22:16

vill o vill.... Jobbar man hela dagarna och har helgerna fulla så har man ju inget val... :-(

• Veteran
    2381 inlägg
    19 oktober 2011 08:41

Nu är jag säkert full av feberyra här men, nu hängde jag inte med alls, vad är det du inte vill? :P Om inte min "sjukdom" ger med sig till nästa vecka blir det läkaren på måndag.

• Veteran
    3541 inlägg
    19 oktober 2011 21:01

Jo, du skrev ju "kan vara lite mörkt dock om man VILL göra det (jogga) kvällstid", och då svarade jag på det. Jag VILL ju jogga ute MEN VILL ju INTE jogga ute när det mörkt och kallt = kvällstid, men jobbar man hela dagarna och har helgerna fullplanerat med andra aktiviteter så har man ju inte mycket val, annat än på löpband på gymmet. :-)

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    21 oktober 2011 14:53

Hej igen Ett tag sedan jag var här. Har dippat lite i humöret. Kroppen känns inte riktigt bra och efter rådgivning med pt har vi bestämt att jag ska vila några dagar till. Kan ha något i kroppen eftersom jag reagerar negativt på träning just nu. Inget kul. Äter dock bra. Har ökat fettintaget. Jag har ju bestämt mig för att öka min vikt något då sista kilona tog hårt på min kropp. Svår balans det där.

• Veteran
    3541 inlägg
    21 oktober 2011 21:36

Jag joggade 30 min igår (på löpband) :-)

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    21 oktober 2011 23:06

Fett: 73 g Protein: 78 g Kolhydrater: 119 g Så här blev min dag idag och ungefär så mina dagar ser ut numera. Ligger lite lågt på antal kcal. Man får äta mycket nu när man lärt sig äta bra mat och vill inte plocka in godis och annat skräp. Åt dock en bit kladdkaka till fikat idag. Mait: Bra med jogging. Gott att du är på gång igen. Löpband är inte att förakta. Jag gillar det skarpt. Fått lite dille på terrängprogrammet :)

• Veteran
    3541 inlägg
    22 oktober 2011 21:02

Det var faktiskt första gången jag har joggat på löpband. Jag föredrar annars naturen :-) Terrängprogrammet har jag inte provat, men ska nog göra det, om det finns något. Det kommer i alla fall bli fler gånger på löpbandet nu när det är så mörkt om kvällarna och utmaningen säger minst 30 min i veckan. Jag har gjort mina armhävningar idag (igen). Näringsfördelningen idag var 62 g fett, 104 g protein och 106 g kolhydrater. Rätt okey med tanke på att det slunkit ner både popcorn och glass ikväll, om än i väldigt små mängder (smakat av barnen).