icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Målsättning Jan - Mars 2014

Veteran
5155 inlägg
21 december 2013 18:51

Skriv in eran målsättning för det första kvartalet 2014. När mars är slut så kan vi utvärdera hur det gått. Det behöver inte bara gälla viktminskning utan det mesta i livet.

• På gång
    24 inlägg
    5 januari 2014 19:58

Första veckan på året är avklarad :) Repris på mina mål: •Franska (Varje vecka, 3000 poäng + en fransk text och rätta en svensk text) Löpträning 1 gång veckan januari ut, därefter 2 gånger i veckan. •Ett nytt jobb •En ny bostad •- 1 kilo i veckan Franskan, löpningen och vikten är fixad för denna vecka. Men har inte sökt något nytt jobb eller ny bostad. Skärpning!!! Annars har veckan varit fin :)

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    5 januari 2014 22:04

Oki året är igång, jag har börjat lite smått med det som jag satt som mål, främst att bearbeta det jag behöver, jobbigt på alla sätt och vis, men på sikt kommer det bli skönt. Och det är skönt att få lite ordning i allt virrvarr i hjärnan. Någon valsträning lär det ju inte bli än på ett tag, helt klart inte under denna månaden i alla fall. Jag var på ganska god väg med hälsan men hamnade lite back då jag råkade få min ICD att flippa, vilket gjorde att hjärtat fick sig en stöt och jag känner mig fortfarande lite påverkad av det. Däremot har jag gått upp 0,2kg, woho,

• På gång
    20 inlägg
    7 januari 2014 09:02

God Morgon!! thea77, hoppas du känner dig piggare, friskare & starkare!!! Jag jobbar kvällen idag...Så nu ska jag ge mig ut på en promenad innan jag äter frukost!! Hoppas Ni alla får en bra dag!

• Veteran
    1269 inlägg
    7 januari 2014 16:17

Idag blev det 45 min. på Itrim

• Mycket engagerad
    118 inlägg
    7 januari 2014 17:26

Så roligt att läsa om allas mål och extra trevligt att allt inte handlar om vikten! Hoppas det är okej om jag hoppar in här jag med även om januari redan är igång. Mina mål: - Träna med min app (mamma-mage) minst 5 gånger/vecka (helst varje dag). - Hitta tillbaka till den kosthållning som jag mår bäst av. - Föra in i matdagboken minst 5 gånger/vecka (helst varje dag) utan att bli för besatt av att väga precis allt. - Genomföra tjejvasan i februari och helst kunna njuta av den. - Börja ta mig ut på promenader/joggingturer utan barnvagn. - Komma igång med styrketräningen igen. - Få lill-tjejen att vakna max 2ggr/natt för att äta. Pjuh, det var mycket. Ska bli spännande att se hur det ser ut när mars kommer.

• Nykomling
    1 inlägg
    7 januari 2014 19:22

Hej! Ska minska minst 5 kg fram till sista mars, samt få igång löpningen igen!

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    7 januari 2014 21:23

I dag när jag var i stan såg jag på ICA att dagens fika var kaffe&semla. Vart så himla sugen älskar semlor. Men... Jag tog ingen semla. Är stolt över mig själv. Det känns bra så här långt på det nya året.

• Veteran
    1269 inlägg
    8 januari 2014 11:58

Idag blev det också 45 min. på Itrim

• På gång
    20 inlägg
    8 januari 2014 17:16

Härligt att du hoppade över semlan!!

• Veteran
    1063 inlägg
    8 januari 2014 19:19

Går för tillfället väldigt bra för mig! Närmar mig viktmålet.. Var lågt satt men ville sätta ett mål som jag verkligen klarar, och igår visade vågen 1 kg ifrån. :) Maten går bra, hållt mig ifrån sötslisket och onödigt ätande :) Träningen går ganska bra. Blev ett pass i helgen och ett idag efter jobbet. Stort steg för mig att ta mig till gymmet och träna själv! :) Hoppas att jag kan hålla motivationen uppe nu och att jag klarar hålla mina goda vanor nu när det blir helg sen. Kämpa på nu alla! Heja Heja!