Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag, gärna 2g. Kolhydrater max 150g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Veckans utmaning: Tänk nyttig lyx! Redskap/Övning 1: Backlöpning, intervaller eller vanligt, du bestämmer. 10-15min. Redskap/Övning 2: Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!
Veteran
2381 inlägg
Mait, Cissi! Jag vet hur det är, jag var sjuk i 2månader i höstas -Okt+Nov, men det är bara att komma igång igen. Det är bara er själva ni straffar och jag vet hur mkt du gillar din träning Mait, och att äta bra! Kom igen nu, borsta bort ursäkterna, hitta erat GO igen. Ni hade det och ni har det fortfarande! PEPP! Bra med läkartid Mait, sådär höll en vän på och det sluta med lunginflammtion, för att hon inte uppsökte läkare i tid.
Tack Troxii. Din peppning värmer och får mig att hitta mer energi. Klart jag kommer igång igen, med hjälp av er! ;-)
Har saknat dig här inne Mait, jag väntar på dig!! :))
Ifag körde jag ett gympass för första gången på länge, det blev ben och rygg, nu på kvällen körde jag boxning för första gången sedan skadan, det kändes ok, jag fick vara lite försiktig med högerkrokarna bara, idag har jag tränar i 200 minuter och därför ätit nästan 4000 kcal. till alla er som e sjuka så önskar jag en snar bättring så ni kan komma igång igen och hitta inspirationen Må väl =)
Idag har jag praktik, sen har jag en tårta att göra till imorn. Jag hoppas att jag hinner klämma in lite träning ikväll! Annars får det bli imorn! Vakna med världens träningsvärk i benen, jäklarns najs men går ju som en.. ja. ;p Undrar bara vart jag ska få in pluggandet, men efter denna blir det inge mer göra tårta.. ;p Godmorgon och hoppas ni får en kanondag! Nu ska barn till dagis, sen ska jag hem och baka och hoppa hopprep med mina stela värkande ben. Wish me luck! ;)
Jag körde mitt sedvanliga BTBpass på 4,3km, jag gjrorde mina 1100 reps och hela kalaset tog 72 minuter. det kändes att jag hade kört två pass igår, jag var helt slut i kroppem den sista kilometern. Trevlig helg och mä väl =)
Puh, Ni verkar ha tid och ork. Själv vaknade jag med ont i halsen igen. I med en halstablett och panodil och iväg till jobbet. Kommer hem helslut och deppig för att jag inte får träna. Jag var till läkare idag för att ta halsprov. Varken det eller blodprovet visade något. Det var nästan så jag hoppades på halsfluss för att kunna få penicillin och bli av med eländet istället för att bara gå och ha ont i ovisshet. Läkaren bekräftade det jag redan vet: det är farligt att träna med halsont, så det får jag inte. Jag bör vara symptomfri ett par dagar innan jag kan dra igång igen och då försiktigt, "i lugnt tempo". SUCK.
Hjälp, min motivation åkte rakt ner i botten... :( Såhär illa har det inte varit på lääänge.. Mait, det var verkligen ett envist virus. Vik hädan! Drick ingefärste och be till träningsgudarna att skrämma bort det! ;)
I lördags körde jag en liten utmaning med mig själv. När jag vaknade blåste det halv storm ute så jag tänkte att jag måste ut och cykla. Efter frukost tog jag min BTB på axlarna och satte mig på cykeln. cyklade 14km till Höllviken, det tog ca 60 minuter, normalt sett utan motvinden borde det ta mig ca 30 min. Väl där kärde jag ett 4km långt BTB pass upp och ner i sanddynerna på stranden, det tog 99 minuter mot normala 60-70. Väl klar med det var det dags att cykla hem igen. Det kändes som om jag hade motvind även på hemvägen, det tog ca 50 minuter. Det var en skön känsla att komma hem och ta ett bad och äta. Igår var tanken att jag skulle vila vilket jag inta klarade av. Jag stack till gymet där jag värmde 20 min på crosstrainer, sedan körde jag ett bröst/armar pass. Jag belastade min höger bicep lite och det kändes efter omständigheterna bra. Idag SKALL jag däremot vila. Må väl =)
Hahahaha du är inte klok skydude!!!! Med en positiv klang!! Själv har jag kört ett styrketräningspass i lördags, armar axlar och frivändningar 40 ggr med ganska låg vikt för att få in teknik. Söndag morgon 45 min på löpbandet i 15 graders lutning i raskpromenadtakt. Detta på hotellet vi nattade över på i Västerås. Idag mix pass E-fit. PEPP Troxii och ni som har oturen att ha fått trista virus eller förkylningar!! Efter sol kommer solsken......=) hoppas jag,Pepp på er alla iallafall !!