Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag, gärna 2g. Kolhydrater max 150g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Veckans utmaning: Tänk nyttig lyx! Redskap/Övning 1: Backlöpning, intervaller eller vanligt, du bestämmer. 10-15min. Redskap/Övning 2: Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!
Veteran
2381 inlägg
idag blev min BTB powerwalk 9,6km och hård vind o isigt underlag gjorde att den tog 104 minuter, väl hemma gjorde jag lite övningar med min BTB, jag måste börja belasta högerarmen lite nu, så det blev 100 axelpress, 100 latsdrag, 100 triceppress, 140 situps och 5 plankor, total workout time 124 minuter.
Shit du är helt otrolig skydude!!! men du ger en bra utmaning, nu jäklar är det full fart för att bättra på styrkeövningarna. Igår vart det 1 tim bodypump och 1 tim spinning/core. Och efter det en halvtimme med raka mark och en stunds frivändningar. För att få in teknik.
Hej på er, igår var det ätardag, så det blev lite pasta på dagen och två wienerbröd, på kvällen var jag o tjejen på bio/middag date. Vi var på Mrs Saigon, en Vietnamesisk reataurant i Malmö. Vi har varit där några gånger tidigare och kan varmt rekomendera den. Fantastisk mat och service. Jag käkade både förrätt, huvudrätt och dessert. det kliar ordentligt i träningsbenen så jag längtar tills imorgon då det är dax igen.
Vilodag igår betyder träning idag =) min BTB pw gick idag över 10,35km o tog 107 minuter, tyvärr fanns det inte tid för styrketräning när jag kom hem, jag får ta igen det imorgon =)
Jobbet tar på krafterna, men så är det med allt nytt i början. :) Dock är det mkt mer gående än innan, så jag vinner nåt ;) (Innan satt jag hemma och plugga hela dagarna) Idag ska jag dock försöka komma iväg till spinningen, eller så kör jag bara lite styrketräning. Får se när jag kommer hem helt enkelt. Tar tid att pendla. Längtar till ett riktigt pass nu, har inte riktigt orkat med det än. Ska försöka att lägga på lite mer jävlar-anamma nu! Pepp! Ni kör på bra! Nu har vi haft en ätarhelg här hemma, har inte haft det på 4veckor/helger. Men idag börjar en ny utmaning, med mer fokus på kost och motion. Inget gott på 4 kommande veckor igen.
tjabba idag gick jag min normala BTB runda, dvs en runda på 4,3 km där jag gör en massa rörelser under tiden. Jag hade tänkt prova belasta mi bicep ida, det visade sig att det var för tidigt så jag fick byta ut bicepcurl mot andra övningar. Så här såg dagens program ur 200 axelpress 200 tricep press 100 goodmornings 100 latsdrag 200 knäböj 200 swing detta blir 1000 repetitioner och det tog mig 79 minuter, när jag kom hem gjord jag 100 situps. kör hårt alla =)
Tjena hejsan! Igår vart det en promenad med vikter och BP-stavar. 12,5 km. Sen var det ryggträning, raka mark 6 set 12 rep. Rodd i olika grepp 6 set 10-12 rep. Planka 60 sek x 3 , Finsk stolstol 45 sek x 3. Armhävningar. Idag Bodypump + styrketräning. Full fart!!
Sådärjaaaaaa Styrketräning 50min Backlöpning 30min Nu känns det bättre!! Men jag har problem med motivationen... Dock enda tjejen nere på gymmet idag, jäklarns vad mkt grabbar det var där. Kände mig svag... Haha ;) Axlar och biceps. Hammercurl 5kg Biceps 5kg Axelpress 6kg Militärpress kombo med haklyft & bakom huvudet 15kg "Axelövning" 6kg "Axel övning raka armar" 3kg Mage Situps på bosuboll TRX, plankställning, dra benen mot bröst + sida 6% gång, uppvärmning 5min 6% jogg, 15min 8,5km/h 3% jogg, 5min 11km/h 6% jogg, 3min 10,5km/h 3% jogg, 2min 8,5km/h - nedvarvning
Hur går det här då? :) Mait? Cissi? Ianne? Lemontea? Alla andra som inte skrivit på ett tag? Inte blev ni skrämda av kicki och skydude?? ;)
Jag började dagen med att hoppa hopprep i 20min, det var ju inte igår jag gjorde det men gick hyffsat. ;p