icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

~ GET FIT ~ 2012 ~ Fit for life!

Veteran
2381 inlägg
1 januari 2012 17:13

Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag, gärna 2g. Kolhydrater max 150g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Veckans utmaning: Tänk nyttig lyx! Redskap/Övning 1: Backlöpning, intervaller eller vanligt, du bestämmer. 10-15min. Redskap/Övning 2: Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!

• Veteran
    2381 inlägg
    23 januari 2012 13:34

Haha, men det är ju bra! Mina barn föredrar gröt eller yoghurt på mornarna, faktiskt. Men bröd är inte dålig, bara fel sorts bröd.. ;) Vart är alla? Gick helgen inte bra? Kom igen nu?! Det är väl inte hela världen isf, ni har nästa helg på er också ;)

• Veteran
    2381 inlägg
    23 januari 2012 15:30

Klart det är svårt, ska det vara med utmaningar ;) Hm, 30-45min satsar jag på iaf. Har inte simmat på ett antal år så jag vågar inte säga nå specifikt... ;)

• Veteran
    2381 inlägg
    23 januari 2012 22:11

Totalt intag Fett: 75 g Protein: 106 g Kolhydrater: 33 g 1254 kcal Kolla vad duktig jag har varit ;) Att simma gick skit, eftersom jag fick sendrag i tån efter 15min.. Så de sista 15min simmade jag med kramp/sendrag... Riktigt sur! Spinningen var underbar och jag kan stolt säga att jag knäckte Cissi ;)) Hehe, skoja, men jag knäckte mina egna rekord! :D Ingen löpning med backpromenad 9% lutning 15min, sen snabb gång 5min extra. Och lite styrka på 20min, eftersom jag hade dötid då jag fick kramp....

• Veteran
    3541 inlägg
    23 januari 2012 22:34

Troxii, Jo här äts det också mer gröt eller yoghurt nuförtiden. Det är som sagt knappt det går åt ens när det är nybakat! :-) Dagens rapport: Fett: 32, Protein: 82, Kolhydrater: 113 g. Alldeles för lite totalt, men jag kan inte begripa att det ändå blev så mycket kolhydrater. Måste vara den panerade fiskens fel. Tja, så kan det bli när man inte planerar morgondagens mål exakt, men det bjuder jag på och lär mig något av :-)

• Veteran
    2381 inlägg
    24 januari 2012 19:59

Dagens rapport: Fett: 64 g Protein: 104 g Kolhydrater: 35 g 1205 kcal Hm jag har ätit mkt igår och idag, för att vara JAG! För att erkänna känns det som om jag kommer gå upp 3kg.. Men tiden får utvisa och kanske bevisa att så inte är fallet. Ingen träning idag, satsar på cross imorn som jag kanske inte hinner med nu.... Bajs.

• Veteran
    3541 inlägg
    24 januari 2012 20:18

Dagens rapport: Fett 43, Protein 136, Kolhydrater 83 g, 1355 kcal Jag var "tvungen" att äta lite cashewnötter ikväll (mums) för att få upp fettandelen och totalen, men den är ändå låg. Fett bör ju hamna på ca 1 g/kg kroppsvikt. ...och fortfarande förkyld (nu även med lite hosta). Men jag har i alla fall tagit en lång lunchpromenad i dag och en till pulkabacken med sonen :-)

• Veteran
    2381 inlägg
    24 januari 2012 20:22

Hur får du upp proteinet såpass? :) Jag åt en stor middag vid 18.. redan hungrig. Antingen kommer mensen imorn eller så börjar jag bli sjuk, enda tillfällena då jag äter som en häst.

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    24 januari 2012 20:46

Idag blev första träningspasset efter penicillinkuren. Tog det medvetet mycket lugnt. Maten idag blev inget bra. Jag har ätit bra mat men alldeles för lite kcal. Har börjat jobba igen och då blir det lite långt mellan måltiderna.

• Veteran
    2381 inlägg
    25 januari 2012 12:48

Nu är det min tur... Blev sjuk, slog till inatt vid 04.. :( Bajs!

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    25 januari 2012 19:31

Fett: 51 g Protein: 87 g Kolhydrater: 125 g Så här blev det idag. Blev lugn löpning idag 40 min. Troxii: Stackars dig. Verkar vara många som ligger nu. Krya på dig. Mait: Hur går det med dig? Krya på dig du med. Alla: Vad duktiga ni är.