Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag, gärna 2g. Kolhydrater max 150g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Veckans utmaning: Tänk nyttig lyx! Redskap/Övning 1: Backlöpning, intervaller eller vanligt, du bestämmer. 10-15min. Redskap/Övning 2: Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!
Veteran
2381 inlägg
Oj!! det är ju jobbigt att hoppa i 2.... Har själv legat med migrän sen i går lunch, men nu börjar jag känna mig som människa i gen. Så till i kväll blir det bodypump och spinning. Hej och pepp på alla!
Kicki!! http://hygea.blogg.se/2012/february/hopprep.html Där har du lite skrivet om HEAT, jag gillar det mer och mer. Jag märker att det hjälper kroppen att vakna. Men å andra sidan, kanske koffeintabletter har samma effekt. Jag kommer kunna ha mer åsikter om detta då det har gått en tid, om ca 1månad tänkte jag utvärdera det mer. Men att det skulle ge vara hungersdämpande vete tusan ;))
jag hade en pissedag igår, fick tråkiga besked från skatteverket och självömkade, ingen träning och dålig mat, idag är en ny dag med nya tag, jag är påväg ut med min bästa kompis, den Bulgariska Tränings Säcken =) =) <3
Usch för migrän! Har jag ibland också.. Skönt att du är på fötter igen kicki! Bra att du kommer tillbaka, upp på fötterna och kämpa vidare! Pepp på er!! Det blir ingen träning för mig idag....................maken måste jobba kväll. Hopprep var det ju iaf.. Blir tokig..
Ja fan vad det tar på en med skitdagar....jag har lyckats äta en halv kaka mörk choklad (chili helt otroligt god) och några jäkla chips har slunkit ner av bara farten =(( Hopprep ja, mitt, har sonen kommit på att det är kul att låna, han hoppar så det dundrar i hela huset =) var tvungen att visa honom ditt inlägg på bloggen! Han är bara 10 år och är en riktig datanörd så det är ju toppen att få honom att hoppa lite. Svårt när man måste jämka med tiden, trist att göra avkall på sådant man beslutat sig för att göra. Man kan lätt önska fler timmar på dygnet.....
Efter gårdagens besök i kolkällaren är jag återigen på G. Idag gick jag min "normala" BTB runda på 4,3km, under denna runda stannar jag upp 50 gånger och utför 20-25 repetitioner efter ett visst schema: axelpress, triceppress, latsdrag, knäböj och swing, normalt sett brukar jag även köra bicepcurls men det gär ju inte för tillfället, just idag gjorde jag 1100 reps enligt följande. 250 axelpress 200 tricep press 250 latsdrag 200 knäböj 200 swings Kör hårt alla efter bästa förmåga =)
Fett: 51 g Protein: 162 g Kolhydrater: 63 g 1403 kcal Ganska fint va? Jag är nöjd :D Intervaller "backe" 17min Uppvärmning gång, 6% - 7km/h, 7min Jogg, 3% - 12km/h, 1min Gång 4,5% - 7km/h, 2min Osv. Ben och triceps 60min Jag måste våga mig ta an maskinen med vikter, 20kg börjar kännas lite fjuttigt och jag är trött på många reps... En vacker dag, då det inte kryllar med grabbar där! Lårcurl 50kg Baksida lår 26kg Baksida lår2 16kg Utfall 40st med 14kg, 7kg vardera hand Utfall 20kg Benböj 20kg Innelår 23kg Höft 36kg Triceps 30kg (Maskin) Triceps 16kg Höll på att ramla i bastun då jag skulle ner, muskeln orkade inte... ;) Avsluta med 10min jogging. Bara för att jag var så trött!
Hej hopp Troxii!! Bra jobbat =D Gav inspiration till min torsdag....på´t i kväll bara!! Före eller efter boxen bara.... Ha en underbar torsdag gott folk, nu har migränen släppt, så nu är det full fart igen =))
Tack :) Jag som tyckte att jag var lat, tycker alltid det numera, men det är nog för att jag vill ta i ordentligt och är feg att använda maskinerna nere i friviktsdelen. ;) Det känns i benen idag, och jisses vad trött jag är, kom knappt upp imorse. Funderar på om jag ska skippa hoppandet, trots allt kan jag dela upp det, men egentligen borde jag göra det bara för att. :> Pepp Kicki! Jag har ändrat kolhydratsintaget, trots allt så har vi en karl med oss här. Och som vi tränar behöver vi inte ligga på ett minimalt underskott, sen är det givetvis upp till var och en att hantera dem. Jag kommer tex ligga runt 100 och ibland mkt mindre. Proteinet har jag ökat till 2g/dag som ett önskemål också. Eftersom vi tränar så jäkla mkt ;) Ha en superdag! Utmaning denna månad: Redskap/Övning 1: Backlöpning, intervaller eller vanligt, du bestämmer. 10-15min.
cissi83. Precis så känner jag med. Jag har haft ont i halsen till och från så länge nu att jag deppat ihop. Längtar efter att kunna komma igång med träningen igen men inser hur otränad jag hunnit bli den här tiden då jag bara avvaktat i väntan på att bli frisk. suck! Men nu har jag åtminstone tagit mig i kragen och beställt läkartid för ett halsprov.