Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Kollade ikväll på programmet som Flodis länkade till - mycket faschinerande! Om ni inte har sett det så rekommenderar jag att ni gör det. 500 kcal gör ju att man i alla fall kan äta en mindre frukost, lätt lunch o middag så idag första dagen har det inte riktigt känts som att man fastat. Lite hungrig är jag nu så bästa lösningen är väl att lägga sig. Dock försökte jag ut o springa ikväll och det orkade jag inte riktigt så det blev mer gång än spring. Ska köra promenader på mina fastedagar i fortsättningen istället. Min fundering nu är bara om man "bör" äta så mycket som 2000kcal på ätdagarna för att det ska ge bästa effekt. Känns ju galet med tanke på att man kämpat för att minska tot antal kalorier tidigare, från 2000 till 1300 för viktminskning på 0.5kg i snitt/v. Cannes - bra att du stod emot soff-längtan o sprang istället. hur länge har du kört och vad har du fått för resultat hittills? Nyfrälst o nyfiken...:-)
MallanK, tror det var i april någonting som jag började, vet inte exakt men gick stadigt ner ca 0,5 kg i snitt kanske per vecka. Största vinsten var ju under ledigheten, att jag inte vägde så mycket mer efter trots att jag ätit och druckit gott :). Lycka till!
Cannes visst är det peppande att ha resan att se fram emot, har även fått med min man att kämpa och gå ner ett par kilo till dess. I dag kör jag dag 2 på fastan och har varit jättehungrig. Ska jobba i natt också så vet inte riktigt hur jag ska göra. Åt kvällsmat i går och ska jag hålla mig till mina 500 kcal till i morgonbitti så blir det många timmar? Det är ju skillnad om man sover men som idag sov jag lite längre men är sen vaken fram till i morgon bitti. MallanK jag ska försöker ligga på ca 1200-1300 kcal dom dagar jag inte kör fastan. Sen blir det nog lite mera under helgerna men ska i alla fall försöka:) Vad äter ni fastedagarna?
Jag varierar mig på mina fastedagar- oftast äter jag inget alls utan dricker te och vatten. Jag fastar 19.00-19.00 och på kvällen på min faste dag får jag ju äta middag och det gör jag oftast i form av en grönsakssoppa, hemmgjord med få kalorier. Vad kul att vi är flera som kör 5:2 fastan, följ gärna Ulrika Davidssons blogg som också kör samma fasta. Pepp från ett hett Turkiet- bra med värmen för man är aldrig hungrig!
Jag har också min andra fastedag för veckan och känner mig hungrigare idag än i måndags, ska nog köra mån o tors framöver istället. Förstår att det är jobbigt att jobba natt då, jag lägger mig tidigt de dagar jag fastar för att tiden ska gå :) Övriga vardagar försöker jag också att dra ner på intaget och på lör äter jag gott! Passar mig perfekt.
Cannes i måndags lade jag mig också tidigt, men svårt att dela upp dagarna när man jobbar natt, ska ju helst inte ha 2 dagar i rad om jag läst rätt och vill inte ha fastedag på helgen heller. Får väl se hur det går i natt:) Just nu känner jag mig lite skakis och hungrig men tänker försöka att äta så sent som möjligt innan jag åker till jobbet.
Flodis Jag vill tacka för att jag fått vara med på den här tråden, det har varit kul att läsa alla synpunkter, och olika hur alla vill gå ner i vikt. nu har jag kommit ner till min vikt,så nu har jag det svåra kvar ATT BEHÅLLA VIKTEN Pepp på er alla Lycka Till!!
Rogann - stort grattis! Lycka till med nästa fas att stanna i vikt. Madde65 - på min fastedag igår åt jag som frukost keso m blåbär och till lunch en burk köttsoppa, På kvällen blev det tonfisk med sallad. Tog med mig buljong tärning till jobbet som man kan ta till om man behöver nåt matigt under dagen. det är bara 5kcal. Det blev ju inte jättemycket mat men kändes rätt ok. Det gäller väl att nosa upp de produkter som är "billiga" i kalorier så man kan få i sig någorlunda volym som jag ser det.
Min vikt idag: 71,8kg & såååå lycklig!
Grattis Camilla