Hej alla lagmedlemmar i VårGrön! Tänkte att alla meddelar sin nuvarande vikt senast tisdagen varje vecka så sammanställer jag våra resultat när alla skickat in sina vikter. Våra startvikter: jennnyc 103,0 Luminowa 104,0 Lindlars 102,5 Pryssan 98,7 utter 98,0 1973 105,0 ASE6 97,8 Gela71 123 acki 85,5 Sist men inte minst: lycka till allihopa! Nu stöttar vi varandra och vinner Biggest Loser 2013! Ej längre aktiva (uteblivit med vikt de senaste invägningarna): Donnan74 Ingchr lollo788 Anica67 Liljan86 Annaam norrby12 D4199 lindisen Har valt att ej fortsätta tävlingen: Truth Smurfia
Mycket engagerad
387 inlägg
En typisk dag .. Frukost 2 kokta ägg, 1 Lingongrova med leverpastej + kaffe Mellis : Frukt Lunch : Soppa och till efterrätt frukt Mellis Frukt + kaffe Middag: Pasta med tillbehör så som köttbullar eller liknande, grönsaker Kväll Frukt Mitt problem är egentligen inte att jag äter för mycket mat utan jag äår överviktig pga mitt sockerberoende, godis är det som gjort mig stor, ja och vitt bröd också. Så hungrig är jag inte men sugen konstant, så jag måste lära mig hantera suget.
Jag heter Maria och är snart 32år. Med sambo och hundar bor vi i Mariefred, i Södermanland. Har varit överviktig en längre tid, försökt gått ner men har inte riktigt orkat hela vägen. Har nu i år börjat på Matdagboken på allvar för att jag skall peppas att komma ner mina 20kg övervikt. Det är inte lätt, men det ska gå. Just nu och 7 dagar framåt käkar jag den gamla Ämnesomsättningsdieten, dvs. nästan inget, kilona rasar (hoppas bara att jag kan fortsätta gå ner i vikt efteråt). Efter det skall jag återgå till strikt LCHF (det enda som fungerar för mig). Har ett stort sockerberoende som jag skall försöka bli kvitt med. Mitt mål är att komma ner straxt under 80kg. Nu jäklar, Nu kör vi!
Hej jag heter Anica & e 45 år och inflyttad Stockholmare 1994 till Forshaga/Värmland jag är ensamstående med 7 barn med bara 5 hemmavarande barn . Är utförsäkrad från FK praktiserar på Coop Konsum 3 timmar 3 dagar i veckan .Har alltid upplevt mig som stor/överviktigt aldrig riktigt varit nöjd ... Men nu är det ett nytt år nya utmaningar och ett annat tänkt som gäller nu ska jag ner i vikt ... 70 kg skulle jag helst gärna vilja ner till men glädjer mig åt 75 kg :) Jag kan jag vill jag ska (hoppas jag i alla fall) Men tänker INTE bli besviken 1 gång till om jag failar , bara gilla läget och ta tag i det igen ... Heja VårGröna Laget det här fixar vi ... Pepp pepp pepp pepp !!!!
jag är 64 år. Bor på landet i E-län. Har kämpat med min vikt i hela mitt liv, men gång efter gång gått på att äta lightprodukter, och aldrig känt mig mätt. Har också en låg ämnesomsättning efter en op, vilket inte gör saken bättre. Nu har jag prövat LCHF-maten i ett halvår och går ständigt ner. Det är inte mycket per vecka, men har blivit ca 16 kg sedan i somras. har kvar ca 20 kg enligt min "projektplan". Jag är mätt, har inget sötsug och mår mycket bra av den här kosten. Min man som är underviktig äter samma mat men lägger till bröd, potatis och andra kolhydrater. Jag ser verkligen fram emot den här våren med er i vårgrönt. Nu skall vi göra en gemensam resa,till ett "lättare" liv. Pepp på er alla för nu bär det av nedåt i viktbacken!
Denna veckan är lite speciell innan alla hittat till sitt lag. Så det är helt ok (denna Vecka) att lämna in sammanställningen senare. Senast fredag. Jag gör sammanställning under helgen denna vecka. Lycka Till alla!
