icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

~GET FIT ~ 2011 ~

Veteran
2381 inlägg
31 augusti 2011 09:23

Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag. Kolhydrater max 100g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Redskap 1: Redskap 2: - Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!

• Veteran
    2381 inlägg
    5 september 2011 21:35

Idag har jag fått i mig lite väl mkt fett, haha, men min lunch innehöll rätt mkt av det. Totalt intag Fett: 75 g Protein: 59 g Kolhydrater: 30 g 1075 kcal Dagens kalorikoll Energibehov 1701 Kcal Kaloriunderskott - 500 Kcal Träning + 546 Kcal Mat - 1075 Kcal Kvar att äta 672 Kcal Lite protein men inte så mkt, några gram bara från minimum. Det får duga helt enkelt, som vanligt. Har precis avnjutit lite hallon, mums.

• Veteran
    2381 inlägg
    5 september 2011 21:36

Ja, hur man äter, tänker, gör, livet. :) Så tänker jag varje dag, att det är ett val och frågar mig själv om jag valt rätt. :P Inom det mesta.

• Veteran
    3541 inlägg
    5 september 2011 21:45

Jo, men jag är ju med Troxii :-) Det var ju jag som efterlyste den nya utmaningen. Lite findefinition är väl inte mycket att hänga upp sig på? ;-) 15 minuter ska väl ingen pasta koka? Det låter sladdrigt och... Det finns ett mått på långsamma eller snabba kolhydrater och det mäts i GI. Nog om det. Jag tycker att jag klarat utmaningen bra trots annalkande förkylning. Jag tog igen en del motion i går och tog bl.a. ett styrkepass på gymmet. Men idag är jag seg igen. Trött, ont i kroppen (mer än bara träningsvärk :-)), ont i huvudet och halsen. Så jag hoppade över träningen idag. Satsar på att var kry till imorgon och köra mer då.

• Veteran
    2381 inlägg
    5 september 2011 21:52

Jo jag vet Mait ;) Om jag lät något tjurig så tar jag tillbaka det, jag hade bara lite träningsabstinens. Ursäkta. Haha. :P Jag mår mkt bättre utan pasta, mindre gaser, inte uppsvälld längre osv osv. Min make känner likadant. :) Försök att vila istället då, det gör du rätt i. Imorn ska jag jogga 7-7,5km, så jag får ta igen styrketräningen resten av veckan sen, men jag ska göra den, utan tvekan. :)

• Veteran
    3541 inlägg
    5 september 2011 22:02

Det är svårt att säga något med glimten i ögat på nätet. Det som skrivs kan så lätt missförstås. Jag ber om ursäkt om det blivit så. Ja, jag vet inte vad jag ska göra för att bättra på immunförsvaret och bli pigg. Lite honungsthe (grönt the) kanske :-) Jo förresten vi har ett granatäpple i kylen. Det vore kanske något. Den är full av nyttigheter. Men den är väl också full av kolhydrater?...

• Veteran
    2381 inlägg
    5 september 2011 22:04

Hehe ja det är svårt, man får bombardera med :)::):):):):):):):)!!! ;) Drick ingefärste med citron och liiite honung :) Ingefära är ju mirakelroten! Annars kan du ta en vitlök och knapra på :p Vet inte om granatäpple tyvärr, googla ;)

• Veteran
    3541 inlägg
    5 september 2011 22:16

Jag har läst att granatäpple tillhör en av de där "mirakelbären" eller vad man ska kalla det. Sprängfyllt med nyttigheter. Men... jag tror jag går och lägger mig istället. Godnatt.

• Veteran
    2381 inlägg
    6 september 2011 22:58

Hur får du i dig så mkt protein? :D Min dag har varit bra, träning, body pump och därmed blev det bröstpress/styrketräning. Maten har varit hyffsad, lite lite kcal osv.. Men men. Imorn blir det crossfit och jag våndas ;)

• Veteran
    2381 inlägg
    7 september 2011 08:51

Duktig du är :) Se till att få i dig fett också så är du min idol i hur man äter ;)) Ååååh spinning, vad roligt det lät. Härligt när alla är med på det sättet, det som är så speciellt med spinning. Ser inte det på nån annan klass :)

• Veteran
    2381 inlägg
    7 september 2011 08:51

Ps, den som undrar, så är jag sjuk och kommer inte träna idag. Eller imorn.. Kanske fredag, får se. ;p