Veteran
5155 inlägg
Skriv in eran målsättning för det första kvartalet 2014. När mars är slut så kan vi utvärdera hur det gått. Det behöver inte bara gälla viktminskning utan det mesta i livet.
SuperK tack för ditt svar. Vad duktiga ni är som kämpar på. jag har lite svacka just nu, men det ska nog vända snart. Har jobbat lite mycket på sista tiden. är ledig i morn så då ska jag njuta av det.
Fredag och vägdag: 69,7 kg visar vågen i dag. Jag är nöjd med det, fasa för att det kanske skulle vara uppe på över 70 kg igen. Har haft svårt med frestelser denna vecka. Första veckorna gick jag ner mycket och tredje veckan upp lite igen och nu är jag under 70 igen och det verkar som det är vad jag nu väger. Mina mål har det gått sämre med denna vecka. ätit kaffebröd som jag inte ska. inte lagat så bra mat från mina recept som jag lovat. inte kommit upp på crosstrainern ännu. Men jag har nästan gått ner mina 3 kg som jag hade som del mål. Hur går det för er andra?
Jag har gått upp 3kg på min semester i alperna. Jag har ätit alldeles för mkt & skidåkningen tar inte så mkt kalorier som att rida ett par hästar om dagen. Men tänkte jag skulle börja springa nu när jag blivit av med en häst & har inte så många att rida denna veckan. Får se om jag börjar med en jogging tur redan i morgon!
Det går lite ner i vikt varje vecka, inte några jättesprång men några hg åt rätt håll :) Väger nu 77.5 så halvvägs har jag kommit. Min planerade promenad till jobbet en gång i veckan har jag klarat men mest pga förkyld bil :( Den startar bara när man gullat med den och varit och köpt godis! Gick ändå rätt bra med löpträningen men nu väntar jag på sjukgymnast då jag har ont i mina hälar, hoppas det är något hon kan ordna lätt.
Har haft vilodagar från iall träning sen i ttorsdags. Blev dunderförkyld. Så den här veckan blir tinatt vila. Hade minus 0,2 så det går sakta nedåt. Har som mål att ha minskat 5 kg till påsk. Ha en bra måndag och PEPP till er alla
Jag gick upp förra veckan när jag hade mens. Kände mig hungrig hela tiden. Jag vägde mig i morse och det visa minus, så det ser lovande ut till nästa invägning. Jag får hålla mig i skinnet nu bara och stå i mot frestelser. Ser att vissa har gått upp och en del går ner. Pepp till er alla och kul ni som gått ner.
En liten uppdatering.. Mina mål var - Få ner vikten till under 100 kg! - Få in en bra rutin med träning/motion iaf tre dagar i veckan. - Hålla mig till godis och onyttigheter på fredag eller lördagar. Träningen går riktigt bra. Har fått in en bra rutin på träningen, blir mer än 3 dagar i veckan. har även ökat längden på passen som från början var minst 20 minuter. Sötsakerna och onyttigheterna har jag lyckats hålla mig ifrån bra. Blev ett snesteg härrom kvällen då jag tog en liten chokladboll till mitt kvälls te. Förutom det så har det gått riktigt bra. Suget efter onyttigheter är bruten, vilket var poängen med det hela :) Och kvar är då viktmålet. Är så nära att komma under 100 kg att imorgon skulle kunna vara dagen då det händer. Hoppas att vågen är på min sida imorgon...
Håller tummarna för dig yatzy att vågen är på din sida.
Håller också tummarna för dig yatzy Jag har väg dag idag och vägde 68,7 kg :) det betyder minus denna vecka. skönt. ett mål uppfyllt- att gå ner 3 kg kul. nu är det bara att kämpa vidare. Pepp till er andra.
Vågen visade -0,7 den här veckan så jag är nöjd. Har inte tränat sen 29/1 p.g.a av att jag har/är varit förkyld, det är bättre men ont i halsen och knappt ingen röst. Hade tänkt att börja och träna på onsdag men det kan bli att jag vilar även hela veckan så jag blir ordentligt frisk. EN bra måndag önskar jag er alla och PEPP på er