Hej! Jag är 33 år och bor strax utanför Göteborg med min man, våra tre barn och vår hund. Vi fick vårt tredje barn för 7 veckor sedan så just nu är jag mamma ledig men annars pluggar jag religions vetenskap på göteborgs universitet och har 4 års studier kvar. Jag har pco och har alltid fått kämpa för att vara normal viktig-har väldigt lätt för att gå upp i vikt men det tar tid att gå ned... Under alla mina graviditeter har jag gått upp mycket men alla gånger lyckats kämpa mej ned igen genom att räkna kalorier och röra på mej. Denna graviditeten gick jag upp 30 kg och det är dom som ska bort nu. Denna gången är jag ju dock äldre än sist så klart och vet att ämnes omsättningen sjunker med åren så jag hoppas jag ska lyckas även denna gången... Jag tänker inte vara rädd för fett denna gången utan tänker köra lchf lite halvhjärtat - alltså dra ned på nästan alla kolhydrater men inte utesluta det helt samt äta grönsaker och frukt. Lycka till nu kämpar vi tillsammans!
Hej. Mitt namn är Linda och jag är 31 år gammal. Jag bor med min sambo och våra 2 katter i Malmö och jobbar just nu som utbildare i ett nytt journalsystem som Vårdcentralerna i skåne ska införa. Jag började min viktminskningsprocess redan för lite mer än ett år sedan då jag fick en Personligtränare i 6 månader av min sambo. Sedan dess har jag gått ner ca 20 kilo och väger nu 102,5. Jag tränar rätt mycket och ganska hårt och har därför både viktminskningsmål, men också träningsmål som jag vill uppfylla. Bla vill jag under 2013 kunna genomföra en triathlontävling. Jag har använt mig av en blandning mellan paleontalkost och GI och tänkte även fortsätta köra detta. Mitt riktmärke är 1800kcal och min förhoppning är att gå ner ca 0,5kg per vecka. Under årens lopp har jag testat en massa olika dieter och nu känner jag att jag hittat rätt. Jag är diabetessjuksköterska i grunden och har ett stort idrotts och kost intresse så jag ger gärna tips och råd om någon behöver. Nu kör vi!
Hej alla! Jag är 40 år och bor i Jönköping. Jag jobbar natt i äldreomsorgen och har en dotter på 2 år. Jag har alltid varit mer eller mindre överviktig. Har ett par gånger lyckats gå ner mycket i vikt men dessa kilon har sakta smygit sig tillbaka igén. Nu känner jag att jag är så otroligt trött på mig själv och mitt beteende när det gäller maten så nu måste jag bara göra något åt det. Försöker äta GI och så röra mig minst varannan dag. Detta SKA vi fixa nu, eller hur?
Hej Maria här, 39 år (eller väldigt snart 40 bast) som bor i Tranemo. Här bor jag med min sambo och min hund Zingo. Vi har inga barn och kommer troligen aldrig få (lång historia) Jag är just nu arbetssökande, är utbildad undersköterska, kokerska och fritidsledare. Jag har varit tjock/mullig/fet av och till i mitt liv, men kilona började väl komma i tonåren någon gång. Lyckade med viktväktarnas hjälp gå ner hela 15 kilo på 4 månader så 1999 vägde jag 75 kilo, det hölls sig något år sedan började jag sakta men säkert gå upp, gick med här januari 2011 i samband med att jag började utbildningen till undersköterska och lyckades med LCHF gå ner 6 kilo på 3 veckor. Då vägde jag som minst 89 kilo och sedan dess har det hänt mycket, jag blev sjuk av skolan och drabbades av panik samt ångest och var rätt deprimerad och det har jag nu haft i över 1 år. Jag har dessutom haft ett ätebroende och osunt förhållande till mat, jag har döft mitt oroliga inre med mat, gömt och ätit när ingen har sett. jag har kontakt med en ätstörningsmottagning i Borås. Så att komma tillbaka hit har varit ett stort steg, att försöka få rutiner, att inte stoppa in en massa i munnen och så vidare. På onsdag har en vecka gått, nu fattar vi varandras händer och hjälps åt. TILLSAMMANS ÄR VI STARKA!
Jahopp då var alla mål ätna idag då, och tydligen har jag en massa kalorier kvar att äta enligt min beräkning. Motionerat 40 min promenad idag och kanske hoppar ja upp på löpbandet sen . Det var så nära att jag föll för frestelsen i affären idag, tag 3 chokladbitar betala för... såg så gott ut! men jag stod emot, tjoho