Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag, gärna 2g. Kolhydrater max 150g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Veckans utmaning: Tänk nyttig lyx! Redskap/Övning 1: Backlöpning, intervaller eller vanligt, du bestämmer. 10-15min. Redskap/Övning 2: Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!
Veteran
2381 inlägg
Tack för infon, blev sugen på att kolla upp mer om surdeg men du kunde din sak där :D Fan var du är bra Mait, inspirationskälla helt klart! Jag ska klara denna helg lika fint som du klarat dina, för mig har det ju blivit popcorn och nötter (äter iof nötter nästintill varje dag). Mm glass.. Var så sugen på Ben&Jerrys i helgen men icke! :)
Fett: 63 g Protein: 80 g Kolhydrater: 99 g 1327 kcal BAJS! Vet inte vad det är med mig.. Är HUNGRIG hela tiden.
Jag har varit på konferens idag och suttit mest hela dagen. En kvarts rask promenad "stal" jag på lunchen i alla fall :-) Jag hade tänkt träna när jag kom hem i kväll men tiden räckte helt enkelt inte till. Jag kom hem sent och så skulle det fixas mat och ätas och ... ja. Dagens siffror innehåller lite mer kolhydrater än vanligt (men jag höll mig från godiset som stod framme). Fett 58, Proteiner 120, Kolhydrater 106 g. (Troxii. Jag äter också lite nötter/mandel/fröer varje dag. Nyttigt och gott.)
Skoj med konferens ;) Idag blir det träning, och helgen ska bli godisfri!! :)
Haha haha haha.. Totalt intag Fett: 88 g Protein: 116 g Kolhydrater: 46 g 1484 kcal Ätit 2-300 av mina träningskalorier. har 400 till godo.. haha. jisses.. nu får jag lägga av!!!
Ikväll blev det ett härligt konditionspass på gymmet. Idag har jag varit lite dålig på att äta ser jag (soppa ger inte så mycket kcal) (inte konstigt jag är godissugen, men bra att jag inte har något att äta. Har istället ätit en massa mandel och kokosflingor :-)) Fett 56, Protein 90, Kolhydrater 87 g, 1268 kcal.
Jag fick iaf bra med protein... x) Jag åt lite popcorn igår också, men bara några nävar, brukar vara duktig på att trycka i mig nästan hela påsen. Igår orka jag inte ens hälften, det är bra. :) Tänkte jag skulle gå upp tidigt idag och hinna med en PW innan frukost, men nej, jag var som en zombie och död efter passet igår. :P Sovmorgon, sen frukost och snart skridskoåkning.
Hej Längesedan jag var här nu. Som ni vet blir jag ju sjuk efter träning. Men nu har man kommit fram till att det troligen är en allergi. Men de måste få ner den akuta inflammationen först så nu är det kortison och vila som gäller. Ahhh vet ni vad jobbigt det är. Men om jag inte vilar kan jag utveckla astma tydligen. Nå efter en deppdag och massa socker är jag på banan när det gäller maten. Kram
Hej på er. Passar på att skriva lite i pausen på Gladiatorerna (heja Karin!). Jag har inte hunnit registrera dagens måltider än, men det lär inte bli så fina siffror. Dottern bakade kladdkakemuffins med hallon i. Jag fick henne i alla fall att använda "fusksocker" (sötn.medel) istället för socker och så hade hon i ett ägg extra :-) för att få det lite nyttigare så även jag kunde smaka :-) Sen önskade de pizza till kvällsmat, nej inte hemmagjord som vi brukar utan köpepizza. Och det var längesedan! Så även jag föll för frestelsen. Tänkte bara ta en liten slice, men det blev en till och en till, så det blev drygt en fjärdedels pizza till slut. Gott, men är det verkligen värt alla de där kcal...? nej, bara vid enstaka tillfällen. Så det är bra att det inte blir så ofta. Nu sitter vi som sagt och kollar Gladiatorerna och äter grönsaksstavar med dipp.
Tja, det blev inte så farligt ändå, och ändå tyckte jag att jag tog i med marginal (dvs jag registrerade mer än jag åt). Tur att jag tog drygt en timmes morgonpromenad i morse samt körde en timme Body Attack på gymmet. Det gav kcal tillgogo. Dagens siffror: Fett 77, Protein 106, Kolhydrater 154 g, 1835 kcal. Träning 565 kcal.