Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag, gärna 2g. Kolhydrater max 150g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Veckans utmaning: Tänk nyttig lyx! Redskap/Övning 1: Backlöpning, intervaller eller vanligt, du bestämmer. 10-15min. Redskap/Övning 2: Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!
Veteran
2381 inlägg
Kicki, dela gärna med dig av vad din PT säger att du ska göra ;) Övningar o allt, skoj! :D Jag pratade med min kontakt om möjligtvis fixa det till våren, som en present. Tyckte han lät bra men samtidigt anser han att jag inte riktigt behöver det. Cissi, skitbra! Fortsätt i samma goda anda och kanske tom lite bättre så kommer det gå susen för dig. Starkt jobbat!! :D Jag har också gjort ett tanita test och enligt den har står jag ganska stilla sen 30/8-11. Dock visar det att jag lagt på mig 1kg muskler istället och att fett% fortfarande går nedåt. Vilket är bra! :) Fortfarande sjuk.. Så jäkla trist. Pepp på er goingar!
Efter två vilodagar på raken, varav en dessutom var ätardag var det gött att komma ihång idag. Jag körde mitt BTBpass, gjorde 1200 reps på 75 minuter och 4,4 km, väl hemma tog jag på mig torra kläder och satte mig på cykeln och cyklade de 14 km till på 36 minuter, när jag slutar kl 18 blir det till att cykla hem igen, en bra träningssöndag helt enkelt. Lev väl =)
2;a cyelpasset 39,68 km på 2,54 min/km. Må säga att lite kallt vart det sista 2-3 km. Med -1-2 grader. Men resten av passet gick bara bra! Sen är det bara gymmet kvar med: Bänkpress x 4 6-8 reps Clean + press x 4 6-8 reps Axelkast med sandsäck x 4 6-8 reps Cirkel av rodd med TRX, wood chopper m gummiband, plankan och knä-armbåge Maxreps x 3 varv ca 15-20 reps Sen tror jag det är kväller i detta hus =) Hoppas ni har haft en skön helg!
Gryyyyymt!! Vill bli frisk och också träna :) Längtar ännu mer till våren nu då jag planerar att cykla distans :)
Kväller vart det i mitt hus, men gym passet blev riktigt bra. Dock uteblev axelkast med sandsäck, det fanns inget på korpen som kunde liknas vid en sandsäck ;) Kunde tatt en pelletssäck hemma men då hann jag bli både kall och lite trött... Det var bara korpen som hade öppet när jag fick tid till att åka på kvällen. Annars har de allt och lite till i fråga om vuxenleksaker/ gymutrustning på Spartanhälsohus. När man varit där så blir man lätt inspirerad till att vadsomhelst går att nyttja till kraftövningar och bättre hälsa =) Troxii - det råd jag fick från pt´n var att om jag inte fått de resultat jag önskade av min träning. Var att köra tyngre ( då menar jag tungt, då du endast klarar 2 rep x4 set.) Och betydligt tyngre i andra övningar. För att få kortare mer intensiva pass. Hårdare intervaller. Skall prova detta och se om jag får bättre resulat då. Jag är mer seg och uthållig i mig själv och behöver utmana explosiviteten och komma ut ur bekvämlighetszonen. Kanske lättare sagt än gjort men jag skall köra på som F-n Måste se om jag kan trotsa gammalt fett, ork och ålderdom.....;) Men jäklaranammat finns... Krya ni som är dassiga och en måndagskram/Pepp till er som vill ha!!
Gårdagskvällen var vikt för läxläsning i kustskeppar/klass8 anda. Plus ett pass i cross fit. Puh det är pulshöjande med crossfit, men hade faktiskt kört lite till när passet slutade....kände att jag hade lite kvar att ge innan orken lämnade kroppen. Men idag har jag annat på schemat så jag hoppas kunna få tid till min träning. Hur är det med alla?? börjar ni se ljuset i förkylningsdjungeln...Hoppas det. PEPP!!
Igår måndag blev det ett besök på Friskis där jag körde en timmes cardio och ett rygg axlar pass. Idag tisdag körde jag mitt vanliga BTBpass, sedan cyklade jag till joob, jobbar till 06 då det är dax att cykla hem igen. Onsdagkväll är det boxning. Lev väl vänner.
Jag är relativt frisk. Allt är väl relativt men.. :p Jag tog en promenad mellan jobben igår, snabb takt på 30min men kände att jag fick lugna ner mig lite för sjukdomskänslan kom igång igen. Så nej, jag är inte helt frisk fast det kanske känns så när jag sitter still. Men idag blir det ändå mkt plugg, tänkte ta mig en längre promenad med hunden eftersom jag ändå är hemma och då blir det i lagom tempo. :) Ingen crossfit, det vore bara dumt! Ni är grymma, så grymma! :)
90 minuters hård boxningsträning satt gött, jag får fortfarande ta det lugnt med högerkroken, det var ju så jag slet av bicepen. Viktnedgången har avtagit lite, men å andra sidan så har jag blivit av med 3 cm runt midjan så jag antar att det är gamla muskler som börjar vakna till liv igen =) Se till att bli friska o lev väl =)
90 minuters boxning idag igen =) jag har skickat iväg min BTB, reklamation, så det blit inga BTBpass i helgen, gym imorgon och ätardag, vila lördag o kanske söndag, vi får se. trevlig helg på er =)