Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag, gärna 2g. Kolhydrater max 150g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Veckans utmaning: Tänk nyttig lyx! Redskap/Övning 1: Backlöpning, intervaller eller vanligt, du bestämmer. 10-15min. Redskap/Övning 2: Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!
Veteran
2381 inlägg
Boxpass i kväll! Kul som alltid och med en heldel flås övningar. Har fixat till något i axeln på jobbet idag...skulle slänga upp några skivor en bit upp i ett ställ men fick en stor jäkla sticka i fingret så jag gjorde någon dum släng med armen =/ Får väl kolla vart det tar vägen men lite cirkulation borde ju vara bra iaf. Tekninkdag på kettlebell och BTB i helgen, kul! Nu skall jag fixa min matlåda till morgondagen, lax och palsternaksmos, gott gott! Ha det bra och bästa helgen!
Nu har det varit tyst ett par dagar, hur är det med er? :) Skydude, du ligger ju tvåa! ;) http://www.matdagboken.se/?p=motionsdagboken&motion=motionstoppen Jag börjar bli frisk och har tagit mig en del promenader men imorn tänkte jag bege mig till gymmet och få mig lite lätt flås. Börja lugnt. :) På söndag blir det vandring 3mil, det ska bli trevligt! :)
Visste inte att en sådan motionsliga fanns ,jag leder den dessutom nu =) Jag vilade hela helgen och har kört hårt på gymet må o ti. har blivit ett benpass och ett rygg/axlarpass, senare idag vänta bröst och armar, jag är uppe i 5kg hantalr på höger bicep nu så det går framåt. Jag hoppas att jag får min BTB i denna vecka så jag kan komma igång med den igen. Kör härt alla, nu e d vår =) =) =)
Cissi, spinning blir det inte denna vecka. Det är att ta i för mkt. Jag sprang 100meter igår och det var också lite att ta i. Måste väcka kroppen försiktigt känner jag. Jag kommer ikväll, har möten på dagen. :) Men imorn tänkte jag kanske gå ner på dagen :) Skydude, haha grattis :D Jag visste det inte heller förns jag börja klicka runt igår, nu fick jag nästan en sån där tävlingsinstinkt och bara måste komma upp på den listan (skriver inte in min motion här längre, ja inte alltid). ;p Hoppas din BTB kommer! Jag kommer gå med lite tyngder på söndag men det är bara 1kg vardera ben och sen väska med massa vatten som tyngder, haha, dock är det ett test för att se hur tunga jag kan ha :) Nu ska jag ut på morgonpromenad :)
Hej hopp! Cyklade 4,9 mil idag lite kallt var det men va fasen, det kan ju bara bli bättre! ;) Tekninkdagen med kettlebell var lika rolig som jag trodde eller bättre!! Lustigt vad lite bra teknik kan göra...=) Sen har det varit styrka och cykling och lite löpning blandat, men full fart i det mesta. Skall kolla ut en plätt i skogen här där jag kan ordna med lite typ Bootcamp/militärtänings ställe. Några däck att springa i och ett större att dra i intervaller- det är tufft men det ger mycket! Några stockar att lyfta i benböj och axel/rygg träning. Det är så gott att vara ute när det börjar våras =))) Nu skall jag gå och värma mig framför brasan. ha det gott!!
Tjoflöjt!! Bra jobbat Kicki, bootcamp låter jävligt trvligt. Jag cyklade 17,64km till gymet där jag körde ett bröst/armar/mage o lite cardio, höger bicep börjar ta sig, den ser fortfarande helt missbildad ut men det löser sig nog, efter passet cyklade jag 5,72km till jobb där jag nu befinner mig fram till 06,00 imorgon då jag cyklar hem igen. Tack o hej, leverpastej =)
Nyss hemkommen, 07,06, efter min cykling hem från jobb, tog den korta vägen dvs 14 km som avverkades på 36 minuter. vilar nog idag, dvs bara cyklingen till jobb ingen annan träning. Solsken =)
Härligt med akiv vila ( lite cykling är gott för smörjning och genomblödning i kroppen =) ) Sen kan det vara gott att låta kroppen ta hand om muskler och sånt en stund innan det är dags för ett nytt hårdare pass! Jaa kul som sjutton med Bootcamp har någon ideer för vad jag kan fixa lätt i skogen så är det välkommet! =) Skall göra enkla men rejäla "hinder" och övningsredskap. Kul att variera träningen och vara UTE! Mest för eget bruk och för den som vill testa, är lika välkommen. Bor ju på vischan så det är lätt byggt och bra ytor finns med backar i närheten. Och med enkla och ute i naturen hittade redskap + några egna stockar ( till chins och dips, räcke av inpreg gamla häststolp...) kanske någon telestolpe för axel/rygg lyft. Och gamla däck är ju inte svårt att hitta ;). Kanske en rejäl tross att klättra i...ja bara fantasin finns så finns det ju obegränsat med vad man kan hitta på... Solsken absolut!! =)
Min son på 4år är en fantastisk kille och vilken kondition han måste ha för sin ålder! Idag har vi varit ute och snurrat runt i 4timmar! I skog och mark, lekparker och fikat. Vi satt inte stilla mycket! Jag är stolt, min son han kan han :) Hunden följde också med, han är helt färdig nu. Vi tog faktiskt tåget en station (helt nytt för vovsingen) men bara för att sonen så gärna villa åka tåg och bra var det för 10min innan vi var hemma sen börja han bli riktigt trött. Nu ska vi mysa. :) Jag är faktiskt också ganska färdig ;)
Idag tog jag bilen till jobb för jag lämnade grabbarna på judon först. Jag hann dock med ett ordentligt benpass innan jobbet, resultaten börjar komma så jag blir bara mer o mer taggad för varje dag som går. trevlig helg på er =)