icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1310 inlägg
    29 augusti 2013 06:28

Härligt MallanK med dina framgångar & förbättrade ekonomi! En tumme upp för dig!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    29 augusti 2013 14:50

Mål 21 sep. är 63 kg och till jul ska jag ta dom sista 3 kg så 60 kg. I dag kör jag min andra fastedag den här veckan får väl se hur det har gått i morgon. I går fyllde jag år så då var det inga kalorier som räknades. Är ledig i dag och varit ute på en långpromenad med hunden men det var lite jobbigt att gå och vara hungrig tycker jag. Fattar inte hur du orkar Flodis?

• Veteran
    1310 inlägg
    30 augusti 2013 06:22

Mitt all-time lowest här på MD: 71kg. Så nu har jag gått ner nästan 9kg sedan i januari-13. Det känns sunt & bra!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    30 augusti 2013 06:51

Bra jobbat Camilla:) Här var dagens vikt 66,0 kg så jag blev besviken att det inte hänt någon på en vecka. Vaknade i natt med feber och ont i kroppen så, usch inte kul och ska jobba hela helgen så det blir att ringa sig sjuk.

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    30 augusti 2013 08:39

Här har det inte heller hänt något på 1 vecka. Står kvar på 61,1 kg. Va bra Camilla, 9 kg är ju superbra! Och madde, krya på dig och häng i så ska du se det lossnar nästa vecka istället :) Det är tråkigt när man står still om man vet att man gjort som man tänkt sig, men om du är sjuk så kanske det är orsaken också. Ha en bra helg allihop!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    30 augusti 2013 08:42

Grattis CamillaQ!!! Visst är det en fantastisk känsla, man blir så stolt!! För min del har fastan levererat så jag har gått ner 0,5kg denna vecka o landar på 68.5kg. Känns förvånansvärt enkelt måste jag säga och jag är ju en "all-in" personlighet så nu har jag skickat mail med info och länkar till alla på jobbet. Det visade sig att 5st redan körde och väldigt många blev intresserade. Önskar er alla en härlig helg! Malin

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    30 augusti 2013 08:43

sorry, jag menar 69,5

• Veteran
    1001 inlägg
    30 augusti 2013 19:40

Vikt idag 71,2

• Veteran
    1732 inlägg
    1 september 2013 15:58

Jag älskar min fasta och är aldrig hungrig längre, såå skönt att ha tappat fokus på maten tycker jag. Jag tror det tar ett tag att vänja kroppen Madde, jag har ju kört 16:8 i över ett år så jag är van att fasta. Jag äter inget heller på mina fastedagar, dricker bara te och vatten i 24 tim, passar mig perfekt. MIn kropp älskar det, fastar mellan 19.00- 19.00 så jag äter ju faktiskt varje dag trots fastan :) CAMILLAQ- Ett stort grattis till dig, 9 kg underbart!!!!!! Hur känns det? Imorgon är det fastedag för mig och min man och det funkar hur bra som helst här i värmen. Vi är i Bozburun och njuter av livet. Vi har hittat båtplats till vår båt i MArmaris- passar oss perfekt. då har vi nära till både Turkiets underbar kust och Greklands övärld. Ikväll är det träning som gäller, skönt. Tränar tufft varannan dag! Saknar dock mina löprundor men vi är hemma om 2 veckor och då blir det att tag i juicingen igen. Ska köpa med mig en juicemaskin till båten nästa gång vi åker hit. Pepp från ett hett Turkiet- nu ska vi ta oss ett dopp i det kristallklara havet!

• Veteran
    1310 inlägg
    2 september 2013 07:59

Flodis: 9kg känns helt overkligt skönt att bli av med, fattar inte att jag inte gjorde det tidigare. Jag tycker inte det är svårt heller då jag äter & lever så här alltid. Så att hålla vikten sen borde inte vara några som helst problem! Men det tar ca 6-8kg innan omvärlden ser det eller vågar säga något! Det är en del som hänt med tanken när jag gått ner: äter mindre, har inte så stort socker-begär & klarar mig längre på maten i magen! Många bra egenskaper! Helgen har varit jätte bra. Har hunnit rida, jogga, haft kalas för min söta 6åriga dotter på Leos lekland, städat, tvättat...ja, nu är man redo för ännu en arbetsvecka. Men bara till torsdag, på fredag har barnen studiedag & vi är lediga! Tack för alla grattis!