icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1310 inlägg
    5 september 2013 06:34

Usch, Madde65! Jag HATAR att vara hungrig! Jag har ridit 5hästar på 3 dagar...det gäller att ligga i! Men vikten står stilla på 72kg nu. Den vill väl landa i viktnedgången! Den får gärna stå still en stund, inte mig emot!

• Veteran
    1732 inlägg
    5 september 2013 08:56

Tanken är att jag ska ha min fastedag idag MEN så kommer det nog inte att bli. VI blev inbjudna till grannbåten igår på ett glas och snacks innan vi gick ut och åt middag med dem. Middagen blev sen och vi var inte hemma förrän 24.00. Så min grej är inte att fasta mellan 22.00-22.00 då dör jag tror jag av hunger ha ha ha. Nej jag vill kunna sluta äta runt 19 tiden kvällen innan så jag vet att jag kan äta middag dagen därpå. Så därför kör jag på med min 16:8 idag och kommer att äta en tidig middag så fastar jag och min man imorgon istället. Skönt att kunna vara flexibel så man mår bra i det man gör. Hatar att kämpa mot hungerns klocka. Vi är fortfarande inblåsta men imorgon ska vindarna lugna ner sig så vi ska passa på att åka til vår Marina i Marmaris. Där finns det pool, restauranger, tvätteri, bibliotek, affärer, Spa, massage etc och så har vi ju stan med en massa shopping på kvällarna. Det går ingen nöd på oss. På tisdag åker vi hem till våra älskade katter igen ( tur vi har snälla grannar som tar hand om dem ) och sedan kommer goda vänner ner till oss ( som oxå kör 5:2 ) perfekt :) Nu ska jag skriva ett par rader och sedan blir det bad och sol. Fastän det blåser har vi ju 35° om dagarna :) Pepp från Turkiet

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    5 september 2013 18:39

Att stå emot smörgåstårta på möte, det vette tusan om jag hade grejat, bra gjort madde! Jag hade min andra fastedag igår också och den gick över förväntan. Ändå har jag känt mig tung som en blyklump under veckan så jag bävar lite för att lämna vikt imorgon. Har en förkylning i kroppen och har därför inte rört på mig värst mycket, tung-känslan är kanske en kombination av det, hoppas jag, och att det släpper inom de närmsta dagarna.

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    5 september 2013 18:55

Ja hade jag vetat om att det var smörgåstårta innan hade jag kanske planerat om, men samtidigt hade jag svårt att få ihop 2 bra fastedagar den här veckan:) Vill inte gärna ha det på helgen så då fick jag prioritera bort smörgåstårtan. I dag känns det skönt att jag gjorde det i alla fall. Krya på dig Cannes och hoppas att det inte blir sämre!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    6 september 2013 06:18

Nej nu har den värsta biten av förkylningen försvunnit, tack och lov. Inte kul att känna sig hängig. Ställde mig på vågen :(, 62,4 kg..,attans också va tråkigt. Hoppas på att den gör ett skutt neråt istället snart. Ha det gott alla, härligt med fredag, har längtat!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    6 september 2013 12:14

Dagens vikt 64,8 kg och det känns bra. Äntligen under 65 igen som jag inte varit på hela sommaren.

• Mycket engagerad
    199 inlägg
    6 september 2013 15:57

Min vikt 64,5. Flodis uppdaterar du viktlistan med aktuell vikt varje vecka? Har ju varit frånvarande ett tag så vet inte hur ni Brukar göra.

• Veteran
    1001 inlägg
    6 september 2013 21:06

Vikt 71,1

• Veteran
    1732 inlägg
    7 september 2013 08:50

Hej hopp! Jag har varit utan internet men nu är jag i vår hemma hamn igen ( Marmaris ) Härligt Madde att du är under 65 kg- du ser- smörgåstårtan gjorde sitt *ler*. Men visst är det underbart när vågen rör sig neråt när man vet att man kämpar ( som du med dina 2 dagars fasta ). Amoe, -0,1 kg varje vecka.....hur kommer det sig? Karanna, jag gör som vanligt, fyller i varje vikt på fredagarna. 21 sept ändrar jag målvikt och vi börjar om från början men jag sparar ursprungsvikten från Nyår, fattar ni , snart har det gått ett år- igen! Det är livet som går, det är ni medvetna om va? Jag och min man fastade igår i 24 timmar, skönt. Idag kör jag 16:8 som vanligt. Det är otroligt hett här i Turkiet och som tur är har vi en härlig pool i området. Ikväll ska vi ha goda vänner på besök i båten och det blir grönsaksdipp i tzatziki innan vi går ut och äter. Hoppas ni är friska och mår bra så ni orkar kämpa på. Inte många dagar kvar nu till 21 september. Pepp från Turkiet!

• Veteran
    1732 inlägg
    7 september 2013 08:54

Ni som inte lämnar vikt senast på söndag den här veckan plockar jag bort, så jag vet vilka som är aktiva. Pepp från Marmaris