icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Lag VårGrön BL 2013

Mycket engagerad
387 inlägg
5 januari 2013 15:22

Hej alla lagmedlemmar i VårGrön! Tänkte att alla meddelar sin nuvarande vikt senast tisdagen varje vecka så sammanställer jag våra resultat när alla skickat in sina vikter. Våra startvikter: jennnyc 103,0 Luminowa 104,0 Lindlars 102,5 Pryssan 98,7 utter 98,0 1973 105,0 ASE6 97,8 Gela71 123 acki 85,5 Sist men inte minst: lycka till allihopa! Nu stöttar vi varandra och vinner Biggest Loser 2013! Ej längre aktiva (uteblivit med vikt de senaste invägningarna): Donnan74 Ingchr lollo788 Anica67 Liljan86 Annaam norrby12 D4199 lindisen Har valt att ej fortsätta tävlingen: Truth Smurfia

• Mycket engagerad
    387 inlägg
    6 januari 2013 16:24

Lät som en riktig workout! :)

• Engagerad
    68 inlägg
    6 januari 2013 16:25

Oj det var bra jobbat av er alla.... Riktigt duktiga är vi!

• Engagerad
    55 inlägg
    6 januari 2013 20:13

ojoj vad duktiga alla är, själv körde jag "bara" 35 min intervall program på löpbandet idag, tanken är att jag ska köra dans imorgon och så har jag ju hunden som måste ut och rastas. Jag satsar på 1200 kalorier om dagen ungefär, idag blev det kanske någon mer kalori men det jämnar ut sig. Ska bli spännande att se hur det går, tänkte sätta mig och skriva mitt matschema imorgon så man inte behöver fundera innan man äter :)

• Mycket engagerad
    387 inlägg
    6 januari 2013 20:25

Inte bara, det är väl jättebra! Lycka till med matschemat imorgon! :)

• Engagerad
    68 inlägg
    6 januari 2013 20:45

Såklart du gjort jätte bra ifrån dig 12oo kcal tycker jag låter lite, själv äter jag så här: Energibehov 2566 Kcal Kaloriunderskott - 700 Kcal Plus att jag får mer kcal när jag motionerar Men vad vet jag, är ju ingen proffs på detta, vet bara att det inte händer mycket på vågen om man äter för lite heller, då förlorar man bara vatten och även muskler när man går ner. Eller har jag fel?

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    6 januari 2013 20:57

Hej alla vad duktiga ni är! Jag kör en blandning av lchf/gi och försöker ligga på ett kcal underskott på ca 400-500 om dagen och det går oftast riktigt bra. Jag fick barn för 7 veckor sedan och har under mina förra amnings perioder inte lyckats gå ned speciellt mycket, vikten har velat släppa mest efter att jag slutat amma. Men jag ska hålla koll på vad jag stoppar i mej och hoppas att jag inte ska göra er besvikna! Vad sägs om att vi lägger in en liten presentation av oss själva här?

• Engagerad
    55 inlägg
    6 januari 2013 20:57

ja 1200 är minimum, om jag börjar träna hårdare är det klart jag äter mer :) men grejjen är väl den att för 1200 kalorier får man i sig en hel del om man äter "rätt" , jag är inte hungrig alls..

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    6 januari 2013 22:25

lindisen: vad äter du för att äta rätt? själv hade jag varit vrålhungrig på bara 1200 kalorier... hur ser en typisk dag ut för dej?

• Mycket engagerad
    387 inlägg
    6 januari 2013 22:34

Vilken bra idé med en liten presentation av oss själva! :) Jag är 22 år gammal student som bor i Varberg. Har alltid varit stor och försökt gå ner i vikt, men nu är det slut på halvhjärtade försök; den här gången ska det gå! Jag vill totalt sett gå ner 38 kilo för att nå en målvikt på 60 kilo, i jämförelse med min startvikt på 98 tunga pannor. Jag tänker börja med att köra Nutrilett tills jag blivit av med det värsta för att sedan plana ut viktnedgången och gradvis övergå till vanlig mat i kontrollerade mängder. Nu är jag nyfiken på vilka ni är och vilka viktstrategier ni har! :)

• Engagerad
    55 inlägg
    6 januari 2013 23:15

Ja presentation låter trevligt :) Jag heter Linda och är snart 33 år, är gift och har 3 barn som är snart 4 och 5.. sen har jag en äldre pojke som fyller 11 i år. Jag bor på landet utanför Örebro med familjen som också innehåller 2 katter och 1 hund. Jag är långtidssjukskriven, har varit hemma över 1 år nu och kommer förbli hemma ett bra tag, kanske förevigt. Har varit överviktig sen jag fick mitt första barn, vägde innan graviditeten 60 kg, men gick upp 25 och sen de andra barnen har jag inte gått ner allting emellan så nu är jag uppe på 100 kg. Är sjukt sockerberoende och min last är godis:) men nu ska jag verkligen göra allt för att gå ner de här kilona, mitt mål är 65 kg