Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag, gärna 2g. Kolhydrater max 150g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Veckans utmaning: Tänk nyttig lyx! Redskap/Övning 1: Backlöpning, intervaller eller vanligt, du bestämmer. 10-15min. Redskap/Övning 2: Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!
Veteran
2381 inlägg
Jag gick också ca 6 km i går och i dag morse. Härligt, trots att det var kallt. Kan vi inte ta ett litet uppehåll i godislöftet? Min man sparade en bit mörk Bounty till mig när jag sa att jag var sugen på kokos och choklad häromdagen. Men den ligger som sagt och väntar på mig. Vill ju inte att den ska vänta alldeles för länge .-) Chokladsuget lurade jag på lite idag. Vi sa inget om efterrättsförbud va? :-) Vi hade vispgrädde över och mörk efterrättschoklad. Det ena plus det andra gav en slags chokladmousse, som jag serverade med tärnat päron. Mmmmmm!!!! Men oj vad dagens fettvärde stack iväg (och med det även kcal): Fett 91, Protein: 97, Kolhydrater: 87 g, 1598 kcal. Tur att jag motionerat lite också.
Fett: 64 g Protein: 107 g Kolhydrater: 54 g 1240 kcal Ätit "för mkt" idag igen. Fan vad bra ni är som promenerar. Jag tänkte börja med det igen men ska bara finna tid först. Det handlar ju om prioriteringar, och jag prio gymmet och familj just nu. Skulle kunna ha gått på dagarna men nu blir det inte så, har valp som jag passar och nästa vecka startar min praktik. Kommer bli utmanande och se hur jag pallar att pendla 4tim om dagen, "jobba" och sen träna. Och lite plugg på det. Motivation och fokus!
Tack Cissi :) Ja, livet är orättvist... Så är det ju :S Men taskigt! Svarat på fejs ang promenaden. Idag har jag ätit: Fett: 97 g Protein: 104 g Kolhydrater: 46 g 1536 kcal Och jag är HUNGRIG! Fattar inte... Sanslöst. Vad ska jag göra?
Fett: 56 g Protein: 120 g Kolhydrater: 155 g 1682 kcal Det som är så mysko, är att vågen går nedåt. Men, kanske upp nästa vecka? Idag fika jag med sonen..... Han var så duktig idag när han tog blodprov, det var helt klart värt att bryta utmaningen idag! Fika i stan, med min son <3 Precis tränat, skönt. :) Satsa mkt på löpningen idag: Löpning, 6% lutning, 20min - 8,5km/h. Löpning, 2% lutning, 10min - 11km/h. Gång, 6% lutning, 5min - 7km/h. 40min styrka och mage.
TRött och hängig men tog ett simpass idag. Börjar känna igen de där känslorna och hur det är lite ansträngt i halsen igen, dvs. förkylningen i tillbakatågande... Jag vill inte ha de så mer. Nu har jag ju blivit fri från förkylningen och börjat komma tillbaka till träningen igen. Men igår ballade jag ur totalt när jag kom hem och åt en mass nybakta smörgåsar. Mmmmm. Men tillbaka på banan idag igen: Fett 48, Protein 116, Kolhydrater 94 g, 1340 kcal.
pepp pepp Mait, inte bli sjuk nu. Det kanske bara är den extrema kylan som kittlar lite extra, det tror jag på!! Mmm nybakt bröd, fiii vad gott :)) Ja jag fuska ju idag så! :)
hejsan, detta låter som ngt för mig, idag powerwalkade jag 9,3 km med en 17 kg tung Bulgarian Training Bag på axlarna, normalt sett gör jag 1000 repetitioner på en BTB runda, som normalt bara är 4-5 km lång, men just nu är jag nyopererad för en avsliten bicep, rundan tog 100 minuter, väl hemma gjorde jag 90 LH swings, 60squats, 60 goodmorning med en 16kg Ketle Bell, ca 100 situps o stod i planka ganska mycket, detta tog 20 minuter, total workouttime 120 min =)
Hej Skydude! Välkommen! Vad trevligt att se en med rejäla träningar, riktigt bra jobbat! Var det i träningen du slet av din bicep? Usch och fasa!! Kommer se fram mot dina rapporteringar ang träning! :) Bra idé om att ha vikt på promenaderna, får kolla upp sånt, kanske det inte blir så trist. ^^
Hej Troxi det var när jag boxades som biccan gick av, jag räknar med att kunna börja belasta den så smått nästa vecka, stygnen åker på onsdag. behöver jag ansöka om att få gå med i gruppen eller behövs inte det? jag har en liknande på facebook, vi kallar den FAF sim står för Fit As Fuck =)
Hoppas allt går bra med stygnen och läkningen efter!! Härligt att börja! Detta är ingen grupp, det är en tråd där alla träningsglada vill umgås, dela med sig av träningen, kosten och råd, erfarenheter och stöd. Det var tanken med den, och att självklart få så grymt med pepp :) Härligt grupp på fejs, haha! Hade velat ansöka men tyvärr är jag inte så fit, ÄN! ;)