Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Ah, jag får nog ändra vikten igen! 71,6kg idag & all time lowest på många, många år! Tack Rogann!
Härligt CamillaQ! 5:2 dieten denna vecka har verkligen funkat så min vikt idag var 70.0kg. Alltså fortfarande ett halvkilo kvar av mina "bonuskilon" från sommaren men det känns ändå jättebra. Kör ganska mycket med min blender och gör gröna drinkar. Är sugen på en juice extractor men undrar bara om det är jobbigt att göra ren den eller om man i slutänden inte orkar köra med den bara för att göra ett glas juice på morgonen till sig själv om man måste diska i 20 minuter. Har nån erfarenhet måntro?
Grattis Camilla! Veckans vikt: 86,6 kg, igen.... undrar om jag hamnat på energibalans...får fundera lite på detta, att tappa 1 kg/mån är ju lite väl långsamt.
Veckans vikt, 61,1 kg. Grattis CamillaQ!
Grattis Camilla! Dagens vikt 66,2 kg. Så jag har några kilo som jag har lagt på mig under sommaren. Men känns skönt att vara på gång igen i alla fall. Veckan har gått bra började på 68 kg i måndags så det har gett resultat i alla fall. Nu är det bara att kämpa vidare. Men kommer inte nå mitt mål till 21 September. Har en liten förhoppning att jag ska vara i mål till vi ska till Turkiet i mitten på oktober i alla fall. Ha en riktigt skön helg och njut av solen!!
MallanK, underbart att din 5:2 diet funkar- grattis! Den är så jäkla bra att ta till under semestrar då man vet att man inte lägger på sig allt för många kilon. Jag älskar min juicer och den tar max 1 minut att diska, såå enkel och en kanonbra investering. Jag är supernöjd med min, kolla in länken! http://www.tretti.se/hushallsapparater/vatten_och_juice/rasaftcentrifuger/philips-hr1869-30 Men Camilla du rockar ju fett!!! Wow, vad gör du för något??? Snart under 70kg :) Hipp hipp!!! Vi är i Finike nu i Turkiet, igår var vi i Kemer. Stannar en nat innan vi puttrar vidare till Kas och Kalkan som är våra absoluta favoriter här i Turkiet. Över 40° på dagarna och 31° i havet. KÖr 5:2 dieten och PF samtidigt och det funkar hur bra som helst. MIn axel är fortfarande dålig så idag måste jag ta mig till ett apotek och köpa antiinflammationshämmande så jag kan börja göra mina efterlängtade armhävningar, burpees och pull ups. Bra där cannes och madde65, vart i Turkiet ska ni Madde? Kör du 5:2 kommer du gå ner en hel del :) Bra kämpat tjejer! Pepp från Turkiet P.S såg havsköldpaddor i dag i havet :) Det är coolt!
vikt 71,3
Tack för länken Flodis, den ser bra ut. Stor hype runt juice extractors just nu!!!
Tack för alla grattis! Flodis: jag rider ordentligt på minst en häst varje dag & äter som jag ska. Hinner dessvärre inte jogga, men det verkar inte behövas för viktens skull!
Flodis vi ska till Side. Har aldrig varit i Turkiet så det ska bli kul att se hur det är där. Hoppas bara att det är varmt när vi är där. Jag ska köra 5:2 dieten och hoppas att det ska hjälpa mig nu. Den här veckan gick riktigt bra, även att jobba natt och inte äta så mycket funkade.