icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

~ GET FIT ~ 2012 ~ Fit for life!

Veteran
2381 inlägg
1 januari 2012 17:13

Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag, gärna 2g. Kolhydrater max 150g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Veckans utmaning: Tänk nyttig lyx! Redskap/Övning 1: Backlöpning, intervaller eller vanligt, du bestämmer. 10-15min. Redskap/Övning 2: Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!

• På gång
    38 inlägg
    12 februari 2012 15:49

idag gick jag mina 9,3km på 95 minuter, att det gick ngt långsammare idag berodde på en ganska hård motvind de först tre kilometrarna och dessutom ymnigt snöfall, bistert väder peppar mig att köra xtra hårt, jag vilar idag från KB passet, jag har kört allas dagar sedan förra söndagen utom onsdag så det är OK. Har ni tagit det lugnt denna söndagen eller har ni oxå varit ute o brännt kalorier?

• Veteran
    3541 inlägg
    12 februari 2012 22:07

*gnäll* Här sitter jag och mår illa efter dagens kalasande och alldeles för mycket god mat, tårta och annat sött som kroppen inte är van vid (orkar inte ens fylla i allt jag käkat, tror jag går och lägger mig istället). ...och inte blev det ju nåt motionerande heller pga kalas... Noll energi ut och en massa in... Bättring nästa vecka!!

• Veteran
    2381 inlägg
    13 februari 2012 08:15

I helgen var det mkt planer med familjen och att baka tårta. Jag kom inte iväg, inte ens min make kom iväg på träningen igår. Men det är också mkt planera, för idag börjar jag min praktik. Måste lösas mkt med vår hund och dagis och allt.. Men det mesta är fixat nu, så jag kan vara lugn. :) Nu ska vi se hur jag fixar pendlingen 2tim (4tim), familj, hund, plugg och "jobb" OCH träningen. Men det ska gå, jag satsar på att träna ikväll! Dock bokar jag inte spinning Cissi. Igår kom jag iväg på en promenad iaf! :)

• På gång
    27 inlägg
    13 februari 2012 12:01

Söndagen blev en riktig promenad dag! först 8 km med BP-stavarna. Sen till kvällen blev det ett promenadpass till på 1,45 tim och säkert en mil. Så ryggpasset på gymmet uteblev =/ lite övningar hemma med skivstången fick räcka denna promenadernas dag. Det var ett underbart väder denna söndag nysnö och härlig sol =) Idag så är det Mixpass Box + axlar och armar som skall få sig en omgång. Måste se till att "ätat" blir bra, ibland svårt att få koll på kolhydraterna. Och hinna äta på rätt tid innan träning. Vad skall du praktisera Troxii? Ha en bra måndag alla!!

• På gång
    38 inlägg
    13 februari 2012 12:33

Bra jobbat Kicki, jag kommer att vila helt o hållet ifag, inte för att jag vill utan för att jag inte hinner träna =(

• På gång
    27 inlägg
    13 februari 2012 12:47

Skydude, visst är det trist när inte tiden räcker för träning =( Finns det olika vikter av BTB i? Vi har ett gym här i stan, Spartan kettlebell, jag tror de säljer både KB och BTB och div annat oxå. Har fastnat för boxträningen det är så jäkla kul. Gillar annars den mesta uteträningen, det är så mycket lättare i friska luften. Du kör ju på för fullt, en bra inspirations källa =))) Trots rehabilitering!

• På gång
    38 inlägg
    13 februari 2012 18:04

Tjenare Kicki. BTB finns i vikterna 5, 8, 12, 17 och 22, man går efter kroppsvikt när man väljer. Jag skall försöka lägga in en länk till Ivan Ivanovs sida, det är hans säckar som är orginalet och bäst. http://www.suples.com/bulgarian-training-bags/

• På gång
    38 inlägg
    13 februari 2012 18:06

markera länken, kopiera och klistra in i sökfältet så kommer du rätt =)

• Veteran
    2381 inlägg
    13 februari 2012 21:45

God kväll! Lite spinning blev det idag iaf. Jag har fortfarande så jäkla svårt med att få upp pulsen men jag tar i och kämpar.. Slutar med att jag kämpar emot att spy. Men då har jag iaf KÄMPAT! Gåband, 9% lutning... Lat idag, men har varit mkt annat också! Glad att jag kom iväg :) Pepp på er!

• På gång
    27 inlägg
    14 februari 2012 08:22

Tack skydude! skall gå in och titta!! Igår vart det en timme mixpass box. Sen 40 min armar axlar / med hantlar,skivstång 3 set x 12 reps fördelat på 6 övningar. Idag känns det att jag har armar och axlar! ;)